قیمت‌ها در چند ماه اخیر بالا رفته و نوسانات قیمت دلار دست ما را برای سفرهای خارجی حسابی بسته است. از طرفی خیلی از ما آنطور که باید ایران را نگشته‌ایم و حالا فرصتی دست داده که به گوشه و کنار ایران سفر کنیم و قدم در جاهایی بگذاریم که حال‌مان را از این رو به آن رو می‌کنند. در ایران جاهای بکر و حیرت‌انگیز زیادی وجود دارد که بدون دیدن‌شان نباید دنیا را ترک کنیم، جاذبه‌هایی که چیزی کمتر از معروف‌ترین و توریستی‌ترین جاهای دنیا از نظر زیبایی ندارند و ما هم در این نوشته 6 تا از آنها را معرفی کرده‌ایم.

اسنپ تریپ

  1. خالد نبی

منطقه خالد نبی یکی از زیباترین نقاط ایران است، جایی با ابرها و تپه‌های پست و بلند بی‌شمار که در بهار سرسبز می‌شوند و تصویری حیرت‌انگیز را جلوی چشم‌مان می‌سازند. زیارتگاه خالد نبی در بالای کوه قرار گرفته و از آن بالا که به اطراف نگاه کنید، انگار آسمان ادامه زمین است و تپه‌های ماهوری اطراف که به هزار تپه هم معروف است، آن را به جایی تبدیل کرده که فرسنگ‌ها با این کره خاکی فاصله دارد. خالد نبی، یکی از چهار پیامبری بوده که در فاصله پیامبری حضرت عیسی و حضرت محمد، مردم زمان خود را به مسیحیت دعوت می‌کرده. او به عنوان آخرین مبلغ دین مسیح، به همه جا برای تبلیغ دین سفر می‌کرده. در نزدیکی آرامگاه خالد نبی، گورستانی وجود دارد که به عقیده خیلی‌ها به خاطر سنگ مزارهایش که به شکل آلت تناسلی‌ست، عجیب‌ترین گورستان ایران است.

مسیر دسترسی: پس از طی مسیری حدودا ۴۰ کیلومتری از گنبد کاووس تا کلاله که با خالد نبی ۵۵ کیلومتر فاصله دارد باید به سمت روستای گچی‌سو حرکت کنید (فاصله این روستا تا قبرستان ۶ کیلومتر است). از روستای گچی سو، دشت صاف و هموار ابتدای جاده تبدیل به دشت‌های تپه‌ای کوچک و بزرگ می‌شود.

  1. دریاچه ارواح

در 12 کیلومتری نوشهر، می‌رسید به یکی از دیدنی‌ترین دریاچه‌های ایران. دریاچه ارواح که به ممرز و ملا کلا هم مشهور است. درخت‌های خشکیده وسط دریاچه باعث شده اینجا به دریاچه ارواح معروف شود و به خاطر درخت‌های پهن برگ ممرز به آن ممرز هم بگویند. دریاچه ارواح وسط جنگل واقع شده و از آنجایی که در منطقه حفاظت شده است، فقط در طول روز می‌توان به دیدنش رفت.

مسیر دسترسی: برای دسترسی به این دریاچه در کیلومتر ۱۲ مسیر نور به نوشهر بعد از جاده ونوش، باید وارد جاده فرعی روستای چلندر و ‏صلاح الدین کلای سفلی شد و بعد از عبور از روستا به محیط بانی رسید. بعد از محیط بانی هم جاده شمالی را به طول ۱۰ کیلومتر باید ادامه بدهید. بعد از دیدن تابلوی دشت و بند ممرز وارد جاده فرعی شوید.

  1. کویررضاآباد

ایران مناطق گرم و خشک زیادی دارد که در عین بکر بودن زیبا نیز هستند، مثل کویر رضاآباد در در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی شاهرود. رضا آباد در شمال منطقه پارک وحش خارتوران از توابع بخش بیارجمند شهرستان شاهرود قرار گرفته است. تپه‌های شنی در شکل‌های مختلف، سیاه‌چادر عشایر، خانه‌های گنبدی خشتی و گله‌های شتر، به‌علاوه‌ی آسمان صاف و نزدیک کویر، ازجمله ویژگی‌های جذاب این روستاست که باعث می‌شود، هرکسی لااقل یک‌بار به آن سر بزند.

مسیر دسترسی: برای دسترسی به این منطقه کویری که در شرق استان سمنان و هم مرز با استان های خراسان رضوی و شمالی واقع شده، به راحتی می‌توان از اتوبان شماره 44 که شهرهای مشهد و سمنان را به یکدیگر متصل می‌کند به شهر بیارجمند رسید. بعد از رسیدن به شهر بیارجمند، تابلوهای خارتوران یا خان خودی را دنبال کرده و بعد از طی 20 کیلومتر به روستای خان خودی می‌رسید.

برای رزرو هتل در مشهد به صفحه هتل های مشهد با قیمت مناسب مراجعه کنید.

  1. چاهکوه

قشم، یکی از بی‌نظیرترین جاهای ایران است و هر طرفش که بروید، به جایی شگفت‌انگیز برمی‌خورید، اما آنهایی که تجربه رفتن به قشم را دارند معتقدند تنگه یا دره چاهکوه یکی از جاهایی‌ست که در جزیره شگفتی‌ها حتما باید دید. چاهکوه پر از شیار و شکاف و حفره‌های عمیق است و همانطور که از اسمش پیداست دارای چاه‌های کوچک و بزرگ هم هست. دیواره‌های تنگه تا صدمتر بلندی دارند و هرچقدر که جلوتر بروید دیواره‌ها هم تنگ و تنگ‌تر می‌شود تا رد باریکی از آسمان باقی بماند.

مسیر دسترسی: این تنگه در غرب ساحل شمالی قشم قرار گرفته. اول باید از قشم به درگهان بروید. از میدان درگهان وارد جاده‌ غربی می‌شوید. ۲۰ کیلومتر جلوتر، دوراهی دیرستان قرار دارد. البته شما همان راه مستقیم را باید ادامه بدهید.11 کیلومتر دیگر هم رانندگی کنید تا به یک میدان برسید. اولین جاده در سمت راست را انتخاب کنید. یادتان باشد تابلوهای روستای چاهکوه را دنبال کنید. این راه شما را به روستای چاهوی شرقی می‌رساند. از میدان تا روستا حدود ۴۰ کیلومتر راه است. بعد از روستا از جاده سمت چپ، ۷ کیلومتر دیگر که بروید تا به چاهکوه برسید.

یکی از مسائلی که در سفر به قشم با آن درگیریم جای مناسب برای اقامت است و رزرو هتل های قشم با تخفیف قبل از سفر فکر مناسبی می‌تواند باشد.

سفر

  1. کوه‌های مریخی

درست است که راه رسیدن به چابهار طولانی‌‌ست و برای سفر با هواپیما هم باید راه زیادی را طی کنیم، ولی سختی راه را که فاکتور بگیریم، می‌رسیم به یکی از قشنگ‌ترین نقاط ایران. چابهار، بندر همیشه بهار است و جاهای زیادی برای دیدن دارد. ساحل این بندر، شب‌ها از نور فیتوپلانگتون‌ها، روشن و درخشان می‌شود و به بندر بریس که برسید، تصویر قایق‌های کوچک و بزرگ، تابلوی نقاشی را در ذهن‌تان تداعی می‌کندو چابهار، کوه‌های مریخی دارد، کوه‌هایی که در اثر فرساش خاک به وجود آمده‌اند و مثل این است که در فیلم‌های تخیلی قدم گذاشته باشید.

مسیر دسترسی: کوه‌های مریخی در جاده چابهار به بندر گواتر قرار دارند که خودش یکی از زیباترین جاده‌های ایران است. در این جاده و در کیلومتر ۴۰، دریا را در سمت راست جاده می‌بینید و کم‌کم منظره‌ کوه‌ها در سمت چپ هم نمایان می‌شوند و تا چندین کیلومتر هم ادامه پیدا می‌کنند. مسیر آسفالت است و عرض کمی دارد.

گردشگری

  1. اورامانات

کردستان هم خودش دیدنی‌ست و هم روستاهای اطرافش. اورامان در سروآباد یکی از شهرستان‌های استان کردستان واقع شده و به خاطر شکل پلکانی خانه‌ها به هزار ماسوله هم معروف است. این روستا در نزدیکی سروآباد است. فاصله سروآباد تا سنندج، مرکز استان ۹۳ کیلومتر است و با نزدیک‌ترین شهر یعنی مریوان ۷۵ کیلومتر فاصله دارد. اورامان در جنوب شرقی مریوان قرار دارد و به وسیله جاده خاکی به آن وصل می‌شود. از آنجایی که این جاده از دامنه‌های کوه‌های سرسبز می‌گذرد یکی از بی‌نظیرترین تصاویر را پیش رویمان قرار می‌دهد و گذر رودخانه سیروان از بین آن هم همه چیز را بی‌نقص‌تر می‌کند.

مسیر دسترسی: از سنندج مسیر را به سمت مریوان ادامه خواهید داد. بعد از ۱۵ کیلومتر، خروجی نودشه و پاوه را بروید. بعد از حدود ۳۵ کیلومتر، خروجی جاده اورامان را می‌بینید. ۱۰ کیلومتر دیگر که جلو بروید، به روستای اورامان می‌رسید.

این مطلب توسط اسنپ تریپ نوشته شده است. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما است و برای رزرو هتل های ایران با تخفیف می‌توان به آن مراجعه کرد. این سایت، پایین‌ترین قیمت بازار را در بین تمامی وب‌سایت‌های رزرو هتل تضمین می‌کند.