خرید اینترنتی اسکیت

رپورتاژ آگهی؛

اولین کفش اسکیت توسط مخترعی بلزیکی در سال 1763 اختراع شد. 56 سال پس از آن فردی فرانسوی نوع دیگری از اسکیت را اختراع کرد . در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 ، اسکیت رواج بسیاری پیدا کرد . درآن سالها این ورزش را  رولربلیدینگ و اینلاین اسکیت می نامیدند و در واقع این نام از شرکت رولربلید واقع در شهر مینیاپولیس، به عنوان یکی از مهمترین تولید کنندگان ابزارهای ورزشی اسکیت ریشه گرفته شده بود . سال 1985 سال شکوفایی اسکیت در جهان بود . در آن سال ، بسیاری از کمپانی های مختلف درجهان ( نظیر کمپانی های معتبر SEBA ،BONT ، FILA، ROLLERBLADE ، LABEDA و … از کشور های ایتالیا و فرانسه و امریکا ) اسکیت هایی به نام inline را به بازار عرضه کردند . (اسکیت inline همان اسکیتی است که هر 4 چرخ آن در یک خط قرار دارد و امروزه بیشترین میزان فروش در بین اسکیت ها را دارد ) در همین ارتباط سازمان اینلاین رولربلید اسکیت در سال ۱۹۹۱ به سازمان بین المللی اینلاین اسکیت تغییر نام داد و از آن به بعد این ورزش به اینلاین اسکیتینگ مشهور شد .

اولین کفش اسکیت

اسکیت سبک های مختلفی دارد که عبارتند از : سرعت , استقامت, نمایشی, اسکیتهای هاکی و اگرسیو . اسکیت سواران بسته به علایق خود در یکی از این سبک ها مشغول به اسکیت سواری می شوند .

اسکیت سرعت (Speed skating)

کفش اسکیت سرعت

اکثر اسکیت های سرعت دارای ۵ چرخ هستند و فقط در صورتی ۴ چرخ دارند که یا اسکیت باز دارای پای کوچکی باشد و یا بخواهد وزن اسکیت را کاهش دهد. همچنین چرخها دارای قطری بین ۷۶ تا ۸۲ میلیمتر یا بیشتر هستند. چکمه ها ساق کوتاهی دارند . و ترجیحاً از مواد سبک وزن مانند یک ماده ترموپلاستیک با قابلیت شکل گیری که بتوانند قالب پا را بگیرند ساخته می شوند و کسانی به این رشته رو می آورند که علاقمند به حرکات سرعتی و استقامتی هستند.

ورزش اسکیت ورزشی متنوع، مفرح و با هیجان است و باعث تقویت تعادل در مغز و عضلات ، بالا بردن قدرت عضلانی در تمام بدن ، هماهنگی عصب و عضله و بالا بردن عکس‌ العمل بدن می‌شود و چون این ورزش با موزیک همراه است بیش از بسیاری از ورزش ‌ها باعث شادابی و هیجان و هماهنگی می‌شود . ورزش اسکیت یک جور نوآوری در راه رفتن و پریدن و … است و امکان فعالیت‌هایی که نمی‌توان با پای معمولی انجام داد را برای انسان فراهم می‌کند و این موضوع آن را از دیگر ورزش‌ها متمایز می‌کند و به همین خاطر برای ورزشکاران جالب و دوست‌ داشتنی است .

اسکیت نسبت به تنیس و ایروبیک فشار کمتری به مفاصل پا وارد می‌کند. با این وجود اگر اسکیت این لاین انجام می‌دهید باید نکات خاصی را رعایت کنید تا مطمئن باشید که به خود آسیب نمی‌رسانید.این ورزش می‌تواند ایمن و لذت‌بخش باشد. با این حال هر ساله 16 هزار اسکیت‌باز در آمریکا مجروح می‌شوند. بیشترین آسیب‌دیدگی‌ها به دلیل استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی است. مطالعات نشان می‌دهد که حدود 66 درصد از اسکیت‌بازان از لوازم ایمنی استفاده نمی‌کنند. بسیار مهم است که یک اسکیت‌باز از اسکیتی مناسب و در اندازه درست استفاده کند. در غیر این صورت به راحتی دچار پیچ‌خوردگی مچ پا می‌شود.

هنگامی که اسکیت مناسب خریداری کردید، مطمئن شوید که به اندازه کافی از مچ پا محافظت می‌کند. می‌توانید برای یافتن اطمینان پلاستیک اسکیت را فشار دهید. اگر توانستید به آن حالت بدهید، یعنی زیاد محکم نیست و نمی‌تواند از مچ پای شما محافظت کند. مطمئن باشید که ساق اسکیت بالاتر از مچ پای شما قرار می‌گیرد. اسکیت باید کاملا اندازه پای شما باشد و پای شما در داخل اسکیت سر نخورد. ضمنا اسکیت نباید بیش از حد تنگ باشد زیرا در این صورت راحت نخواهد بود. هنگامی که می‌خواهید اسکیت بخرید از همان جورابی استفاده کنید که به هنگام بازی اسکیت می‌خواهید بپوشید. در غیر این صورت ممکن است اسکیت برای شما گشاد یا تنگ شود.

فروشگاه اینترنتی اسکیت بای ، جامع ترین فروشگاه اینترنتی اسکیت و لوازم جانبی می باشد که با تیمی مجرب اماده ارایه مشاوره تخصصی جهت یادگیری و خرید اسکیت می باشد.

فروشگاه اینترنتی اسکیت بای