گرجستان کشوری است مملو از تضادهای زیبا که سبب شده است به عنوان بهشتی برای گردشگران جهان از آن یاد شود. این جاذبه­های توریستی شامل منظره­های کوهستانی، مناظر طبیعی مانند Swamp Okefenokee، میدان­های رمانتیک ساوانا و معماری مدرن و خیره کننده آتلانتا هستند. در گرجستان برای هر جور سلیقه­ای و برای تمام اعضا خانواده جذابیت هایی وجود دارد. شما همه چیزی در گرجستان می­بینید، از بزرگترین آکواریوم جهان گرفته تا سواحل جزیره جکیل و خانه­های سلطنتی تاریخی و مکان­های تاریخی که تاریخ و زندگی بشر را از پیش از تاریخ تا اواخر قرن بیستم به ما نشان می­دهد.

دیدنیهای گرجستان

حتما مهمترین جاذبه­ های گرجستان که در زیر برای شما گردآوری شده است را در برنامه سفر خود به این کشور قرار دهید:

 1. منطقه تاریخی ساوانا

ناحیه تاریخی ساوانا (Savannah)مساحتی در حدود یک مایل مربع دارد. میدان­های دوست داشتنی آن توسط انواعی از مجسمه­های زیبا احاطه شده است. در طول خیابان­های سنگی آن درختانی پوشیده شده از خزه­های اسپانیایی بر خیابان سایه افکنده­اند که یکی از زیباترین مناظررمانتیک شهری در جهان را خلق کرده است. این ناحیه تاریخی بیش از مناظر تاریخی موجود در آنبه هنر، فرهنگ، موزه­ها و عمارت­هایش شناخته می­شود

انتهای شمالی این منطقه به ساحل منتهی ­می­شود و انتهای جنوبی آن به پارکفورسیس (Forsyth Park)می­رسد. ساوانا را عموما به تعداد زیاد پارک­های موجود در آن­ و میدان­های زیبایش می­شناسند، پارک فورسیس یکی از بهترین و بزرگترین نمونه­های پارک­های جنوبی است که در اواسط 1800 بسیار زیبا طراحی گردیده است. ویژگی­های برجسته این پارک وجود یک چشمه­ی زیبا درون آن و مسیرهای پیاده روی می­باشد که توسط درختان قدیمی روی آنها سایه انداخته و مناظر چشم­نوازی ایجاد کرده است.

2. آکواریوم گرجستان

بزرگترین آکواریوم جهان، آکواریوم گرجستان است که بیش از 100،000 نوع حیوان آبزی در بیش از 10 میلیون گالن آب شیرین و شوررا در خود جا داده است. با وجود اینکه این حجم از آب و موجودات مختلف بسیار غول پیکر و عظیم به نظر می­رسد، آکواریوم را به بخش­های مختلفی تقسیم کرده­اند تا بازدیدهابه صورت متمرکزتر انجام پذیرد و جنبه آموزشی هم پیدا کند. آکواریوم آب سرد آن شامل انواعی از حیوانات آبزی اقیانوس­ها نظیر اژدهای دریایی استرالیا و خرچنگ عنکبوتی ژاپنی است. در زیر پیاده روی چوبی آن، مربیان در حال آموزش شیرهای دریایی کالیفرنیایی هستند و در بخشی به نام رودخانه اسکات،تمساح آلبینو، ماهی پیرانیا و مار بوا درختی زمردیبه چشم می­خورد. بزرگترین آکواریوم با موجودات اقیانوسی جهان با حجم 6،3 میلیون گالن موجوداتی نظیر کوسه­های والی(نهنگی) و ماهی مانتا ریوهزاران ماهی دیگر را در خود جای داده استو هم­چنین یک تونل شیشه­ای به طول 100 پا وجود دارد که بازدیدکنندگان در آن قدم زده و ماهی­ها در اطرافشان شنا می­کنند.

جاذبه های دیدنی گرجستان

3. باغ گیاه آتلانتا

باغ گیاه 30هکتاری در کنار پارک پیمونت یک منطقه شگفت انگیز است، درست درمحله مرکزی آتلانتا. این باغ چهار فصل همیشه گل و شکوفه دارد، از منظره شکوفه­های بهاری آن گرفته تا شاخه­های رنگارنگ پاییز،در هر زمانی از سال، چندین گلخانه وجود دارد که گردشگران را به مناطق استوایی می­برد. باغ ارکیده آن (Fuqua Orchid) تمام اشکال و رنگ­های ارکیده را نشان می­دهد. یک گلخانه آن گیاهان شگفت آور بومی جنگل­های آفریقایی آند را در خود جای داده است. در اینجا، انواع عجیب و غریب بروملیادس، خزه، سرخس، درخت­های انگور آویزان و ارکیده­های مینیاتوری وجود دارد و به علاوه آبشاری بزرگ در این بخش قرار گرفته است. خارج از این بخش یک باغ پر از درختان میوه خوراکی و آشپزخانه­ای در فضای باز قرار دارد که میوه­ها و سبزیجات را خودشان پرورش می­دهند و مصرف می­کنند.

باغ گل رز در اوایل بهار و در اواخر تابستان در اوج شکوه و زیبایی خود به سر می­برند، و کالکشن گل هیدرانژاموجود در این باغ همانند مجموعه گل­های آبزی آن یکی اززیباترین­ و بهترین­ مدل­های موجود در جنوب شرقی می­باشد. باغ ژاپنی موجود در این مجموعه دارای یک چایخانه، آبشار، حوضچه، بامبو ودرختچه­های قد کوتاه ژاپنی می­باشد که همگی مناظر فوق­العاده­ای برای عکاسی را به ارمغان آورده­اند.

4. محوطه ملی تاریخی: مارتین لوتر کینگ جونیور

محوطه ملی تاریخی مارتین لوتر کینگ جونیور در آتلانتا محل تولد و همچنین مقبره این رهبر معروف حقوق بشر را در خود جای داده است. در حین قدم زدن در این محوطه خانه­ای را می ببینید که دکتر کینگ در آن متولد شده است. در اینجا کلیسای باپتیست ابنزر(Ebenezer Baptist) نیز قرار گرفته است که در آن یک نفر مسئول ارائه یک شرح مختصری از نقش این کلیسا در محله فوق در ایام قدیماست. مجموعه­ موسوم به سالن آزادی شامل نمایشگاه­ها و داوطلب انیاز ایستگاه آتش نشانی شماره 6می­باشد که نقش این آتش نشانی را در محله فوق توضیح می­دهند.

دیدنی های تور گرجستان

5. جنگل ملی چاتاهوچی

جنگل ملیچاتاهوچیChattahoochee)) تقریبا 750،000 هکتار در مناطق شمالی گرجستان را پوشش می­دهد. این منطقه دیدنی، با دریاچه­ها، رودخانه­ها و آبشارهایش، به عنوان یکی ازبهترین تفرجگاه­های گرجستان شناخته می­شودکه توریست­های متعددی را جذب خود می­کند. در طول تابستان این منطقه برای کمپینگ، پیاده روی، قایقرانی، شنا و … بسیار مناسب است.

6. جزیره جکیل

یکی از مناطق جذب توریست گرجستان،جزیره جکیل(Jekyll Island) است که از آن به عنوان “جزیره میلیونرها” نیز یاد می­شود. این جزیره توسط یک گروه از میلیونرهای ساکن در سواحل شرقی گرجستان خریداری شده بود.این میلینورها خود را “کلوپ جزیره جکیل” نامیده بودند.  در سال 1947، این جزیره به عنوان یک پارک دولتی به گرجستان فروخته شد. امروزه، این جزیره یک منطقه پر رفت و آمد به حساب می­آید چرا که همه جور امکانات رفاهی و گردشگری از قبیل سواحل زیبا، مسیرهای طبیعی پیاده روی، زمین­های گلف و مناطق کمپینگ را دارا می باشد. هم­چنین استراحت­گاه­ها و ویلاهای کوچک و بزرگ در مجاورت اقیانوس همه جور امکانات رفاهی را در اختیار زوج­ها و خانواده­ها و مسافران تور گرجستان قرار می­دهند.