تبلیغات گوگل یکی از پرطرفدارترین روش‌های تبلیغ در فرآیندهای گسترده دیجیتال مارکتینگ است که احتمالا با آن آشنا هستید. گستردگی استفاده از این نوع تبلیغ برای افزایش بازدید از سایت و کسب درآمدهای بیشتر حتما شما را نیز به استفاده از این استراتژی علاقه‌مند کرده است. تبلیغات در گوگل یک استراتژی بسیار کارآمد در افزایش ترافیک ارگانیک سایت است و مزایای بسیاری برای رشد سایت‌ها به همراه دارد؛ اما مسئله اینجا است در صورتی در این روش موفق خواهید شد که به عملکرد بهینه‌ای در بودجه بندی تبلیغات در گوگل برسید. در واقع بودجه بندی تبلیغات در گوگل عامل موفقیت کسب و کارها است و به صاحبین مشاغل آنلاین کمک می‌کند که هزینه خود را برای انجام تبلیغات در گوگل بهینه سازی کرده و ضمن انتخاب بودجه مناسب برای تبلیغات گوگل با شناخت بهتر ساز و کار پلتفرم این نوع تبلیغ، به برندسازی و افزایش فروش برسند.

انتخاب بودجه مناسب برای تبلیغات در گوگل! عامل موفقیت کسب و کار ها

تبلیغات گوگل چیست؟

قبل از این که راجع به بودجه بندی تبلیغات در گوگل صحبت کنیم، بهتر است کمی با این نوع تبلیغ آشنا شوید. همان‌طور که گفتیم تبلیغات در گوگل یک روش بازاریابی در موتور جست و جو محسوب می‌شود که توسط گوگل ادوردز صورت می‌گیرد. تبلیغ گوگل ادز به تبلیغ کلیکی معروف است و کسب و کارها در آن به ازای هر کلیک هزینه‌ای پرداخت می‌کنند. در واقع صاحبین کسب و کارها تنها هزینه تبلیغی را پرداخت می‌کنند که مشتریان بالقوه روی پیوند آن کلیک می‌کنند. برخی از کاربران تبلیغات گوگل را رایگان می‌دانند؛ هر چند تبلیغ گوگل ادز رایگان نیست، اما بهینه سازی هزینه آن سبب شده تمام مبلغی که در ازای این تبلیغ پرداخت می‌کنید، بازگشت‌پذیر بوده و نرخ تبدیل سایت شما را افزایش دهد. این تبلیغ یک استراتژی کارآمد و موثر برای کسب و کارهای مختلف محسوب می‌شود و مزایای بسیاری به همراه دارد.

شما می‌توانید با بودجه بندی تبلیغات در گوگل مشتریان هدف را از وجود سایت خود مطلع کرده و با استفاده از مشتریان بالقوه ترافیک سایت را افزایش دهید. به این ترتیب هرچه کاربران بیشتری روی سایت شما کلیک کنند، فروش محصولات شما نیز بیشتر شده و مشتریان بیشتر با برند شما آشنا می‌شوند. بهتر است چنین بگوییم: خدمات گوگل ادز در تبلیغات و بازاریابی به این صورت است که شما یک حساب تشکیل می‌دهید و پس از شارژ کردن آن منتظر افزایش بازدید از سایت خواهید بود. گوگل با استفاده از محتوای سایت شما و گلچین کلیدواژه‌های پرجست‌‍وجو، سایت شما را در نتیجه سرچ کاربران به آن‌ها نمایش می‌دهد. در نهایت ترافیک ارگانیک سایت شما افزایش یافته و سئو آن نیز بهبود می‌یابد. تبلیغ گوگل ادز برای سایت‌هایی نوپا و تازه ورودی که هنوز بازدید آنچنانی ندارند، بسیار مفید خواهد بود.

صاحبین کسب و کارهای آنلاین که به تازگی وارد این حوزه شده‌اند، می‌توانند تنها با استفاده از این روش و بودجه بندی تبلیغات در گوگل  به نتایج دلخواه خود برسند؛ بنابراین نیازی نیست هزینه‌های زیادی را برای کمپین‌های مختلف تبلیغاتی صرف کنند. این کمپین از هدر رفتن بودجه تبلیغات جلوگیری می‌کند و نتایج آن به سرعت حاصل می‌گردد.‌ مزایای استفاده از گوگل اذر بر کسی پوشیده نیست، مسئله اینجا است که چگونه باید بودجه مناسبی را برای تبلیغات در نظر گرفت. قبل از هر چیزی باید شروع کار با گوگل ادز را بیاموزید. استارت این کمپین تبلیغاتی یک فرایند بسیار ساده است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

تبلیغات گوگل چیست؟

نحوه ایجاد کمپین موثر در تبلیغات گوگل

برای استفاده از خدمات گوگل ادز باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای ایجاد حساب یا اکانت نیز کافی است آدرس ایمیل و وب سایت کسب و کار خود را در گوگل ادز وارد کنید. پس از آن باید یک کمپین ایجاد کنید تا از طریق آن بتوانید تبلیغات خود را مدیریت کنید. پس از ایجاد کمپین باید بودجه مناسبی برای تبلیغ در نظر بگیرید. این مهم همان بودجه بندی تبلیغات در گوگل است. حتما می‌دانید که گوگل ادز هیچ هزینه و یا نرخ مصوبی برای تبلیغات گوگل تعریف نکرده و هزینه‌ای که شما بابت تبلیغات به اکانت گوگل ادز واریز می‌کنید، در واقع یک هزینه رقابتی بین کارفرمایانی است که از طریق این کمپین سایت خود را بهینه سازی می‌کنند‌. به همین دلیل است که ابتدا باید مشخص کنید چه میزان هزینه‌ای می‌توانید بابت تبلیغ پرداخت کنید.  هزینه‌ای که بابت تبلیغ در نظر می‌گیرید، رقبای شما را مشخص می‌کند. اگر رقابت بر سر یک کلیدواژه بالا باشد، ناچارید هزینه بیشتری برای تبلیغ آن بپردازید.

قیمت گذاری گوگل ادز این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید برای مدت زمان مشخصی بودجه تبلیغ را تعیین کنید. به عنوان مثال شما برای مدت یک ماه بودجه را برای تبلیغ در نظر می‌گیرید. گوگل  نیز در این مدت تبلیغ شما را نمایش می‌دهد؛ اما وقتی بودجه شما به اتمام برسد گوگل ادز دیگر نمایش تبلیغ را انجام نمی‌دهد. اگر احساس می‌کنید که سایت شما به نمایش کلیکی بیشتری احتیاج دارد، می‌توانید برای رفع نیاز بازاریابی خود، زمان تبلیغ را با پرداخت هزینه تمدید کنید. پس از ایجاد کمپین و تعیین بودجه برای آن باید برای کمپین تبلیغاتی خود نام و پسوند تبلیغاتی انتخاب کنید. بعد از آن فعالیت شما آغاز می‌شود؛ بدین صورت که باید کلمات کلیدی قدرتمند را شناسایی کنید، یک متن تبلیغاتی جذاب بنویسdد و سایر جنبه‌های کمپین را برای حداکثر بازگشت سرمایه بهینه سازی کنید.

بودجه بندی تبلیغات در گوگل

بودجه بندی تبلیغات در گوگل

برای داشتن تبلیغات موفق و نتیجهگرا در گوگل باید بودجه بندی هوشمندانه داشته باشید. اگر بتوانید در تبلیغات گوگل ادوردز به خودکارسازی بودجه‌ها بپردازید و از استراتژی‌های خود گوگل برای تبلیغ استفاده کنید، علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، نتیجه بهتری حاصل می‌شود. همان‌طور که گفتیم شما باید مبلغی را برای تبلیغات گوگل در نظر بگیرید. طبیعتا تعیین هزینه تبلیغ تصمیم راحتی نخواهد بود؛ چون شما باید ضمن در نظر گرفتن جنبه‌های تجاری کسب و کار خود، وسعت تبلیغات را نیز در نظر بگیرید. قطعا هزینه‌ای که به تبلیغ اختصاص می‌دهید، فعالیت‌های تبلیغاتی شما را تحت شعاع قرار می‌دهد؛ بنابراین پس از تعیین هدف باید به بودجه بندی تبلیغات در گوگل بپردازید. هدف شما نقش مهمی در تعیین بودجه دارد. اگر قصد دارید سهم بیشتری از بازار هدف را به خود اختصاص دهید، طبیعتا باید بهای بیشتری بپردازید.

کسب و کارهای آنلاین که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌ و هنوز وارد حوزه‌های رقابت سنگین با سایت‌های قدر نشده‌اند، می‌توانند از کمپین‌های ارزان قیمت برای تبلیغ استفاده کنند. در واقع این کسب و کارها به تبلیغات پرحجم و گسترده نیاز ندارند و می‌توانند از پنل‌های ارزان قیمت که با توان مالی آن‌ها تناسب دارد، استفاده کنند. این نوع بودجه بندی ساده تأثیر زیادی در تبلیغات در حجم ندارد. بنابراین سایت‌هایی که به بازدید بالا نیاز دارند، باید از روش‌هایی دیگری برای بودجه بندی تبلیغات در گوگل استفاده کنند. به عنوان مثال: سایت‌های فروش می‌توانند هزینه‌ای معادل بودجه تبلیغاتی رقبای خود را برای تبلیغ در نظر بگیرند. این روش برابری بودجه یک روش محتاطانه محسوب می‌شود؛ چون در این صورت کارفرمایان از رقبای خود عقب نمی‌مانند.

در روش دیگر می‌توانید به ازای یک تبلیغ مشخص هزینه‌ای در نظر بگیرید. اگر احساس می‌کنید سایت شما به بازاریابی نیاز دارد، باید بودجه مشخصی را به یک تبلیغ خاص اختصاص دهید و مبنای تعیین بودجه کلی نیز همان نوع تبلیغ است. شما می‌توانید در این روش از تبلیغات کلیکی یا نمایشی استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک هدف را برای بازاریابی تعیین کنید و هر فعالیتی که برای تحقق این هدف لازم است را انجام دهید. در چنین شرایطی بودجه تبلیغات را با توجه به حجم فعالیت و کارهایی که باید برای تحقق هدفتان صورت گیرد، برآورد کنید.

مزیت‌های رقابتی در بودجه بندی تبلیغات در گوگل

در استفاده از پلتفرم گوگل ادز دو روش در دسترس شما قرار می‌گیرد. روش اول به ازای هر کلیک هزینه‌ای پرداخت می‌کنید و در روش دوم نیز هزینه تبلیغ به ازای عمل انجام شده مانند خرید از اکانت شما کسر می‌گردد. بارها تاکید کردیم که در استفاده از خدمات گوگل ادز این شما هستید که بودجه تبلیغات را تعیین می‌کنید؛ بنابراین می‌توانید با توجه به شرایط تجاری خود و نیاز سایتتان هزینه تبلیغات را مشخص کنید. علاوه بر مزیت‌های انعطاف‌پذیری بودجه در تبلیغ، می‌توانید فروش واقعی خود را اندازه‌گیری کرده و به اطلاعات دقیقی از تاثیرات تبلیغ سایت خود دسترسی پیدا کنید. همچنین شما می‌توانید در هر زمان که تمایل دارید کمپین خود را متوقف کرده و یا مجددا راه‌اندازی کنید. در نهایت به عنوان یک نکته مهم در نظر داشته باشید، اگر بتوانید فرآیند بودجه بندی تبلیغات در گوگل را به درستی مدیریت کنید، حتما ترافیک سایتتان افزایش یافته و بازگشت سرمایه تبلیغات نیز تضمین می‌شود.

وی دیجیتال مارکتینگ پارتنر رسمی گوگل

وی دیجیتال مارکتینگ بهترین آژانس تبلیغات آنلاین است. این آژانس با ارائه اکانت اختصاصی به شما کمک می‌کند تا با حداقل هزینه بیشترین بازخورد را در تبلیغات گوگل خود دریافت کنید. تیم متخصص این آژانس تمام فاکتورهای مورد نیاز برای تبلیغ را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات راجع به هزینه ساخت و شارژ اکانت گوگل ادز و همچنین نحوه بودجه بندی تبلیغات در گوگل از طریق لینک زیر به سایت وی دیجیتال مارکتینگ پارتنر رسمی گوگل ادز مراجع کنید.

صفحه اصلی