برای حالت دادن مو از چی استفاده کنیم؟

با حالت ‎دادن به موهایتان می‎توانید تغییر قابل توجهی را در استایل خود ایجاد کرده و با ظاهری متفاوت در بین دوستان و آشنایان حاضر شوید. اما حالت‌دادن به موها به نظر کار سختی می‎رسد و بسیاری از افراد نمی‌توانند این‌کار را به‌درستی انجام دهند.

اگر شما هم جزء این افراد هستید احتمالاً از محصولات مناسبی برای حالت‎دهی به موها استفاده نمی‎کنید یا با نحوه استفاده از این محصولات آشنایی ندارید.

خوشبختانه امروزه لوازم بسیاری در بازار وجود دارند که از آن‎ها می‌توان برای حالت‎دهی به موهای بلند و کوتاه استفاده کرد. برای مثال موج دار کردن مو پسرانه و دخترانه با سشوار و اتو امکان‌پذیر است که شما می‎توانید هریک از این محصولات را انتخاب کنید.

در این مقاله به بررسی روش‌های حالت دار کردن مو با اتو و سشوار می‎پردازیم و برخی از روش‎های غیرحرارتی را نیز مورد بررسی قرار می‎دهیم. در صورتی‎که از حالت موهایتان خسته شده‌اید حتماً در ادامه همراه ما باشید.

حالت دار کردن مو با سشوار

اگر علاقه‎ مندید تا موهایی حالت‎دار و زیبا داشته باشید حتماً خرید سشوار را در اولویت قرار دهید، زیرا سشوار به‎ عنوان بهترین وسیله برای حالت‎ دهی و خشک‎ کردن موها به‎ شمار می‎رود. برای حالت دار کردن مو با سشوار ابتدا باید موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید و از چربی و آلودگی پاک کنید.

سپس با استفاده از سشوار موهایتان را خشک کنید و از یک برس برای تقسیم‎ بندی موها کمک بگیرید. برای تقسیم ‎بندی موها ابتدا فرق وسط باز کنید و سپس هر قسمت موها را به دو قسمت تبدیل نمایید. یعنی در مجموع موهای شما باید 4 قسمت شوند.

حال سری مخصوص پخش حرارت را برای جلوگیری از آسیب به موها نصب کنید و از برس مخصوص برای حالت‎ دهی به موها استفاده کنید. برای حالت دار کردن مو با سشوار لازم است برس را زیر موهایتان ببرید و با زاویه 90 درجه موهایتان را شانه کنید. در همین زمان سشوار را هماهنگ با برس روی موها حرکت دهید تا حالت موها تغییر پیدا کنند.

حالت دار کردن مو با سشوار

فرکردن موها با سشوار

برای فرکردن و حالت دادن مو زنانه با سشوار می‎توانید از برس پیچ استفاده کنید. بعد از پیچیدن موها در برس ‎پیچ از حرارت سشوار برای فرکردن موها کمک بگیرید. سپس اجازه دهید تا موهایتان سرد شوند و بعد موها را از دور برس‎ پیچ باز کنید.

حجم ‎دادن به موها با سشوار

اگر موهای کم ‏پشتی دارید می‌توانید برای حجم ‎دادن به آن‌ها از سشوار استفاده کنید. برای این‎ کار بخشی از ساقه‎ موها را با استفاده از انگشت‌هایتان بالا ببرید و بعد از سشوار برای حجم ‎دهی و تغییر حالت موها کمک بگیرید. این روش برای موج دار کردن مو پسرانه نیز بسیار کاربردی است.

حالت دادن مو پسرانه با سشوار

روش‌هایی که در قسمت‌های قبل شرح دادیم اغلب برای حالت دادن مو زنانه با سشوار کاربرد داشتند. اما برای حالت دادن به موهای کوتاه یا پسرانه می ‎توانید از روش زیر استفاده کنید.

برای موج دار کردن مو پسرانه با سشوار ابتدا موهای جلو را از فرق وسط باز کنید. سپس هر بخش را با کش مو ببندید و برس مخصوص را زیر موها بگیرید.

موهایتان را به سمت عقب (کمی متمایل به چپ یا راست) شانه بزنید و همزمان سشوار را روی موهایتان حرکت دهید. در نهایت کش موها را باز کنید و از اسپری مو برای حفظ حالت موهایتان استفاده کنید.

حالت دار کردن مو با اتو

برای حالت دار کردن مو با اتو راهکار ساده‎ ای وجود دارد. در این روش ابتدا باید موهایتان را با شامپوی مناسب شست‎ و شو داده و کاملاً خشک کنید. حال از یک شانه برای دسته‎ بندی موها کمک بگیرید. (تعداد دسته‎ ها با توجه ‎به سلیقه و حجم موهایتان قابل تعیین است.)

موهای یک دسته را (به فاصله 2 سانتی‎متر از ریشه) از زیر صفحه پایینی اتو به سمت بالا بیاورید و دور هر دو صفحه بپیچید. سپس طبق تصویر زیر موها را بین دو صفحه قرار داده و به آرامی اتو بکشید.

توجه داشته باشید که با تغییر زاویه دست‎ هایتان در حین اتوکشی می‌توانید در حالت موها تغییر ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید اتو را به ‏صورت افقی و رو به جلو بگیرید یا زاویه آن‎ را رو به پایین تغییر داده و از نتیجه نهایی شگفت‌زده شوید.

حالت دار کردن مو با اتو

صاف‎ کردن مو با اتو

بسیاری از خانم ‎ها صاف‎ کردن موها را به حالت دار کردن مو با اتو ترجیح می‌دهند. برای این‎ کار دمای اتو مو را بین 170 تا 240 درجه سانتی‎ گراد تنظیم کنید. سپس یک دسته از موهایتان را از فاصله 2 سانتی‎ متری تا ریشه، بین اتو مو قرار دهید. حال کافی‌ست اتو مو را به آرامی پایین بکشید تا موهایتان کاملاً صاف شوند.

فرکردن مو با اتو

در بخش ‎های قبلی این مقاله در رابطه با حالت دادن مو زنانه با سشوار توضیح دادیم. اما اگر قصد حالت‌ دادن و فرکردن موها با اتو را دارید می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

در این روش ابتدا موها را دسته ‎بندی کنید، سپس هر دسته را به سه قسمت تقسیم کرده و ببافید. حال با اتو روی موهای بافته‎ شده بکشید تا فر و حالت ‎دار شوند. در نهایت بافته‎ های مو را به آرامی باز کنید و برای تثبیت حالت موها از اسپری استفاده نمایید.

به جای بافتن موها می‌توانید مانند بابلیس، موها را دور اتو بپیچید و فر کنید. البته در این روش لازم است از اتو موی باریک استفاده نمایید.

حالت دادن مو با ژل

حالت دادن مو با ژل برای موهای کوتاه یا پسرانه گزینه مناسبی است. البته در هنگام استفاده از محصولات حرارتی نیز می‎توان از ژل کمک گرفته و حالت موها را تثبیت کرد.

در این روش ابتدا موهایتان را بشویید و اجازه دهید کمی خشک شوند. سپس در شرایطی که کمی رطوبت در موها باقی مانده از یک لایه نازک ژل استفاده کنید. اگر قصد دارید موهایتان صاف و بدون حالت باشند می‎ توانید از شانه یا انگشتان دست استفاده کرده و موها را مرتب کنید.

اما برای فرکردن و حالت دادن مو با ژل لازم است موها را دسته ‎بندی کرده و سپس به هر دسته مقداری ژل بزنید. حال موهای یک دسته را دور انگشتتان بپیچید و کمی صبر کنید تا حالت بگیرند. بعد به آرامی موها را از دور انگشتتان باز کرده و دسته دیگری را به همین روش فر و حالت‎ دار کنید.

حالت دادن مو با ژل

سخن آخر

در این مقاله به بررسی روش‎های حالت دار کردن مو با سشوار ، اتو و ژل مو پرداختیم. در صورتی‌که از استایل موهایتان خسته شده‎اید حتماً نگاهی به این مقاله داشته باشید و از محصولات حالت‎ دهی به موها استفاده کنید.

اما در اینجا ذکر این نکته را ضروری می‎دانیم که با استفاده از محصولات حرارتی موی غیر استاندارد باعث آسیب به موهایتان خواهید شد. متاسفانه این محصولات درجه حرارت استانداردی ندارند و ممکن است باعث سوختگی موها و ایجاد موخوره شوند.

طبق این توضیحات توصیه می‎کنیم محصولات حرارتی مو از جمله سشوار و اتو را از فروشگاه‎های معتبر خریداری کنید تا از اصالت کالای خریداری شده مطمئن باشید. همچنین بهتر است پیش از خرید این محصولات بهترین برندهای سشوار و اتو مو را بشناسید.

از بهترین برندهای ایرانی و خارجی سشوار می‌توان به پرو ویو، پاناسونیک، نووا و… اشاره کرد که محصولات باکیفیت و استانداردی را تولید و عرضه می‌کنند. همچنین سارینا و پرینسلی جزء برندهای معتبر اتو مو در ایران هستند که محصولات متنوعی را با قیمت مناسب ارائه می‎دهند.

در انتها امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و از راهکارهای موجود در جهت تغییر حالت موهایتان استفاده کنید.