نهال با کیفیت را از کجا بخریم؟ نهال باکیفیت و مرغوب یعنی نوعی نهال که دارای ویژگی‌های مناسب برای رشد و توسعه سریع و بدون هزینه باشد، یعنی نهال سالم، قوی و از نظر بیماری و آفات مشکلی نداشته و قابلیت رشد و تولید بالا را داراست، البته نتایج محصول‌ دهی این نهال‌ها بیشتر بوده و بهره‌وری بیشتری از آنها می‌توان برد، مشکل اصلی از اینجا شروع می‌شود که هر نهالستانی نهال با کیفیت را عرضه نمی‌کند، کشاورزان باید نهالستان و نهادی را شناسایی کنند که تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی بوده و نهال با کیفیت را با کارت گارانتی می‌فروشند.

ویژگی‌های ظاهری و‌ ژنتیکی یک نهال با کیفیت

نهال با کیفیت و مرغوب به نهالی گفته می‌شود که برای کاشت در شرایط مختلف با عملکرد مطلوب و خصوصیات مورد نظر فردی که آن را می‌کارد، به خوبی متناسب باشد، از نظر متخصصین نهالستان که به فروش نهال با کیفیت می‌پردازند،یک نهال مرغوب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  1. صحت فیزیکی: نهال باید از لحاظ ظاهری سالم و بدون عیب باشد یک شاخه راست بوده که بین ۵۰ الی ۱۰۰ سانتی‌متر قد داشته و هیچگونه گره خوردگی و یا آفتی بر روی آن دیده نشود حتماً به ضخامت نهال توجه کرده و تناسب بین تناسب بین تنه و ریشه را نیز بررسی کنید.
  2. صحت ژنتیکی: نهال باید از سرشاخه‌های سالم و با استقلال ژنتیکی برخوردار باشد ارث‌ برداری صحیح باعث صفات مطلوبی مانند مقاومت به بیماری‌ها و آفات، تحمل به شرایط آب و هوایی و خاک خاص و غیره است.
  3. سن و جنبه‌های زیستی: نهال‌های با کیفیت باید سن مناسبی داشته و آماده کاشت در مزرعه باشد، نهال باید به سن بلوغ برسد تا بتواند به خوبی رشد کرده و سرمایه‌ گذاری مورد انتظار را بازگرداند.

خرید نهال اصیل

یک کشاورز به هنگام خرید نهال باید اصالت نهال را در نظر داشته باشد نهال‌های اصیل ویژگی‌های قابل توجهی داشته و اکثر باغداران با آن آشنا هستند، برای اطمینان داشتن از اصالت نهال سعی کنید نهال‌های شناسه‌دار را خریداری کنید، نهال با کیفیت و اصیل یعنی نهالی که تمامی استانداردهای فنی و علمی را برآورده کرده و قادر به تولید صحیح و پایدار محصول مورد نظر با کیفیت تجاری برای فروش در بازار داخلی و خارجی است، از این رو توصیه می‌شود برای خرید نهال با کیفیت شناسنامه‌دار به سایت معتبری مانند paliznahal.ir مراجعه کنید، کارشناسان نهالستان شما را در انتخاب نهال راهنمایی خواهند کرد.

  • تمامی نهال‌های عرضه شده در این مرکز دارای لیبل رسمی از وزارت جهاد کشاورزی بوده
  • همچنین محصولات خود را با گارانتی ۲ ساله عرضه می‌کند.
  • از همه مهمتر در دسترس بوده و شما در هر ۷ روز هفته می‌توانید با کارشناسان با تجربه و تحصیل کرده این مرکز تماس گرفته و مشکلات باغداری خود را از آنها بپرسید.

دلایل خرید نهال با کیفیت چیست؟

کارشناسان همیشه تاکید بر خرید نهال با کیفیت می‌کنند ولی دلایل خرید نهال با کیفیت چیست؟ نهال‌های با کیفیت و مرغوب معمولاً دارای عمر بلندتری بوده و کشاورزان با خرید نهال اصلاح شده و با کیفیت می‌توانند برای مدت طولانی از آن‌ها استفاده کرده و نیاز به تعویض نهال‌ها کمتر خواهد بود، همین امر باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی کشاورزان بوده و سود اقتصادی بیشتری را به ارمغان بیاورد.چون آن‌ها قابلیت تولید محصولات عالی از نظر کیفی را دارند.

افزایش کیفیت محصول تولید شده به کشاورزان کمک می‌کند تا درآمد خوبی کسب کنند، البته عملکرد بهتر نهال‌ها تا حد زیادی از ضایعات و تلفات در محصولات جلوگیری کرده و مانع از شیوع مشکلاتی مانند بیماری‌ و آفات می‌شود، در نتیجه مانع از هزینه تراشی برای باغداران می‌شود، تجربه و علم باغداری ثابت کرده است که خرید نهال‌ اصلاح شده تا ۵۰ درصد هزینه مربوط به خرید نهاده‌های مختلف مانند کودهای شیمیایی و سموم مختلف را کاهش داده است.

تاثیر سیستم دفاعی درخت در طول عمر آن

تاثیر سیستم دفاعی درخت در طول عمر آن بر کسی پوشیده نیست، چون نهال‌های با کیفیت و مرغوب دارای مقاومت بیشتری در برابر شرایط نامساعد محیطی و تنش‌های آبی و هوایی بوده و کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرند، سرما و گرما دو عامل مهم در مرگ تدریجی یا زودرس درختان میوه است، این نهال‌ها در دوره‌های خشکی یا سرما بهتر عمل کرده و در مقابل تغییرات آب و هوایی سیستم دفاعی قوی‌تری دارند.

احداث باغ مدرن

احداث باغ مدرن یک سیاست مهم راه اندازی باغ تجاری و خرید نهال با کیفیت تولید محصول بیشتر و افزایش درآمد سالانه است، یعنی باردار هم به دنبال کمیت محصول و هم به دنبال کیفیت محصول است، نهال‌ با کیفیت و مرغوب باعث افزایش بازدهی باغ میوه خواهد شد چون این نهال‌ها قدرت رشد، عملکرد بالا و مقاومت در برابر شرایط نامساعد داشته و از افت تولید و کاهش درآمد جلوگیری می‌کند.

محصولاتی که از نهال‌های با کیفیت و مرغوب تولید می‌شوند، به طور معمول از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و بهترین استانداردها و الزامات بازار را دارا هستند، محصولات با کیفیت بالا اغلب به قیمت بالاتری فروخته و مشتریان همیشگی خود را دارند، همین موضوع به افزایش درآمد و سود کشاورزان کمک می‌کند.

کلام آخر

خرید نهال با کیفیت از یک نهالستان معتبر مانند پالیز نهال به کشاورزان توصیه می‌شود چون نهال‌های با کیفیت و مرغوب عموماً بر اساس مطالعات و تحقیقات علمی و با استفاده از تکنولوژی‌های جدید پرورش یافته و دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را به  شرایط محیطی خاص خشکی، بیماری‌ها، آفات و شرایط آب و هوایی نامساعد مقاوم می‌کند، البته قیمت نهال اصلاح شده و شناسنامه‌دار کمی گرانتر از نهال‌های متفرقه است، ولی با توجه به عملکرد آن در سال‌های آتی توصیه می‌شود کشاورزان اولویت خود را نهال‌های شناسنامه‌دار قرار دهند.

تماس با پالیز نهال:
09144501007
09144501008