چگونه بفهمیم در قرعه کشی سامانه یکپارچه برنده شدیم؟

چگونه بفهمیم در قرعه کشی سامانه یکپارچه برنده شدیم؟

پس از تکمیل و انجام فرایند دومین مرحله قرعه کشی توسط وزارت صمت نتایج از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام می شود. ممکن است برای شما این سوال مطرح باشد که چگونه می تواند نتایج قرعه کشی را مشاهده کرد. یا به روایتی از آلامتو بخوانید که چگونه بفهمیم در قرعه کشی سامانه یکپارچه برنده شدیم؟ در ادامه این مطلب روش مشاهده نتایج قرعه کشی یکپارچه را قرار داده ایم.


قوانین قرعه کشی سامانه یکپارچه

قرعه کشی سامانه یکپارچه قوانینی دارد برای مثال : تمامی افرادی که در قرعه کشی ثبت نام می کنند باید به سن قانونی رسید باشند، گواهینامه رانندگی داشته باشند، هیچ پلاک جاری به نام آن‌ها ثبت نشده باش و در مدت اخیر هیچ خریدی از خودروسازان انجام نداده‌ باشند. در مرحله دوم قرعه‌کشی یکپارچه خودرو در مجموع ۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۵۵ نفر در طرح‌های مختلف فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید خودروسازان ثبت‌نام کردند. افرادی که در این قرعه کشی شرکت کرده اند می توانند با مراجعه به سامانه : sale.iranecar.com نتایج قرعه کشی را مشاهده نمایند. البته باید بگوییم که خود شرکت خودرو ساز نیز به منتخبان پیامک ارسال خواهد کرد. گفته می شود پس از مشاهده نتایج قرعه کشی متقاضیان می توانند ظرف مدت 72 ساعت وارد سایت خودرو سازان وند و واریز وجه را انجام دهند.

همچنین بخوانید: تعبیر خواب خریدن ماشین سفید یا مشکی گران قیمت چیست؟

اعلام نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه


اعلام نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه

پس از اتمام بازه زمانی در نظر گرفته شده برای ثبت نام در این قرعه کشی، قرعه کشی در همین سایت انجام می شود. به دلیل اینکه در چند سال اخیر افزایش تقاضا برای خرید ماشین بسیار زیاد بوده است شرکت های خودرو سازی توانایی تامین خودرو به میزان تقاضا را ندارند. البته گفتنی است که قوانین ممنوع شدن واردات خودرو نیز از عواملی است که باعث شده است شرکت های داخلی خودرو سازی توانایی تامین میزان تقاضای زیاد را نداشته باشند. به همین دلیل استفاده از سیستم قرعه کشی برای فروش ماشین استراتژی بود که انتخاب شده است. بنابراین هر چند ماه برای متقاضیان فرصت ثبت نام در قرعه کشی ایجاد می شود و پس از پایان این بازه زمانی قرعه کشی انجام می شود. متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه که اتفاقا قرعه کشی در همین درگاه انجام می شود نتایج را مشاهده نمایند و ز برنده شدن یا نشدن خود مطلع شود.


نحوه ثبت نام در قرعه کشی یکپارچه

به دستور ریاست جمهوری شیوه ثبت نام در قرعه کشی خودرو تغییر کرده است. به این صورت که این روش از اردیبهشت 1401 اعمال شده است. در روش ابتدایی داوطلبان خرید خودرو ابتدا باید به شرکت خودرو سازی مراجعه می کردند و پس از آن قرعه کشی توسط خود آن شرکت صورت میگرفت.همچنین نتایج هم توسط سامانه همین شرکت اعلام میشد. اما در حال حاضر شیوه ثبت نام و قرعه کشی خورو تغییر کرده است. اکنون وزارت صمت سامانه ای برای فروش محصولات همه شرکت های خودروسازی ایجاد نموده است. پس از این قرعه کشی و اعلام نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه ازهمین سایت انجام می شود. در نتیجه افرادی که برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند برای مشاهده نتایج این قرعه کشی باید به همین سایت مراجعه نمایند.


زمان اعلام نتایج قرعه کشی یکپارچه

همانطور که در فوق ذکر کرده ایم در اردیبهشت ماه سال 1401 به دستور و تصویب دفتر ریاست جمهوری شیوه ثبت نام و یا قرعه کشی خرید خودرو تغییر کرده است. برای مثال در زمان قبل ، پیش از ایجاد این تغییرات متقاضیانی که قصد خرید خودرو را داشته اند باید به شرکت خودرو سازی مراجعه و ثبت نام میکردند و همچنین که قرعه کشی و اعلام نتایج خرید خودرو از طریق درگاه اینترنتی همین شرکت های خودرو سازی صورت می گرفت. اما با تصویب قانون جدید توسط ریاست جمهوری متقاضیان خرید خودرو جهت ثبت نام و شرکت در قرعه کشی خرید خودرو از هر شرکت خودرو سازی باید به درگاه سامانه یکپارچه مراجعه نمایند. سپس نکته قابل ذکر این است که قرعه کشی و همچنین اعلام نتایج از طریق همین درگاه اینترنتی صورت می گیرد. متقاضیانی که برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند باید با مراجعه به این سایت و مشاهده نتایج در صورت برنده شدن و نام گرفتن میان مختبان نسبت به پرداخت وجه لازم در همیهن درگاه اقدام نمایند. زیرا پس از اعلام نتایج قرعه کشی، یک بازه زمانی مشخص برای پرداخت وجه لازم در نظر گرفته می شود و متقاضی باید این وجه را طی زمانی تعیین شده که معمولا 72 ساعت پس از اعلام نتایج است پرداخت نماید. نمی توان به طور کلی زمان دقیقی برای اعلام نتایج قرعه کشی مطرح کرد. زیرا اعلام نتایج قرعه کشی در این سایت مانند سایت شرکت های خودروسازیاست. و بلا فاصله پس از ثبت نام در این سایت و به پایان رسیدن بازه زمانی ثبت نام قرعه کشی انجام می شود. و پس از اتمام قرعه کشی ،اعلام نتایج آن دقیقا از همان سایت صورت می گیرد. بنابراین متقاضیانی که برای خرید خودرو در سامامنه یکپارچه ثبت نام کرده اند باید به این درگاه مراجعه نمایند و پس از تایید موارد امنیتی سایت نتایج را مشاهده نمایند. می توان گفت که زمان اعلام لیست برندگان قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو در حدود دو تا سه روز بعد از هر مرحله ثبت نام خواهد بود.

همچنین بخوانید: دعای فروش ماشین فوری و در کمترین زمان با قیمت بالا + فایل صوتی

نحوه مشاهده اعلام نتایج قرعه کشی یکپارچه 


نحوه مشاهده اعلام نتایج قرعه کشی یکپارچه

متقاضیانی که در این سامانه برای قرعه کشی خودرو ثبت نام نموده اند پس از اتمام قرعه کشی می توانند به همان سایت مراجعه نمایند تا نتایج قرعه کشی را مشاهده کنند. البته از آن جایی که این سایت به تازگی ایجاد شده، ممکن است بسیاری از متقاضیان نحوه مشاهده نتایج قرعه کشی فروش خودرو از طریق آن را ندانند. بنابراین شما می توانید شیوه مشاهده نتایج در سامانه یکپارچه فروش خودرو را در زیر مشاهده نمایید:

  1. ابتدا باید نشانی اینترنتی سامانه یکپارچه یعنی sale.iranecar.com را در مرورگر خود قرار داده و جست و جو نمایید. برای مشاهده نتایج قرعه کشی یکپارچه می توانید از گوشی موبایل خود و یا سیستم کامپیوتر استفاده نمایید.
  2. پس از جست و جوی عبات فوق ، منتظر باشید تا نتایج جست و جوی تان نمایش داده شود. اولین سامانه بالا آمده در لیست نتایج با همین عنوان و نشانی اینترنتی را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک نمایید.
  3. پس از آنکه در زمان اعلام نتایج قرعه کشی وارد سامانه شوید می توانید گزینه انتشار نتایج رامشاهده نمایید. پس می توانید با استفاده از کد ملی یا کد رهگیری ارائه شده در هنگام نام نویسی خودرو یا ورود به حساب کاربری تان از وضعیت خود در قرعه کشی مطلع شوید.

پس از اعلام نتایج قرعه کشی یکپارچه چه کنیم؟

همانطور که در فوق ذکر کرده ایم پس ازاتمام مراحل برای مشاهده نتایج قرعه کشی در صورت برنده شدن ، متقاضی باید دربازه زمانیتعیین شده نسبت به پرداخت وجه تعیین شده اقدام نماید، همچنین متقاضی موظف است نسبت به تکمیل فرایند ثبت نام نیز اقدام نماید. چنانچه در این بازه زمانی فرایند تکمیل ثبت نام صورت نگیرد به منزله منصرف شدن متقاضی تلقی می شود و فرصت آن به متقاضی دیگری داده می شود. پس از فرایند تکمیل ثبت نام متقاضی باید جهت امضای قرارداد و اهراز محل سکونت خود اقدام نماید. و پس از آن فرایند تحویل خودرو میان متقاضی و شکت خودرو ساز انجام می شود.


نظر خود را بیان کنید