فروش یا بازسازی خانه، کدام بهتر است؟

یکی از موضوعاتی که معمولاً برای مالکین خانه ها یا ساختمانهای قدیمی پیش می آید، انتخاب بین فروش یا بازسازی خانه یا ساختمان قدیمی آنها است. بازسازی خانه خیلی قدیمی باید بصورت کامل و اساسی انجام شود. بازسازی کامل و اساسی نیز، هزینه بسیار زیادی خواهد داشت. از طرف دیگر گاهی اوقات بازسازی یک واحد از کل یک ساختمان اصلاً نتیجه خوبی ندارد و حتماً باید بازسازی ساختمان بطور کامل انجام شود تا بازسازی خانه ای که تنها یک واحد از آن ساختمان است، نتیجه مطلوبی داشته باشد.

از سوی دیگر، فروش خانه یا ساختمان قدیمی و پس از آن خرید خانه یا ساختمان جدید، هم هزینه زیادی خواهد داشت و هم احتمالاً در نهایت خانه یا ساختمانی که همه شرایط آن مورد پسند ما باشد نخواهیم یافت. در حالی که با بازسازی خانه قدیمی خودمان توسط یک فرد یا شرکت بازسازی ساختمان متخصص، می توانیم آنرا تا حدود زیادی به شکلی که میخواهیم و با کیفیتی که انتظار داریم، بازسازی کنیم.

در هرصورت نمیتوان یک جواب ثابت برای سؤال “فروش یا بازسازی خانه، کدام بهتر است؟” ارائه کنیم که برای همه شرایط و همه خانه ها یا ساختمانهای قدیمی پاسخ درستی باشد. بلکه باید چندین موضوع و شرایط مختلف باهم در مورد هر خانه یا ساختمان قدیمی بصورت جداگانه بررسی شود تا براساس این بررسی ها بتوان انتخاب درستی بین فروش یا بازسازی آنها داشت.

برای انتخاب بین فروش یا بازسازی ساختمان براساس قیمتها تصمیم بگیریم:

برای اینکه بخواهیم نتیجه فروش یا بازسازی ساختمان یا خانه قدیمی خودمان را با هم مقایسه کنیم، ابتدا باید آنها را از نظر مالی بررسی کنیم.

باید براساس قیمتهای روز و پس از دریافت مشاوره از شرکتهای بازسازی متخصص، برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی خودمان را بدست بیاوریم. از طرف دیگر، باید قیمت فروش خانه قدیمی خودمان و قیمت خرید خانه جدید مورد نظرمان را نیز با قیمت روز، بدست بیاوریم.

در نهایت مقایسه هزینه بازسازی ساختمان یا خانه قدیمی ما با اختلاف قیمت فروش خانه قدیمی و خرید خانه جدید، به ما یک دید درست از اختلاف مالی دو انتخاب به ما می دهد. در نهایت می توانیم یک نتیجه گیری دقیق از اینکه از نظر مالی، کدام انتخاب برای ما بصرفه تر است، بدست بیاوریم.

اصلاً خانه یا ساختمان قدیمی ما ارزش بازسازی دارد که فروش یا بازسازی آنرا بررسی کنیم؟

فروش یا بازسازی خانه، کدام بهتر است؟

شاید لازم باشد قبل از تلاش برای مقایسه و انتخاب بین فروش یا بازسازی خانه و ساختمان قدیمی خودمان، بررسی کنیم که اصلاً ساختمان یا خانه قدیمی ما ارزش بازسازی کردن دارد یا نه.

برای بررسی درست این موضوع باید ابتدا هدف خودمان از نتیجه بازسازی منزل یا ساختمان قدیمیمان را تعیین کنیم. یعنی بدانیم که توقع ما از نتیجه نهایی خانه یا ساختمان ما پس از بازسازی چه هست. حال باید با اخذ مشورت از چندین کارشناس با تجربه در حوزه بازسازی، ببینیم که آیا ساختمان یا خانه قدیمی ما، با صرف یک هزینه معقول، می تواند در حد توقعات ما بازسازی شود.

اگر جواب این سؤال منفی باشد، دیگر نیازی به انتخاب از بین فروش یا بازسازی نداریم.

انرژی، حوصله، توان و مدت زمان کافی برای انجام بازسازی مورد نظرمان را داریم یا خیر؟

یکی دیگر از بحثهای مهمی که باید تکلیف آن پیش از مقایسه بازسازی یا فروش خانه یا ساختمان قدیمی مورد نظرمان بررسی شود، این است که اصلاً ما انرژی، حوصله، توان و زمان کافی برای درگیری در پروژه بازسازی مورد نظرمان را داریم یا خیر.

پروژه های بازسازی برای افرادی که تجربه کافی قبلی از این نوع پروژه ها را ندارند، به ظاهر ممکن است ساده و کم دردسر بنظر برسد. اما قطعاً حتی اگر همه بخشهای اجرایی پروژه مورد نظر را به شرکت بازسازی ساختمان یا پیمانکار مجری بازسازی بسپاریم، بازهم در طول پروژه، نیاز است تا از انرژی و حوصله خودمان و از آن مهمتر از زمان خودمان برای بررسی و کنترل شرایط اجرای بازسازی و روند آن، صرف کنیم. اگر این شرایط برای ما فراهم نیست، بهتر است بسراغ بازسازی نرفته و به فکر فروش خانه یا ساختمان قدیمی و خرید خانه یا ساختمان جدید باشیم.

خانه یا ساختمان جدیدی که نزدیک به سلیقه و بودجه ما باشد یافته ایم؟

فروش یا بازسازی خانه، کدام بهتر است؟

همانطور که باید پیش از مقایسه فروش یا بازسازی ساختمان یا خانه خود، شرایط لازم برای بازسازی را بسنجیم، لازم است تا شرایط فروش خانه قدیمی و خرید خانه جدید را نیز پیش از مقایسه، بررسی نماییم.

باید خانه یا ساختمان های جدیدی که برای خرید ما مناسب هستند را بررسی کنیم. سپس تعیین کنیم که از بین گزینه های بررسی شده، کدام یک شرایط و قیمت مورد نظر ما را دارا می باشند.

اگر پس از انجام این بررسی ها به این تیجه برسیم که شرایط خرید خانه جدید را نداریم یا خانه جدید شرایط مورد نظر ما را ندارد، بازهم مقایسه بین بازسازی و فروش خانه یا ساختمان قدیمی ما، بیهوده است و باید بسراغ بازسازی آن برویم.

از مشاوره افراد با تجربه و متخصص استفاده کنید:

اگر میخواهید بین فروش یا بازسازی خانه یا ساختمان قدیمی خود یک انتخاب درست داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از مشاوره رایگانی که کارشناسان شرکت بازسازی ساختمان آیریا، در این مورد به شما ارائه میدهند استفاده نمایید. برای این منظور، میتوانید با استفاده از شماره تلفن 88851643-021 یا شماره واتس اپ و تلگرام 09352441137 کارشناسان این شرکت تماس گرفته و از راهنمایی ها و مشاوره کاملاً رایگان آنها استفاده نمایید.