برای سفر با تور چه لباسی بپوشیم؟

انتخاب لباس و بستن چمدان برای سفر آسان نیست. به خصوص اگر هدف شما این باشد که چمدان‌هایی سبک جمع کنید! هر یک از لباس‌های مسافرتی که بسته‌بندی می‌کنید باید مناسب باشند تا اطمینان داشته باشید که اقلام مناسبی را برای سفر همراه خود می‌برید و از همراه بردن لوازم اضافه بیش از حد خودداری می‌کنید. پس اگر از خود می‌پرسید برای سفر با تور چه لباسی بپوشیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم.

 

لباسی که کاربردهای مختلفی داشته باشد

بخشی از لذت سفر و رزرو تور، کاوش در همه تفریحاتی است که یک شهر ارائه می‌دهد. از معابد گرفته تا رستوران‌ها و تفریحات شبانه، لباس‌های شما باید برای محیط‌های مختلفی مناسب باشند. احتیاط کنید و لباس مسافرتی را انتخاب کنید که هم شیک باشد و هم اسپورت. ممکن است مجبور شوید از آن لباس هم برای یک شام رسمی استفاده کنید و هم برای گردش در پارک. مثلا یک بلوز دکمه‌دار همه‌کاره است! هم کاربرد اسپورت دارد و هم می‌تواند برای یک قرار رسمی پوشیده شد.

همیشه گزینه‌های چندکاربردی را انتخاب کنید که می‌توانید هم هنگام ورود به مکان‌های رسمی هم هنگام سفر به طبیعت بپوشید. برنامه تورهای مسافرتی، گاهی چند قرار رسمی و خودمانی را در یک روز می‌گنجاند. پس باید حواستان به این موضوع باشد.

 

لباسی که حاضر باشید بیش از یک بار بپوشید!

هر لباس موجود در چمدان شما باید چندین کاربرد داشته باشد. در سفر، مجبور نیستید هر روز یک لباس جدید بپوشید. شما برای تفریح به سفر رفته‌اید، نه برای برگزاری یک شوی فشن.

بهتر است لباسی کاربردی و مد روز مانند شلوارهای مسافرتی پیدا کنید. همچنین توجه داشته باشید لباسی را بردارید که حاضر باشید بیش از یک بار بپوشید. به عبارتی لباسی که از آن خسته نشوید. اگر لباسی را دوست ندارید چرا همراه خود ببرید؟ و صد البته در سفر با پرواز چارتر و معمولی، به میزان بار مجاز دقت کنید.

 

لباسی با کیفیت بالا

چرخه عمر لباسی که در خانه استفاده می‌کنید را در نظر بگیرید. حتی اجناس ارزان‌قیمت نیز می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند؛ اگر فقط گاهی آن‌ها را بپوشید. با این حال، هنگام مسافرت، لباس شما به دلیل استفاده مداوم و روش‌های شست‌وشو در شرایط سختی قرار می‌گیرد. بنابراین طول عمر آن محدود می‌شود. مهم است که لباس‌های مسافرتی را جمع کنید که بادوام باشند. به خاطر داشته باشید که بعد از مدتی که در جاده یا هواپیما باشید، لباس‌ها نیاز به شستشو پیدا می‌کنند. پس لباس‌هایی را انتخاب کنید که پس از چند بار شستشو از هم نپاشند.

البته می‌توانید لباس‌هایی با قیمتی انتخاب کنید که خیالتان از دور انداختن آن‌ها بعد از سفر راحت باشد. اگر با تور لحظه آخری همراه هستید و زمان خرید ندارید، می‌توانید لباس‌های دم دستی را با خود ببرید و پس از سفر برنگردانید.

برای سفر با تور چه لباسی بپوشیم؟

لباسی که فضای زیادی را اشغال نکند

قبل از خرید یک کالا یا انتخاب آن از کمد خود، آن را جمع کنید و ببینید چقدر فضا لازم دارد. اگر بسیار حجیم است، یک مورد جمع و جورتر را در نظر بگیرید. حتی در آب و هوای سردتر، مهم این است که لباس خود را لایه لایه کنید.

با این حال، اگر یک لباس حجیم را می‌توان مکررا استفاده کرد و می‌تواند با بسیاری از انتخاب‌های دیگر لباس‌های مسافرتی شما ترکیب شود و مطابقت داشته باشد، می‌توانید آن را همراه ببرید. برای مثال، شلوار جین می‌تواند حجیم و سنگین باشد، اما با بسیاری از لباس‌ها هماهنگ است و کاربرد زیادی دارد. پس می‌توانید آن را با خود ببرید.

لباسی که پس از شست‌وشو سریع خشک شود

لباس‌هایی که به سرعت خشک می‌شوند مفید هستند زیرا معمولا سبک‌تر هستند و همچنین هنگامی که دائما در حال سفر هستید شستشوی آن‌ها آسان است. البته فقط این که فروشنده بگوید پارچه سریع خشک می‌شود، به این معنی نیست که این‌طور است. شما باید خودتان لباس را بررسی کنید.

برای سفر با تور چه لباسی بپوشیم؟
به همین ترتیب، فقط به این دلیل که لباس معمولی شما مخصوص سفر نیست، به این معنی نیست که پارچه آن به سرعت خشک نمی‌شود. تعجب خواهید کرد که چقدر از لباس‌هایی که قبلاً داشته‌اید به سرعت خشک می‌شوند. امتحان کنید. به عنوان یک قاعده کلی، اگر قصد دارید کمتر از ده لباس همراه ببرید، مطمئن شوید که اکثر لباس‌های شما به سرعت خشک می‌شوند زیرا گزینه‌های شما محدودتر است.

 

لباسی که با سایر لباس‌های مسافرتی که برداشته‌اید هماهنگ باشد

با گزینه‌های محدود لباس، مهم است که کمد لباس سفر خود را بهینه کنید. هر مورد را با دقت انتخاب کنید و لباس‌هایی را که قابل ترکیب هستند بردارید. تعیین کنید که آیا لباس‌های شما می‌توانند با هم ست شوند یا نه و ترکیب‌های مختلفی را که می‌توان با انتخاب‌های شما انجام داد، آزمایش کنید.

با انتخاب لباس‌های هماهنگ و برنامه‌ریزی لباس‌های مسافرتی از قبل، نه تنها آمادگی خوبی خواهید داشت، بلکه از چمدان‌های اضافی نیز اجتناب می‌کنید. پس به هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی، فقط به فکر همراه بردن ده‌ها چمدان نباشید. می‌توانید با چمدان‌هایی کم و به صورت بهینه سفر کنید.

 

از برداشتن کفش‌های زیاد خودداری کنید

اکثر خانم‌ها در هیچ سفری نیازی به آوردن بیش از سه جفت کفش ندارند: کفش ورزشی، یک کفش راحت در روز برای راه رفتن (مثلاً کفش‌های راحتی)، چکمه‌های کوتاه یا صندل و در صورت تمایل، صندل‌های پاشنه‌دار.

از طرف دیگر، آقایان معمولا می‌توانند با دو جفت کفش سفر کنند: کفش کتانی و کفش راحتی که هم در روز و هم در شب پوشیده می‌شود. یک نکته برای همه در مورد کفش‌های کتانی این است که بسیاری از برندهای لباس ورزشی جفت‌های سبک وزنی می‌سازند که تا شوند تا فضای کمتری در کیف شما اشغال کنند. البته، هیچ دلیلی وجود ندارد که کفش‌های خود را کاملاً بر اساس کلیشه‌های جنسیتی سنتی انتخاب کنید. فقط کافیست چند جفت کفش را انتخاب کنید که چندین هدف را داشته باشند؛ به جای اینکه سعی کنید برای هر مناسبت یا هر عصر یک جفت کفش همراه ببرید.

 

لباس‌های ورزشی را دست کم نگیرید

لباس‌های ورزشی به طور فزاینده‌ای مد هستند و برای پروازها، به ویژه سفرهای طولانی‌مدت، پوشیدن آن‌ها فوق‌العاده راحت است. آن‌ها همچنین به طور مرتب تا می‌شوند و تقریباً در هر کیسه‌ای جا می‌گیرند. می‌توانید شلوارهای ساق بلند را به همراه یک کت پنبه‌ای آستین‌بلند برای مسیر سفر در نظر بگیرید. همچنین یک جفت شلوار و یک ژاکت مخصوص سبک، یا یک هودی نیز می‌تواند ایده خوبی باشد.

 

یک دست لباس متفاوت همراه داشته باشید

اگر در طول سفر خود یک شب رسمی یا رویداد خاصی را برنامه‌ریزی کرده‌اید، با لباس‌های حجیم و کت و شلوارهای سنگین و کت‌هایی که فضای زیادی را اشغال می‌کنند، خود را خسته نکنید. می‌توانید یک جفت شلوار، یک کت شلوار اسپورت و در عین حال رسمی و چند منظوره، یک پیراهن سفید و کفش‌های کتانی تیره را انتخاب کنید. در حالت ایده‌آل، این‌ها چیزهایی هستند که می‌توانید برای یک عصر دیگر، با یک لباس متفاوت استفاده کنید. فراموش نکنید که سبک سفر کردن بسیار مهم است.