چگونه در یک هفته جاهای دیدنی تهران را ببینیم؟

تهران شهر بزرگی است و مکان‌های توریستی جذابی هم به همراه دارد. تماشای این مکان‌ها به خاطرات خوش و به یادماندنی تبدیل خواهند شد. با این حال با توجه به میزان فاصله مکان‌ها و ترافیک در تهران، چگونه در یک هفته جاهای دیدنی تهران را ببینیم؟ برای پاسخ به این سوال، ادامه مقاله را از دست ندهید.

هتل را از قبل رزرو کنید

سفر به تهران بدون برنامه ریزی ممکن نخواهد بود. چرا که تهران شهر شلوغ و پرجمعیتی است و ممکن است شما را سردرگم کند. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از سفر به تهران، حتما هتل را از قبل رزرو کنید. اما رزرو هتل در تهران چگونه است؟

در گذشته با یک تماس تلفنی می‌توانستید هتل مورد نظر را در شهر منتخب رزرو کنید. اما این روزها رزرو هتل بسیار ساده‌تر شده است و شما می‌توانید علاوه بر رزرو اینترنتی هتل، قیمت تور تهران و قیمت هتل‌ها را مقایسه و بررسی کنید و حتی از تخفیف نیز بهره‌مند شوید.

شما می‌توانید اسم هتل‌های معروف تهران را در اینترنت جست‌وجو ‌کنید و لیست هتل‌ها را بررسی کنید. سپس هزینه مورد نظرتان را در نظر بگیرد و ویژگی، سرویس و نظر مهمانان و کاربران را بررسی کنید. برای مثال رزرو هتل هما تهران را در روز مورد نظر، انتخاب می‌کنید. بنابراین بدون آنکه زمانتان را صرف پیدا کردن هتل مناسب در کلان شهر تهران کنید، به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان، در هتل مورد نظرتان اقامت می‌کنید.

مکان‌های نزدیک به هم را انتخاب کنید

سفر از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر در تهران، باعث می‌شود که زمان سفر خود را از دست بدهید. به همین خاطر برای برنامه یک روز در سفر تهران، مکان‌های نزدیک به هم را انتخاب کنید. برای مثال اگر می‌خواهید در بازار بزرگ تهران خرید کنید، می‌توانید از موزه گلستان نیز بازدید کنید و ناهار را در یک از رستوران‌های معروف بازار، مثل رستوران مسلم میل کنید.

زمان درستی برای سفر به تهران انتخاب کنید

مثل دیگر برای جاهای دیدنی در تهران در مدت کوتاه، محدوده خیابان پارک‌ وی تا میدان تجریش است. برای مثال شما می‌توانید صبحانه را در یکی از کافه‌های باغ فردوس میل کنید. پس از آن در باغ و موزه سینمای ایران گردش کنید. سپس پیاده در خیابان پر درخت ولیعصر به سمت میدان تجریش بروید و در آن جا خرید کنید و ناهار بخورید. یا بالعکس، صبح در دربند باشید و ناهار در تجریش و عصر را در باغ فردوس و کتابفروشی‌اش گشت بزنید.

مکان هتل را به درستی انتخاب کنید

اگر می‌خواهید در یک هفته جاهای دیدنی تهران را ببینید، توصیه می‌کنیم حتما موقعیت و مکان هتل را به درستی انتخاب کنید. در صورتی که هتل شما از جاهای دیدنی تهران دور باشد، تمام زمان سفرتان در مسیر رفت و آمد خواهید ماند.

با توجه به این مسئله که ترافیک در شهر پرجمعیت تهران، یک مسئله عادی است، ممکن است ساعت‌ها در مسیرهای شلوغ در تاکسی بمانید. برای مثال هتل هویزه تهران در منطقه‌ای قرار دارد که به همه جای تهران قابل دسترس است. بنابراین مسیر شما با اتوبوس، مترو، بی‌آر‌تی و تاکسی به سادگی امکان پذیر خواهد بود. از این جهت موقعیت مکانی محل اقامتتان در تهران را نادیده نگیرید.

زمان درستی برای سفر به تهران انتخاب کنید

برخی از ماه‌های سال، به ماه‌های اوج ترافیک در تهران معروف هستند. در صورتی که در این ماه‌ها به تهران سفر کنید، احتمال اینکه در مدت کوتاهی جاهای دیدنی تهران را تماشا کنید، کمتر خواهد بود. چرا که بیشتر زمان سفر را در ترافیک می‌گذرانید.

بدترین زمان سفر به تهران، ماه اسفند و اوایل مهر ماه خواهد بود. اسفند ماه به ماه اوج ترافیک آخر سال معروف است و ممکن است برای یک سفر کوتاه از محله‌ای به محله‌ی دیگر، ساعت‌ها در ترافیک بمانید.

مکان هتل را به درستی انتخاب کنید

همچنین در صورتی که مدارس حضوری باشد، اوایل مهرماه، به دلیل بازگشایی مدارس، میزان ترافیک و رفت و آمد بیشتر خواهد بود. بنابراین بهتر است در ماه‌های دیگر سال در فکر مسافرت به تهران باشید تا در زمان خود نیز صرفه‌جویی کنید.

برنامه ریزی کنید

در سفرهایی که زمان محدودی برای گشت و گذار دارید، حتما برنامه ریزی کنید. البته در برنامه‌ای که می‌نویسید حتما میزان ترافیک و زمان رفت و آمد در مسیر را نیز در نظر بگیرید. در برنامه‌تان، جزئیات سفر را نیز قید کنید. برای مثال اگر می‌خواهید روزی از کوچه برلن خرید کنید، به این صورت برنامه ریزی کنید:

صبح، صبحانه در سی تیر و گردش در همان حوالی. خرید لباس در کوچه برلن و خرید قهوه در خیابان سعدی تا ظهر. ناهار در رستوران گل رضاییه (رزرو رستوران فراموش نشود). بعد از ناهار بازدید از موزه آبگینه و سفال یا گردش در خیابان لاله زار و غیره.

همچنین به یاد داشته باشید، اگر نمی‌خواهید در صف بازدید از کاخ و موزه باقی بمانید و وارد رستوران یا کافه‌ای شوید که مملو از جمعیت است، حتما پیش از ورود، تماس بگیرید و زمان یا بلیط را رزرو کنید. در این صورت در زمان خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید و موفق می‌شوید در مدت کوتاه در جاهای دیدنی تهران گردش کنید.