بررسی علل ایجاد بوی بد یخچال و روش‌های برطرف کردن آن

یکی از اتفاقات آزار دهنده که همه ی ما بارها آن را تجربه کرده‌ایم، بوی بد یخچال فریزر است. گاهی اوقات مواد غذایی باعث ایجاد بوی نامطبوع در یخچال فریزرها می‌شود. اما گاهی اوقات اختلالات فنی باعث ایجاد بوی نامطبوع در ساید بای ساید اسنوا می‌شود.  در حقیقت باید گفت؛ بوهایی که از یخچال شما متصاعد می‌شود، می‌تواند اطلاعات زیادی رابطه با اختلالات ساید بای ساید بدهد. مورد مشکل به شما بگوید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی علل ایجاد بوی بد یخچال و روش‌های از بین بردن آن بپردازیم.

معرفی رایج‌ترین بوهای ساید بای ساید اسنوا:

  1. بوی شیرین یخچال

یکی از بوهای آزار دهنده در اکثر ساید بای سایدها، بوی بسیار شیرین مشابه بوی شربت شیرین است. این بو در حقیقت مرتبط با مایع خنک کننده ی ساید بای ساید اسنوا است. این بو معمولاً به دو دلیل: لکه مواد غذایی شیرین و یا نشت مایع خنک کننده از کویل‌های کندانسور دستگاه باشد.در صورتی که بررسی کردید و از تمیز بودن داخل دستگاهتان مطمئن شدید، بهتر است تا نشتی دستگاه را بررسی و در صورت یافتن هرگونه نشتی هرچه سریع‌تر اقدام به رفع آن کنید.

  1. بوی غبار سوخته پشت یخچال

یکی از بوهایی که به هیچ وجه نباید از یخچال فریزر خود استشمام کنید، بوی سوختگی است. گاهی اوقات قطعاتی از ساید بای ساید اسنوا، به عنوان قسمتی از سیستم کمپرسور خنک کننده داغ می‌شوند. درست زمانی که گردوغبار روی این قسمت‌ها جمع شود، گردوغبار روی سطح فلز داغ می‌سوزد که در این حالت از یخچال بوی غبار سوخته متصاعد  می‌شود. توجه داشته باشید بوی سوختن  گردوغبار یکی از نشانه‌های وجود یک مشکل جدی و خطر آتش سوزی در یخچال فریزر است . برای جلوگیری از این موضوع بهتر است هرچند وقت یکبار پشت یخچال را گردگیری کنید.

  1. بوی فلزی یخچال فریزر

یکی دیگر از بوهای آزار دهنده ی یخچال فریزر، بوی فلز داغ است. توجه داشته باشید که بوی فلز داغ علامت بسیار بدی برای لوازم‌های الکتریکی است. بوی فلز داغ معمولاً به این دلیل است که یک سیم داخلی کوتاه شده یا در حال سوختن است. در صورتی که بوی گرم یا سوختن فلز یا بوی ذوب پلاستیک در پشت ساید بای ساید اسنوای خود احساس کردید،  هرچه سریع‌تر برای تعمیر دستگاه به نمایندگی‌های معتبر اسنوا مراجعه کنید.  همچنین به شما توصیه می‌کنیم که مواد غذایی یخچال خود را از داخل دستگاه بیرون بیاورید و یخچال را تا زمان درست شدن از برق بکشید.

  1. بوی طولانی غذای فاسد یخچال فریزر

به طور معمول بوی غذای فاسد در یخچال جزء بوهایی است که به راحتی برطرف می‌شود. در صورتی که یخچال را تمیز کردید؛ ولی باز هم با بوی غذای فاسد روبرو شدید، مجدداً یخچال را تمیز کنید و یک بسته جوش شیرین در آن قرار دهید. یخچال در عرض یک ساعت کاملاً نو می‌شود.  از مهم‌ترین دلایل ماندگاری بوی غذای فاسد در ساید بای ساید اسنوا می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

  • اولین دلیل این است که لکه ی پنهانی از مواد غذایی در قفسه‌های یخچال ریخته شده است که در حال خراب شدن است و شما دسترسی به آن ندارید.  گاهی اوقات ممکن است این لکه پشت قفسه‌ها و کشوهای یخچال افتاده باشد یا در پایین کشوی یخچال افتاده باشد. برای از بین بردن بوی غذای فاسد به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً همه چیز را از جمله کشوها را از یخچال خارج کنید.  سپس از این موضوع اطمینان حاصل کنید که می‌توانید 100٪ سطوح پلاستیکی و شیشه‌ای یخچال را بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا هر آلودگی که در یخچال وجود داشته باشد، از بین برود.
  • دلیل دوم این است که بوی غذای پوسیده در پلاستیک مرطوب یخچال نفوذ کند. برای رفع این مشکل ابتدا ساید بای ساید اسنوا را خالی کنید و سپس سطوح پلاستیکی دستگاه را با سرکه، جوش شیرین، مایع ظرف‌شویی و… بشویید و سطوح پلاستیکی را با دستمال تمیز، خشک کنید.

معرفی رایج‌ترین بوهای ساید بای ساید اسنوا:

  1. بوی کپک در یخچال فریزر

کپک‌ها یکی از مشکلات نگهداری از مواد غذایی است که ممکن است حتی به مواد غذایی داخل یخچال سرایت کند. در صورتی که در داخل و یا اطراف یخچالتان بوی کپک استشمام کردید، این موضوع به این معناست که باید هرچه سریع‌تر اقدام به دور انداختن منبع بو کنید. همان‌طور که می‌دانید کپک‌ها می‌توانند در داخل محفظه‌های یخچال به وجود بیایند و یا در سایر قسمت‌های مرطوب دستگاه ایجاد شود. برای از بین بردن بوی کپک، اولین جایی که باید پاک‌سازی کنید، داخل یخچال و کشوهای یخچال است.  برای این کار، مواد غذایی داخل یخچال را خارج کنید، سپس یخچال را تمیز کنید، پس از آن باید تمامی قسمت‌های یخچال را با سرکه ضد عفونی کنید.

پس از پاک‌سازی قفسه‌های یخچال، دومین جایی که باید ضدعفونی کنید،  رنده هواکش دستگاه است. این قسمت از یخچال فریزر معمولاً در پایین یخچال و زیر محفظه‌های آن قرار دارد. این فضا را خالی کنید و به آرامی با محلول سرکه و جوش شیرین پاک‌سازی کنید.

سومین قسمتی که باید برای رفع بوی کپک به پاک‌سازی آن بپردازید، خطوط آب ساید بای ساید اسنوا است.  همان‌طور که می‌دانید، خطوط آب از دریچه به یخچال، سپس از ورودی به فیلتر، سپس از فیلتر به یخ ساز و پخش کننده آب می‌روند. هر نقطه‌ای در این خطوط تنها با یک نقطه کوچک در معرض کپک آلوده می‌شود. اگر یخ یا آب سرد شما بوی کپک زدگی می‌دهد، باید خطوط را بشویید. سرکه و بوراکس را از طریق خطوط آب بمالید، سپس آنها را با چند گالن آب تمیز کاملاً بشویید.

جمع بندی:

در نهایت باید گفت یک یخچال نرمال نباید به هیچ وجه بویی از خود متصاعد کند. همچنین هر ماده غذایی باید بوی مخصوص به خود را داشته باشد و بوی دیگری از خود ساطع نکند. اگر یخچال شما بوی نامطبوع یا خطرناکی ایجاد می‌کند، مهم است که سریع عمل کنید و بدانید چه کاری باید انجام دهید.  خوشبختانه ساید بای ساید های اسنوا دارای سیستم ضد بو است که به کمک این سیستم مواد غذایی بوی بدی به خود نمی‌گیرند. در نهایت باید گفت شما می‌توانید برای خرید کلیه محصولات اسنوا با ضمانت نامه معتبر به فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر مراجعه کنید.