پیش از سفر به هر مقصدی، می‌بایست بررسی دقیقی از همه‌ی جوانب در نظر گرفت تا سفر با بهترین کیفیت، ارزان‌ترین قیمت و بالاترین سطح لذت همراه شود. مهمترین مرحله در بین مراحل انتخاب تور مناسب برای این امر است.

تور استانبول شاید محبوب‌ترین بسته‌ی مسافرتی‌ست که مسافران آن را خریداری می‌کنند. جاذبه‌های تاریخی، فعالیت‌های فرهنگی، آب و هوای مناسب و همچنین مراکز خرید متنوع توانسته سلیقه‌ی بخش عمده‌ای از مسافران را راضی کند. آژانس مقتدر سیر مجری مستقیم تور استانبول می‌کوشد تا مشاوری مناسب برای مسافران خود باشد و با در اختیار قرار دادن اطلاعاتی کاربردی به ایشان در انتخاب تور خود کمک شایانی کند.

چگونه یک تور مناسب انتخاب کنیم؟

یافتن تور مناسب بر خلاف نام‌ش چندان کار ساده‌ای نیست. نه از آن‌جا که مشخص نیست به دنبال چه نوع توری باید باشیم تا بتوان به آن مناسب گفت بلکه از آن جهت که وابسته به عوامل متعدد شخصی و غیر شخصی تور مناسب معنا پیدا می‌کند. برای سفر تجاری یا تفریحی، سفر ارزان یا لوکس، سفر خانوادگی یا مجردی و دیگر شرایط تور مناسب تفاوتی چشم‌گیر خواهد داشت. اما راه حل این مسأله در آن است تا پارامترهای مؤثر در یک بسته‌ی تور مسافرتی را به دقت و درستی شناخت و سپس با تطابق آن با شرایط شخصی و سایر عوامل بهترین را انتخاب کرد. در ادامه‌ی متن کوشیده شده تا تمامی عوامل مؤثر در یک تور استانبول برشمرده شود تا مسافران با آگاهی از آن‌ها بهترین را انتخاب کنند.

در کنار مطالعه‌ی این راهنما، می‌توانید جهت راحتی هر چه بیشتر با کارشناسان فروش آژانس مقتدر سیر تماس حاصل نموده و بهترین تور و مناسب‌ترین را با توجه به شرایط به شما پیشنهاد دهند تا هم در زمان شما صرفه‌جویی شده باشد هم از نظر کارشناسی ایشان بهره برده باشید.

استانبول

پارامترهای اصلی موثر در تور استانبول

برای خرید توری خوب و مناسب پارامترهای زیادی را باید مد نظر داشت تا بتوان بهترین انتخاب ممکن را انجام داد. در ادامه تلاش کردیم تا مهم‌ترین آن‌ها را برای شما برشماریم تا در زمان خرید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید.

  • تاریخ مسافرت:

شاید یکی از موثرترین عوامل در کیفیت و مهم‌تر از آن قیمت تور استانبول، فصل سفر به این شهر زیبا و جذاب است. با توجه به آب و هوای این شهر، بهار و تابستان بهترین زمان سفر به آن محسوب می‌شوند و زمستان برای کسانی که تحمل سرما را ندارند چندان مناسب نیست. اما این شهر جادویی و جذاب حتی در زمستان هم توان جذب مسافران را دارد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های زمستان استانبول جشنواره‌های خرید بی‌نظیری‌ست که گاهی تخفیف‌های آن به بیش از ۵۰٪ نیز می‌رسد. به صورت معمول تور نوروز استانبول گرانترین قیمت را در طول سال داشته و پس از آن روزهای پایان هفته تابستان قرار دارند. بر خلاف این موارد میانه‌ی هفته در دی ماه مطمئناً قیمتی پایین‌تر از سایر روزهای سال دارد. بنابراین این روزها بهترین زمان سفر از نظر هزینه‌ای به استانبول است.

  • طول مدت:

در تمامی مسیرها و به‌خصوص استانبول، مدت زمان سفر تأثیر بسیار مشهودی بر روی لذت سفر و قیمت آن دارند. در برخی مسیرهای گردشگری مدت زمان سفر معمولاً ثابت است، اما استانبول از آن دست مسیرهایی‌ست که می‌توان تورهایی از ۲ شب تا ۱۰ شب را یافت و وابسته به نیاز خود و هزینه‌ی تور دست به انتخاب زد. برای استفاده‌ی بهینه از سفر به استانبول، ما حداقل زمان ۳ شب را پیشنهاد می‌کنیم.

  • ایرلاین:

خطوط هوایی مختلف ایرانی و ترک در این مسیر مشغول به فعالیت هستند. مسافران گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند. شاید اکثر افراد صرفاً قیمت را در نظر بگیریند اما نکاتی مهم‌تر از قیمت وجود دارد که می‌بایست به آن توجه کرد. اولین نکته ساعت پروازی یک ایرلاین است. در نظر داشته باشید بهترین ساعات پروازی آن‌هایی‌ست که اجازه اقامت حداکثری در مقصد را به شما می‌دهد. در حقیقت پروازهایی که در مسیر رفت پیش از ظهر حرکت کرده و در مسیر برگشت بعد از ظهر پرواز می‌کنند. در کنار این مورد، نوع هواپیمای مورد استفاده ایرلاین نیز مهم است و طبیعتاً در راحتی سفر مؤثر خواهد بود. در این زمینه ایرلاین‌های ترک دارای کیفیت بهتری از ایرلاین‌های ایرانی هستند اما در مقابل قیمت بالاتری نسبت به رقبای ایرانی خود دارند.

  • مکان اقامت:

در تمامی مقاصد گردشگری جهان، عامل مکان اقامت نقش بزرگی در هزینه و همچنین کیفیت سفر بازی می‌کند. استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیست. اقامت در هتل‌های ۳ ستاره ارزان‌ترین حالت و اقامت در هتل‌های پنج‌ستاره بیشترین هزینه را دارند. اما مقصد استانبول این خاصیت را دارد که هتل‌های با ستاره کم و کیفیت قابل قبول در آن یافت می‌شود. اگر خیلی سخت‌گیر نباشید گاهی اوقات هتل‌های ۳ ستاره با موقعیت مکانی مناسب، کیفیت خوب و قیمت متعادل پیدا می‌کنید. برای یافتن چنین هتل‌هایی می‌توانید از کارشناسان فروش تور استانبول مقتدر سیر راهنمایی بگیرید.

استانبول

تور استانبول چه انواعی دارد؟

تور ترکیه با وجود کاهش پروازهای ایران به مقاصد مختلف، طرفداران پر و پاقرصی برای خود دارد و همچنان پروازهای زیادی در مسیر استانبول به فعالیت و خدمت‌رسانی به مسافران در حال فعالیت است. در این میان علاوه بر تورهای عادی، تورهای لحظه آخر هر روزه و به‌خصوص در برخی ماه‌ها نظیر دی ماه در این مسیر فعال هستند. در برخی مواقع سال تورهای خاصی نیز برگزار می‌شوند که می‌شود به تور کریسمس استانبول یا تور استانبول نوروز اشاره کرد.

مقتدر سیر تلاش کرده تا در تمامی طول سال و در تمامی روزهای هفته تور استانبول را در اختیار مسافران عزیز خود قرار دهد. پروازهای معراج، اطلس جت و قشم ایر از مهم‌ترین پروازهایی هستند که خدمات آن ارائه می‌شود و ایرلاین معراج به صورت چارتر در اختیار آژانس قرار دارد.

با توجه به قرار داشتن در ماه‌های سرد سال در حال حاضر بهترین زمان سفر به استانبول برای یافتن بهترین قیمت تور و همچنین خرید از جشنواره‌های خرید زمستانی این شهر زیباست. پس همین حالا دست به کار شوید تور لحظه آخری استانبول را رزرو کنید.

منبع : ویرلن