روش نگهداری برگ مو

انواع روش نگهداری برگ مو برای مدت طولانی

روش نگهداری برگ مو برای طولانی مدت یکی از دغدغه های خانواده هایی است که دلمه برگ مو را به عنوان غذای مورد علاقه خود انتخاب نموده اند. فصل دلمه برگ مو بهار است که برگ های مو در حال رشد هستند. برگ های تازه و متوسط مو مناسب برای تهیه دلمه است. برای چیدن برگ سعی کنید از سر شاخه های مو برگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. معمولا چهارمین یا پنجمین برگ سر شاخه ها برای دلمه برگ مو و نگهداری از آن برای طولانی مدت مناسب است. نگهداری برگ مو به چند روش انجام می گیرد. امروز در آلامتو انواع روش نگهداری برگ مو در فریزر، سرکه و شیشه نوشابه برای طولانی مدت را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم نموده ایم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: خواص برگ مو برای سنگ کلیه، دیابت، واریس، یبوست و پوست صورت

روش نگهداری برگ مو در فریزر

نگهداری برگ مو در فریزر راحت ترین روش نگهداری برگ مو است. برای این کار کافی است برگ های ترد و تازه مو را بچینید. دم برگ ها را با قیچی آشپزخانه بچینید. سپس برگ ها را در ظرف پر از آب قرار دهید. پس از چند دقیقه یکی یکی برگ ها را با آب سرد بشویید و به طور منظم در آبکش قرار دهید. پس از خارج شدن آب اضافه برگ ها، آن ها را در نایلون قرار دهید و درب آن را محکم ببندید تا هوا نکشد. در صورت تماس برگ ها با هوای داخل فریزر خشک می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. استفاده از زیپ کیپ ( نایلون دارای زیپ) گزینه مناسب تری برای نگهداری طولانی مدت برگ مو می باشد.

روش نگهداری برگ مو در فریزر

روش نگهداری برگ مو در سرکه

نگهداری برگ مو در سرکه یکی از روش هایی است که از قدیم الایام انجام می شده است. در این روش نیازی نیست که برگ ها در فریزر قرار بگیرند. زیرا در آن صورت بایستی حتما ساعاتی پیش از استفاده برگ ها از فریزر خارج شوند تا به دمای محیط برسند و قابل استفاده باشند.

در این روش پس از چیدن برگ های تازه و روشن مو که پارگی و آفت نداشته باشند؛ آنها را در ظرفی پر از آب بریزید. می توانید برای شست و شوی بهتر مقداری نمک به آب اضافه نمایید. پس از چند دقیقه برگ ها را دانه دانه با آب سرد بشویید و در آبکش قرار دهید. پس از خشک شدن کامل، چند برگ را به طور منظم روی هم قرار دهید و لول کنید و با نخ دور آنها را ببندید. سپس آنها را در بانکه شیشه ای قرار دهید. سپس بانه شیشه ای را با سرکه پر نمایید. در جای خشک و خنک از بانکه پر از برگ و سرکه نگهداری نمایید. افزودن یک حبه سیر پوست شده در بانکه طعم خوبی به برگ ها خواهد داد.

همچنین بخوانید: طرز تهیه دلمه برگ انگور یا برگ مو لذیذ با رب انار و گوشت چرخ کرده

روش نگهداری برگ مو در سرکه

روش نگهداری برگ مو در شیشه نوشابه

روش نگهداری برگ مو در شیشه نوشابه نیز یکی از روش های متداول است. ابتدا برگ های مو را بچینید. بهتر است از برگ مو عسگری برای تهیه دلمه استفاده شود. زیرا دارای طعم خوب و بسیار ترد و شفاف می باشد. برگ ها را مانند شست و شویی که در بالا گفته شد؛ در ظرف آب بریزید و برای شست و شوی بهتر مقداری نمک به آب اضافه نمایید.

پس از چند دقیقه برگ ها را یکی یکی از آب خارج نمایید و با آب سرد شست و شو دهید. سپس آنها را در آبکش بریزید و اجازه دهید آب اضافه آنها خارج گردد. پس از خشک شدن کامل برگ ها، چند عدد از آنها را روی هم قرار دهید. سپس به صورت لول در آورید و با نخ ببندید. بعد آنها را داخل شیشه نوشابه بگذارید.

توجه داشته باشید که شیشه نوشابه تمیز و کاملا خشک باشد. این کار را ادامه دهید تا تمام برگ ها در شیشه قرار گیرند. پس از پر شدن شیشه درب آن را محکم ببندید و در فریزر قرار دهید. چند ساعت قبل از استفاده شیشه را از یخچال خارج نمایید. سپس کنار آن را با چاقو ببرید و برگ های مو را استفاده نمایید.

همچنین بخوانید: 3 روش طرز تهیه سس دلمه برگ مو با رب انار، رب گوجه و شیره انگور

روش نگهداری برگ مو در شیشه نوشابه


نظر خود را بیان کنید