روکش دندان زیرکونیا و پل دندانی زیرکونیا روش هایی هستند که امروزه در حوزه دندان پزشکی بسیار محبوب شده اند. لمینت زیرکونیا در واقع از این نوع کریستال ساخته شده است که دارای ویژگی هایی چون، عدم فاسد شدن، ماندگاری بالا و طول عمر زیاد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع لمینت به همراه اقساط می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید.

قیمت لمینت دندان

به همین علت از این ترکیب برای تولید روکش و پل دندانی با مقاومت و طول عمر بالا، در دندان پزشکی بسیار استفاده می شود. زیرکونیا باید با استفاده از اسکن سه بعدی از دندان و دهان بیمار و  همچنین تهیه قالب دندانی ساخته شود. پس از دریافت نتیجه های به دست آمده و اسکن دندان پزشک می تواند اقدام به تهیه روکش یا پل زیرکونیایی کند که از نظر ظاهری دارای زیبایی بسیار مطلوب و شبیه به دندان طبیعی است.

قیمت لمینت زیرکونیا

لمینت زیر کونیا از نظر شفافیت و بازتاب نور بسیار شبیه به دندان طبیعی است و به همین علت از آن برای دندان های ردیف جلویی استفاده می شود. این نوع روکش نسبت به روکش ونیر پرسلینی دارای حجم کمتری بوده و ظاهری بسیار طبیعی تر دارد. همچنین از نظر هزینه قیمت لمینت زیرکونیا نسبت به دیگر روش های مشابه خود بالاتر است.

در زمان های قدیم برای ترمیم و اصلاح دندان های شکسته یا خراب از روکش های فلزی استفاده می شد که برترین آن ها روکش هایی از جنس طلا بود. برخلاف طول عمر و ماندگاری بالایی که این روکش ها دارد اما مورد محبوبیت مردم قرار نگرفته اند زیرا رنگ فلز حالت طبیعی بودن را از چهره افراد می گیرد و از حالت طبیعی دندان ها خارج می شوند.

به همین علت امروزه روکش هایی که از نوع غیر فلز هستند و باعث می شوند رنگ دندان زیبا شده و حالت طبیعی آن حفظ شود بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته است. لمینت  زیرکونیا به دلیل زیبایی و همرنگ بودن با دندان طبیعی اغلب از این نوع لمینت برای دندان های جلویی استفاده می شود زیرا مانند مینای دندان طبیعی می تواند نور را به خوبی بازتاب کرده و زیبایی ظاهری خوبی برای بیماران فراهم کند.

مزایا لمینت زیرکونیا چیست؟

از مهم ترین مزیت های استفاده از زیرکونیوم در روکش  پل دندانی محبوبیت بیولوژیکی آن است که هیچگونه حساسیت و خطری برای سلامت بیمار به وجود نخواهد آورد. از این مواد برای اصلاح شکل دندان ها و زیبایی ظاهری افراد استفاده می شود که برخلاف روکش های سرامیکی متصل به فلز در این روش هیچ گونه خط سیاهی در امتداد لثه ایجاد نخواهد شد.

قیمت لمینت زیرکونیا

با استفاده از این روکش دندان پزشک می تواند دندان اصلی بیمار را به سلامت حفظ کرده و زیبایی را برای بیمار به ارمغان بیاورد. از مزیت های این روش عدم نیاز اساسی به آماده سازی دندان است. منظور از عدم نیاز به آماده سازی دندان، نتراشیدن دندان است که موجب محبوبیت بالای این روش شده است.

در صورتی که از روش زیرکونیا برای روکش ایمپلنت دندان و لمینت استفاده شود ماندگاری و طول عمر آن بالا بوده و تا زمانی که این روکش از دندان جدا نشود احتمالا پوسیدگی دندانی بسیار پایین است. وقتی از زیست سازگار بودن لمینت زیرکونیا صحبت می کنیم منظور طول عمر بالای این روکش در دهان بیماران و عدم بروز واکنش های آلرژیک و حساسیت زا است.

  • مقاومت بالا در برابر استهلاک و ساییدگی
  • نداشتن هیچ آلیاژ فلزی و زیست سازگار بودن با بدن انسان
  • عدم آسیب به لثه و تغییر پذیر بودن از نظر اندازه و شکل و رنگ
  • زیبایی و همرنگ بودن با دندان طبیعی انسان
  • شفافیت و تشابه بسیار بالا به مینای دندان از نظر بازتاب نور

انواع روکش زیرکونیا

1-روکش زیرکونیا دندانه دار

از روکش زیرکونیا دندانه دار برای دندان های ردیف عقب استفاده می شود زیرا دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی است. شفافیت این نوع روکش متوسط است و دارای 8 سایه اصلی است که به دلخواه می توانید آن را تعیین کنید به همین علت خیلی دیرتر بر روی سطح آن لکه تشکیل می شود. این نوع زیرکونیا بهترین گزینه برای پل دندانی بزرگ و ایمپلنت است.

2- روکش زیرکونیا فوق شفاف

این نوع روکش دارای ساختاری دندانه دار یا لایه ای است که اغلب برای دندان های جلویی استفاده می شود زیرا شفافیت بسیار بالایی دارد. از نظر مقاومت زیرکونیا فوق شفاف دارای مقاومت خوبی است و در استحکام و شفافیت نسبت به دیگر روکش ها هرگز قابل مقایسه نیست. این روکش خیلی دیر ممکن است دچار لکه های تیره شود و به همین علت برای دندان های جلو محبوبیت بالایی دارد.

3- روکش سرامیکی متصل به زیرکونیا

این روکش یک جایگزین فراگیر است که ترکیبی از زیبایی و استحکام بالا در آن دیده می شود. اغلب افراد گزینه مناسبی برای استفاده از آن هستند زیرا گزینه مناسبی برای پل دندانی بزرگ، ایمپلنت و اصلاح شکل دندان ها است. با توجه به شفافیت بالایی که دارد خیلی دیر ممکن است تغییر رنگ بدهد و بر روی آن لکه تشکیل شود.

 جنس لمینت زیرکونیا چیست؟

روکش های زیرکونیا از جنس اکسید زیرکونیوم هستند که دارای تناسب خوبی با وضعیت آلرژیک بدنی است. با استفاده از این نوع روکش هرگز بوی بدی در دهان ایجاد نشده وروکش زیرکونیا مانند یک عایق برای دندان های حساس در برابر سرما و گرما عمل می کند.

همچنین برخی از بیماران دارای حساسیت های آلرزیک نسبت به روکش های فلزی هستند که انتخاب لمینت زیرکونیا برای آن ها بهترین انتخاب است. قیمت لمینت زیرکونیا نسبت به دیگر روکش های کمی بالاتر است زیرا از مواد بهترین در ساخت آن استفاده شده است. موردی که باید با دقت به آن توجه کنید مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان است که باید با استفاده از مسواک و دهانشویه بهداشت دهان را رعایت کرده تا از التهاب لثه، پوسیدگی دندان پایه و در نهایت شکستن دندان ها جلوگیری شود.  قیمت لمینت زیرکونیا با توجه به عواملی چون نوع مواد مورد استفاده، تجربه دندانپزشک، موقعیت کلینیک، نوع دستگاه مورد استفاده و همچنین نوع کاربرد آن برای هر فرد متفاوت است.