ویتامین هایی که با تقویت سلول و هورمون ها باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند

ویتامین هایی که با تقویت سلول و هورمون ها باعث تقویت

سیستم ایمنی می شوند

چگونه سیستم ایمنی را تقویت کنیم؟ یکی از اصلی‌ و قدیمی‌ترین راه‌های بهبود سطح ایمنی افزایش قوای بدن و مصرف انواع مواد غذایی خواهد بود. استفاده از خوراک‌های حاوی گوشت، پروتئین، لبنیات و چربی‌های مفید سبب تامین ریزمغذی‌های ضروری در بدن شده و امکان پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری به‌وجود خواهد آمد. اما بسیاری از اشخاص به دلیل حساسیت غذایی یا انتخاب سبک خاص رژیم غذایی قادر به مصرف تمامی محصولات غذایی نیستند. از این رو با خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی از داروخانه روشا امکان جبران کمبود انواع ویتامین و هورمون را برای خود فراهم کنید.

مکمل و داروهای هورمونی در راستای تقویت سیستم ایمنی باید تحت نظر پزشک معالج مصرف شده و استفاده بیش‌ از حد مجاز آن‌ها صدمات غیر قابل جبرانی به اعضاء بدن خواهد زد. دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن رابطه مستقیمی با یکدیگر داشته و عدم‌تامین انرژی لازم برابر با گسترش عفونت و بیماری است. طی این مقاله به دنبال معرفی انواع ویتامین و هورمون جهت تقویت سیستم ایمنی خواهیم بود. در صورت نیاز به خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی از داروخانه روشا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه کار سیستم ایمنی و تقویت آن

سیستم ایمنی بدن انسان متشکل از قسمت‌های داخلی و خارجی مختلفی: از قبیل: پوست، پرز بینی و گلبول سفید است. در صورت انجام فعالیت دقیق و مداوم هر کدام از بخش‌ها شاهد افزایش قدرت ایمنی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها خواهید بود. در چنین حالتی نیز امکان ابتلا به بیماری‌های ویروسی و واگیر مثل سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا و انواع سرطان نیز وجود دارد. اما نکته مهم در صورت تقویت سیستم ایمنی، تسریع در فرآیند بهبود خواهد بود.

خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی از داروخانه روشا در کنار مصرف مواد غذایی سالم امری مفید برای تامین مواد ضروری بدن است. اندام‌های داخلی و خارجی با دسترسی به مواد غذایی مناسب به بهترین شکل وظایف خود را انجام داده و خطر ابتلا به بیماری موضعی کاسته خواهد شد. سیستم گوارش در بدن عمل جذب مواد غذایی سالم و دفع پسماند آن را بر عهده داشته و انجام صحیح این دو فعالیت نقش به‌سزایی در افزایش سطح ایمنی و کاهش ابتلا به بیماری را در پی دارد.

انواع ویتامین تقویت سیستم ایمنی

انواع ویتامین تقویت سیستم ایمنی

تامین انرژی لازم از طریق ریزمغذی و مواد ضروری برای ادامه فعالیت هر کدام از اندام‌ها حیاتی بوده و در صورت عدم‌‌دسترسی سلول‌ها به ویتامین مورد نیاز اختلال در روند کاری آن‌ها رخ خواهد داد. با کاهش راندمان کاری بدن شاهد افزایش ویروس، گسترش عفونت، تضعیف سیستم ایمنی و ابتلا فرد به انواع بیماری خواهید شد. ویتامین‌های A، B6، B12، C، D، E در کنار روی، مس، سلنیوم و آهن سبب تامین انرژی لازم فعلیت اندام‌ها و بهبود سیستم ایمنی خواهند شد. با خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی از داروخانه روشا خود را از ابتلا به بیماری در امان نگه دارید.

ویتامین C

معروف‌ترین مکمل ویتامین جهت کاهش عفونت و افزایش سطح ایمنی در بدن ویتامین C بوده و مقادیر بالایی از آن در مرکبات وجود دارد. مصرف ویتامین C سبب کاهش رادیکال آزاد، کمک به تولید سلول‌های جدید و جایگزینی آن‌ها با سلول‌های آسیب‌دیده قدیمی خواهد شد. به‌طور متوسط امکان مصرف تا حدود 2000 میلی‌گرم از این ویتامین برای اشخاص وجود داشته و تاثیر فوق‌العاده‌ای بر کاهش عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا دارد.

ویتامین گروه B

فعالیت صحیح جسمانی نیازمند 13 نوع ویتامین مختلف بوده و 8 مورد از آن‌ها در گروه ویتامینی B حضور دارند. ساختار بدن انسان قابلیت تولید هیچ یک از ویتامین‌های گروه B نبوده و باید با مصرف انواع مواد غذایی یا مکمل ویتامین ان را تامین نماید. هر کدام از ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در اجرای وظایف بخش‌های داخلی و خارجی بدن داشته و خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی از داروخانه روشا موجب تامین انرژی لازم برای فعالیت درست بدن خواهد شد.

ویتامین E

ویتامین E ویژگی آنتی‌اکسیدان داشته و کمبود آن موجب ضعف سیستم ایمنی خواهد شد. جهت جلوگیری از اثرات کاهش مقادیر ویتامین E امکان مصرف فندق، بادام، گوجه فرنگی و زیتون را خواهید داشت. همچنین با خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی از داروخانه روشا نیز امکان تهیه ویتامین E برای شما عزیزان میسر است.

سلنیوم

ماده معدنی و کمیاب در جهان بوده و با قابلیت آنتی‌اکسیدانی خود موجب کمک به فعالیت صحیح بدن خواهد شد. از طرفی با افزایش تعداد گلبول سفید به سیستم ایمنی بدن در برابر انواع بیماری عفونی و واگیردار کمک کرده و حتی از سلنیوم برای کنترل بیماری ایدز نیز استفاده خواهد شد.

روی

زینک یا روی به‌عنوان یک ماده معدنی مهم در بدن شناخته شده و درصد زیادی از داروهای مکمل حاوی مقادیر مختلفی از زینک هستند. روی جهت ارتباط بین سلول‌های ایمنی مهم بوده و با خاصیت کاهش التهاب خود از ورود بسیاری از عوامل خارجی بیماری‌زا پیشگیری خواهد نمود. طبق آمارها حدود دو میلیارد نفر در سراسر جهان از مشکل کمبود زینک رنج برده و این میزان در اشخاص سالمند بیش از سایر گروه‌های سنی است. شما جهت تهیه زنیک و مقاومت در برابر انواع بیماری مثل: سرماخوردگی، آنفولانزا و ذات‌الریه می‌توانید از خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی از داروخانه روشا بهره ببرید.

افراد نیازمند به خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی از داروخانه روشا

بسیاری از افراد در سراسر جهان با مشکلات سوءتغذیه و کمبود میزان ویتامین، مواد آلی معدنی و اسیدهای چرب روبرو هستند. یکی از ساده‌ترین راه‌های جبران این کمبود خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی از داروخانه روشا بوده و با استفاده از مشاوره پزشک به‌عنوان غذای کمکی از آن مصرف نمایند. اما چه کسانی برای تقویت سیستم ایمنی خود نیازمند مصرف مکمل هستند؟ در ادامه چند مورد از افراد نیازمند به خرید مکمل تقویت سیستم ایمنی از داروخانه روشا قرار داده شده است:

  • افراد مسن (بالا 50 سال)
  • اشخاص با رژیم غذایی خاص (گیاه‌خواران)
  • زنان حامله و مادران شیرده (حتما زیر نظر پزشک مصرف شود)
  • معتادین دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی
  • بیماران خاص
  • نوزادان، کودکان و نوجوانان (در صورت کمک به رشد بهتر)