جاهای دیدنی تهران در 4 فصل سال از رنگ و بوی خاصی برخوردارند و چشم هر بیننده ای را در هر فصل به نوع خاصی نوازش می دهند. در این مقاله در نظر داریم برخی از جاهای دیدنی تهران را در فصول مختلف سال به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی تهران در بهار

روزهای بهاری، فرصت بسیار مناسبی است برای طبیعت گردی. ممکن است وقت کافی برای رفتن به جاده ها یا شهرهای نزدیک تهران نداشته باشید اما به راحتی می توانید یکی از جاهای دیدنی تهران را برای گردش چند ساعته انتخاب کنید..

روستای وردیج و واریش

جاهای دیدنی تهران

در غربی ترین نقطه شهر تهران و در امتداد جاده ای کوهستانی و پیچ در پیچ، دو روستای کوچک و آرام در دل کوه های البرز میانی به نام وردیج و واریش قرار گرفتند؛ روستاهایی که فارغ از همهمه و شلوغی شهر تهران، ساکت و آرام در دل کوهستان البرز جا خوش کرده اند. دسترسی به این روستاها از طریق اتوبان تهران – کرج و از بالای ورداورد امکانپذیر است. از بالای محله وردآورد، جاده ای آسفالته و پیچ در پیچ به سبک و سیاق جاده امامزاده داوود، در امتداد رودخانه و دره ای عمیق به روستای وردیج و بعد از آن به واریش منتهی می شود.

باغ فردوس

جاهای دیدنی تهران

باغ فردوس نه تنها یک قصر تاریخی قجری در شمال تهران است؛ بلکه امروز نگینی ماندگار و دیرینه در پیشانی تهران به شمار می آید. گچ بری های کم نظیر دوره قاجاریه و توخالی بودن آویزهایی که از سقف پایین آمدند، از جذاب ترین بخش های این عمارت زیباست. در سال 1350 ساختمان موجود در باغ به مرکز فرهنگی و هنری و نمایشگاهی تبدیل شد و امروزه به مجموعه ای جذاب از سالن سینما، موزه، کافی شاپ و فروشگاه های فرهنگی تبدیل شده است.

جاهای دیدنی تهران در تابستان

تعطیلات برای علاقمندان به پایتخت گردی در روزهای گرم تابستان، فرصت خوبی فراهم است تا از دیدنی ترین مقصدهای گردشگری کلانشهر تهران بازدید کرده و با نقاط کمتر شناخته شده آن برای اهالی مرکز، آشنا شوند. یکی از مهم ترین مکان های توریستی تهران که برای همه قشرهای سنی و سلایق مختلف، دیدنی های بسیار و جاذبه های فراوان دارد، موزه ها و نگارخانه های تهران است که شما را با تهران و ایران هزاران سال پیش تا کنون آشنا می کند.

خانه مقدم: گران ترین خانه جهان در ایران

تصویر نمای ساختمان خانه استاد مقدم که به واسطه اجناس تاریخی و عتیقه ای که در آن قرار دارد، گران ترین خانه جهان نام دارد و این روزها به عنوان موزه مقدم دانشگاه تهران معروف است. استاد مقدم بسیاری از آثار ارزشمند جمع‌آوری شده مانند کاشی، قطعات سنگی تراشیده شده و غیره را با الهام از فضاهای سنتی ـ تاریخی به نحو چشمگیری در جای جای این عمارت قدیمی نصب و برخی دیگر مانند کلکسیون پارچه، چپق و قلیان، سفالینه، شیشه، تابلو نقاشی، مسکوکات، مهرها و اسناد تاریخی و غیره. را با نظم و ترتیب خاصی در خانه پدری نگهداری نموده است. خانهٔ احتساب‌ الملک یکی از یادگارهای تهران قدیم است که اکنون به موزه تبدیل شده‌است. این خانه در سال ۱۳۵۱ از سوی محسن مقدم پسر احتساب‌الملک به دانشگاه تهران اهدا شد.[ استاد محسن مقدم در سال ۱۳۶۶ ه. ش دارفانی را وداع گفت و پس از مرگِ همسر ایشان در سال۱۳۶۹ه. ش، تولیت موزه مقدم در اختیار مستقیم دانشگاه تهران قرار گرفت. در تهرانگردی های تابستانی، از با ارزش ترین خانه جهان در پایتخت دیدن کنید.

جاهای دیدنی تهران

بوستان آب و آتش

جاهای دیدنی تهران

آب و آتش یکی از پارک های فوق العاده دیدنی شهر تهران است. امکانات تفریحی همچون فانوس دریایی، مراسم نقاله خوانی، فضای بازی با آب، همه روزه بسیاری از گردشگران را از تهران و شهرهای دیگر کشور به خود جذب می کند. بوستان آب و آتش همچنین شامل پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، آبنما، برج آتش، آلاچیق و محیط سبز است که در بعضی شب ها نیز نقال در مقابل آمفی تئاتر می ایستد و به پرده خوانی مشغول می شود و داستان حضرت ابراهیم را توضیح می دهد.
جاهای دیدنی تهران در پاییز

جاهای دیدنی تهران در پاییز شاید زیاد نباشد ولی سر زدن به آنها خالی از لطف نیست. شهر تهران در پاییز بسیار زیبا و دیدنی است . پایتخت دیدنی ایران در این فصل برگ ریزان پاییز چهره ی دیدنی به خود می گیرد . آب و هوای تهران در این فصل خنک است ولی بعضی اوقات همراه با آلودگی است .جاهای دیدنی تهران در پاییز از رنگ و بوی خاصی برخورداره و حالت رمانتیک و پاییزی به خود میگیره.

دریاچه سد لار

دریاچه سد لار یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در پاییز است که در 84 کیلومتری تهران قراردارد و این منطقه به دلیل نزدیکی به قله دماوند هوایی خنک و چشم اندازهایی زیبا دارد و ورزش‌هایی مانند شنا و اسکی در این دریاچه امکان‌پذیر است.

جاهای دیدنی تهران

پارک جمشیدیه

یکی دیگر از بهترین مکان های پاییزی در تهران پارک جمشیدیه است. این پارک که یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز است در ابتدا باغی شخصی متعلق به جمشید الدوله بود و بعدها بخش بزرگی از آن را با هدف احداث پارک، به شهرداری سپرد. گیاهان و درختان متنوعی اعم از بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و … در این پارک وجود دارند و این درختان در فصل پاییز زیبایی ویژه‌ای به فضای پارک می‌بخشند..

جاهای دیدنی تهران

جاهای دیدنی تهران در زمستان

تهران به عنوان پایتخت ایران ابر شهری با جمعیت زیاد است . شهری پر از امکانات تفریحی و گردشگری شهری که شاید اگر در زمستان هوای آلوده نداشته باشد بتواند مقصد رویایی برای گذراندن اوقات فراغت باشد .

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین در75کیلومتری کرج و 6کیلومتری روستای ولایت روددر جاده کرج–چالوس واقع است.روستای ولایت رود به دلیل وجود پیست اسکی دیزین و همچنین دره زیبای ولایت رود، کوه ها و دشت های آن به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است.پیست اسکی دیزین در سال 1348 تأسیس شده است و در شمار پیست های معروف جهان قرار دارد . پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی درایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی مورد تأیید قرار گرفته،عنوان بین المللی یافته است.

جاهای دیدنی تهران

سورتمه تهران

اگر به دنبال یک تفریح کاملا مهیج و در عین حال ایمن در شهر تهران هستید، سورتمه تهران یک پیشنهاد عالی برای شماست، این وسیله تفریحی با الهام از مونوریل طراحی شده با این تفاوت عمده که امکان تنظیم سرعت و افزایشش رو به کاربر می دهد. از امکانات این سورتمه می شود به آبشار ۳۰ متری، آلاچیق خانوادگی، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، فضای سبز کم نظیر و… اشاره کرد.

آدرس :تهران میدان تجریش، خیابان دربند، خیابان اسدالهی، بوستان گلابدره

جاهای دیدنی تهران

دربند

دربند از آن دسته از مناطقی است که بهار، تابستان، پاییز و زمستان ندارد و در چهار فصل سال می‌توان در زیبایی‌های آن غرق شد. این مکان آنقدر محبوبیت دارد که در تمامی فصول سال بازدیدکننده دارد. شما علاوه‌بر لذت بردن از هوایی پاک و سالم می‌توانید از کوهپیمایی و امکانات رفاهی این منطقه بهرمند گردید.

جاهای دیدنی تهران