مبلغ کفاره روزه ۱۴۰۲

فطریه ۱۴۰۲

مبلغ فطریه ۱۴۰۲ مطابق با نظر فقها و مراجع تقلید هر سال در ماه مبارک رمضان مطرح شده و نظر مومنین خواهد رسید. لذا اهمیت این موضوع تیم آلامتو را بر آن داشت تا به بررسی مبلغ فطریه ۱۴۰۲ [امسال] و مبلغ کفاره روزه ۱۴۰۲ پرداخته و در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهد با ما همراه باشید.

مبلغ فطریه ۱۴۰۲ [امسال] نفری چقدر است؟

مبلغ فطریه امسال سال 1402 طبق نظر آیت الله سیستانی برای هر یک نفر 3 کیلوگرم از قوت غالب می باشد که برای قوت آرد 60 هزار تومان و برای فطریه بر مبنای برنج ایرانی مبلغ 360 هزار تومان و برای برنج خارجی یا غیر ایرانی مبلغ 105 هزار تومان تعیین شده است.

مبلغ کفاره روزه 1402 [امسال] نفری چقدر است؟

مبلغ کفاره سال 1402 و 1444 هجری قمری برای کفاره غیر عمد مبلغ 16 هزار تومان برای یک روز تعیین شده و کفاره عمد برای یک روز 960 هزار تومان در نظر گرفته شده است. با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود که کفاره یک ماه روزه خواری برای کسی که عمدا روزه نگرفته باشد مبلغی معادل 21/600/000 تومان بوده و برای شخصی که به دلایلی روزه داری بر وی ممکن نبوده و روزه حواری وجهه عمد نداشته باشد برای 30 روز روزه خواری در ماه مبارک رمضان مبلغ 360/000 تومان خواهد بود.

فطریه و کفاره 1402 آیت الله مکارم شیرازی

مبلغ فطریه از نظر آیت الله مکارم شیرازی بر اساس قوت غالب گندم مبلغ 60 هزار تومان و بر اساس قوت غالب برنج مبلغی معادل 240 هزار تومان می باشد.

مبلغ کفاره غیر عمد از نظر آیت الله مکارم شیرازی 12 هزار تومان برای یک روز و برای کفاره روزه خواری عمدی مبلغ 720 هزار تومان اعلام شده است که بایستی به صورت طعام به مستمندان داده شود.

مبلغ فطریه و کفاره امسال آیت الله خامنه ای

فطریه 1402 از نظر آیت الله خامنه ای  که از سوی دفتر ایشان در قم اعلام شده است معادل قیمت 3 کیلوگرم از قوت غالب اعم از برنج یا گندم با استعلام مبلغ از محل سکونت هر فرد می باشد.

کفاره امسال از نظر آیت الله خامنه ای برای کفاره روزه غیر عمدی مبلغ 12 هزار تومان است که بایستی به صورت نان یا طعام پرداخت شود.

فطریه و کفاره 1402 آیت الله نوری همدانی

فطریه امسال از نظر آیت الله نوری همدانی معادل 3 کیلوگرم از قوت غالب هر فرد است که بایستی قیمت محل سکونت فرد، استعلام شده و مطابق با آن پرداخت گردد. ولیکن به طور کلی ایشان مبلغ 60 هزار تومان برای قوت غالب گندم و 240 هزار تومان برای قوت غالب برنج را تعیین نموده اند.

کفاره امسال از نظر آیت الله نوری همدانی روزانه 12 هزار تومان برای کفاره روزه غیر عمد و مبلغ 720 هزار تومان برای روزه عمد می باشد.

فطریه و کفاره 1402 آیت الله سبحانی

مبلغ فطریه امسال از نظر آیت الله سبحانی بر اساس قوت غالب برنج 300 هزار تومان و بر اساس قوت غالب گندم مبلغ 60 هزار تومان می باشد.

کفاره روزه غیر عمد نیز 18 هزار تومان به ازای هر یک روز و کفاره عمدی نیز میبلغ 1080 هزار تومان به ازای هر یک روز روزه خواری در ماه مبارک رمضان از نظر آیت الله سبحانی می باشد.

مبلغ فطریه و کفاره امسال آیت الله وحید خراسانی

فطریه امسال از نظر آیت الله وحید خراسانی برای هر نفر با قوت غالب گندم مبلغ 60 هزار تومان و برای قوت غالب برنج مبلغ 200 هزار تومان خواهد بود.

کفاره 1402 نیز برای کفاره عمد مبلغ 900 هزار تومان و برای کفاره غیر عمد مبلغ 15 هزار تومان برای هر یک روز روزه خواری در ماه مبارک رمضان از نظر آیت الله وحید خراسانی می باشد.

مبلغ فطریه ۱۴۰۲ نفری چقدر است؟

فطریه و کفاره 1402 حضرت آیت‌ الله جوادی آملی

زکات فطره امسال از نظر آیت‌ الله جوادی آملی بر اساس قوت غالب منطقه سه کیلو برنج و یا گندم می باشد که بایستی نرخ انها استعلام شده و نقدا پرداخت گردد.

کفاره امسال نیز از نظر آیت‌ الله جوادی آملی 12 هزار تومان برای هر یک روز کفاره غیر عمدی و مبلغ 720 هزار تومان بریا هر یک روز کفاره عمدی می باشد.


نظر خود را بیان کنید