اهمیت کارت سوخت در فروش خودرو

قیمت سوخت یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در نگهداری از خودرو به حساب می‌آید؛ به ویژه اگر ماشین مورد نظر همچون اکثر مدل‌های تولید داخل از نوع نسبتا پرمصرف باشد. هزینه‌های ناشی از پرداخت بهای سوخت مصرفی خودرو موجب تحمیل فشار مالی زیادی بر دوش مالک خواهد شد و این مسئله، زمانی نمود بیشتری پیدا می‌کند که قیمت بنزین، افزایش یافته و کارت سوخت در اختیار شخص نباشد؛ در نتیجه دارنده وسیله نقلیه، مجبور به پرداخت مبالغی بیشتر از گذشته به منظور تامین سوخت مورد نیاز ماشین خود می‌شود.

به گزارش آلامتو پس از افزایش قیمت بنزین در کشورمان و احیای کارت سوخت از سوی مراجع دست اندرکار، در حال حاضر اکثر ماشین‌های حاضر در کشور دارای کارت سوخت هستند که باید هنگام نقل و انتقال خودرو کارکرده از سوی فروشنده به طرف خریدار تحویل داده شود.

نقش کارت سوخت در تعیین قیمت خودرو

در فروش ماشین کارکرده که فاقد کارت سوخت باشد؛ به احتمال زیاد، خریدار از انجام معامله سرباز بزند و به سراغ یک خودرو دست دوم دیگر جهت خرید برود. چرا که معمولا، مشتریان به ویژه مصرف کنندگان شخصی پیش از انجام معامله، بسیار محتاط عمل می‌کنند و حاضر نیستند که دست به خرید ماشین‌های فاقد کارت سوخت بزنند؛ از طرفی هم نبود کارت مذکور در قیمت گذاری وسیله نقلیه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

دلیل این امر نیز کاملا روشن است؛ زیرا مشتریان نسبت به پرداخت هزینه‌های بالای سوخت خودرو بیمناک هستند و می‌خواهند هرچه بیشتر از بنزین سهمیه‌ای ماشین خود با قیمتی معادل نصف بهای بنزین آزاد استفاده کنند.

همچنین برای فروش خودرو کارکرده، مشتریان بیم آن را خواهند داشت که حتی در صورت سفارش کارت سوخت جدید هم کارت به موقع به دستشان نرسد و یا فرآیند صدور آن در گیر و دار روال قرار گرفته و مشتری مجبور شود تا مدت‌ها، هزینه‌های خرید بنزین آزاد را متحمل شود.

مسائلی همچون موارد ذکر شده، اهمیت کارت سوخت خودرو را بیش از پیش می‌کند. حال اگر شما هم جز آن دسته از صاحبان خودرویی هستید که نسبت به دریافت آن اقدام نکرده‌اید و یا به هر دلیلی در حال حاضر کارت سوخت ندارید؛ باید هرچه زودتر، اقدامات لازم را برای دریافت آن انجام دهید.

درخواست صدور کارت سوخت المثنی

در صورتی که به عنوان خریدار یا فروشنده خودرو کارکرده، قصد معامله آن را دارید و به هر دلیلی، کارت سوخت را که با افزایش قیمت بنزین از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است را در اختیار ندارید؛ باید نسبت به دریافت نسخه المثنی آن اقدام کنید.

جهت دریافت نسخه المثنی، مالک ماشین یا فردی که از سمت او وکالت ‌نامه دارد؛ باید با به همراه داشتن مدارک زیر به پلیس +10 مراجعه کند.

مدارک لازم جهت صدور کارت سوخت المثنی

  • مدارک شناسایی مالک شامل شناسنامه و کارت ملی (وکالت ‌نامه برای وکیل)
  • کارت شناسایی ماشین یا شناسنامه مالکیت
  • بیمه ‌نامه دارای اعتبار
  • فرم درخواست صدور کارت سوخت المثنی

دریافت کارت سوخت پیش از فروش خودرو کارکرده

زمزمه‌های احیای کارت سوخت از اوایل سال۹۸ به گوش می‌رسید که در نهایت در مرداد ماه ۹۸ استفاده از آن اجباری شد و از آن زمان، صاحبان ماشین به تکاپوی دریافت کارت مذکور افتادند. حال با نزدیک شدن به سال نو و رونق بازار خودروهای کارکرده، باید فروشندگان کارت سوخت ماشین را به عنوان یکی از مهم‌ترین مدارک وسیله نقلیه، تحویل خریداران دهند.

فروش ماشین دست دوم از طریق خودرو45

اگر قصد معامله ماشین‌هایی همچون فروش فولکس واگن کارکرده یا امثال آن را به بهترین قیمت دارید؛ می‌توانید به برترین و معتبرترین سایت فروش خودرو دست دوم یعنی خودرو۴۵ با آدرس www.khodro45.com  مراجعه کنید.

 پس از دریافت نوبت از طریق سایت شرکت خودرو۴۵، کارشناسان مجرب این شرکت ماشین شما را از تمام جهات بررسی کرده و در پایان، بهترین قیمت را پیشنهاد خواهند داد که در صورت موافقت شما، پس از طی مراحل ثبت قرارداد مبلغ موردنظر به صورت آنی به حساب شما واریز خواهد شد.