اصلی ترین روتین آرایش چیست؟

قدرت آرایش غیرقابل انکار است. محصولات مورد علاقه ما به ما کمک می‌کنند تا ظاهر زیبایی را که دوست داریم ایجاد کنیم، ویژگی‌های مورد علاقه خود را تقویت کنیم، و تعاریف فردی خود را از زیبایی به درستی نشان دهیم. بهترین روش‌های آرایشی به زن مدرن کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهد و با دنیا رو به رو شود.

چرا باید روتین پوستی و روتین آرایشی داشته باشیم؟

وقتی نوبت به آرایش صورت می‌رسد، استفاده ماهرانه از بهترین لوازم آرایش صورت می‌تواند تفاوت را ایجاد کند. استفاده از وسایل و محصولات مورد علاقه خود به روش صحیح و استفاده از مقدار صحیح آرایش می‌تواند دو کار را انجام دهد: به شما کمک می‌کند به زیبایی که می‌خواهید برسید و به شما کمک می‌کند بیشترین بهره را از آرایش خود ببرید. آیا به دنبال آرایش طبیعی هستید که پوست شما را در تمام طول روز درخشان نگه دارد؟ با این نکات مهم زیبایی، نحوه آرایش خود را بیاموزید. از استفاده از کرم پودر مایع گرفته تا استفاده از خط چشم ژله‌ای، این تفکیک مراحل و نکات آرایش به شما کمک می‌کند ظاهری بی عیب و نقص ایجاد کنید که می‌توانید به آن افتخار کنید. لازم به ذکر است برای چنین ظاهری نیاز به بهترین لوازم آرایشی اصل خواهید داشت. برای خرید این لوازم از فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا دیدن کنید.

مهارت خود را ارتقا دهید

وقتی صحبت از دنبال کردن مراحل آرایش به ترتیب به میان می‌آید، به خاطر داشته باشید باید کاری را انجام دهید که برای سطح مهارت، پوست و ظاهر کلی که می‌خواهید ایجاد کنید کارآمد باشد. با وجود اینکه روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آرایش کنید، و مراحل مختلف آرایشی زیادی وجود دارد که باید دنبال کنید، شما باید یک سبک خاص برای خود بسازید. ارتقا مهارت برای میکاپ حرفه‌ای و شناخت آناتومی صورت بهترین کاری است که می‌تواند به شما در بهبود میکاپ کمک کند.

اولین قدم کدام است؟

وقتی صحبت از استفاده موفقیت آمیز آرایشی می‌شود که ماندگار و خیره کننده به نظر برسد، استفاده از پرایمر همیشه باید اولین قدم شما باشد. پرایمر به آماده سازی پوست کمک می‌کند، خطوط ریز و چین و چروک ها را پر می‌کند و پالت تمیزی برای آرایش شما ایجاد می‌کند، سطح پایه بهتری را فراهم می‌کند و در کل باعث می‌شود آرایش شما تا حد امکان ماندگار شود. پرایمری که انتخاب می‌کنید باید سبک و بدون روغن باشد. بعد از ایجاد یک پایه آرایشی حرفه‌ای می‌توانید شروع به انجام آرایش کنید. فراموش نکنید شرط زیبایی یک میکاپ، داشتن لوازم آرایش باکیفیت است. به عنوان مثال برای آرایش چشم شما نیاز به لوازم آرایش چشم باکیفیت دارید. یک خط چشم مشکی ذغالی را با خط چشم مشکی ساده مقایسه کنید. خط چشم‌های معمولی پس از مدتی خاکستری می‌شوند و جذابیت آرایش را زیر سوال می‌برند. سعی کنید در هنگام خرید بهترین کیفیت را انتخاب کنید تا میکاپ جذاب شما دیدنی‌تر شود.

نحوه استفاده از مرطوب کننده

قبل از اینکه آرایش خود را شروع کنید، زمانی را برای آماده سازی پوست خود با یک مرطوب کننده با کیفیت بالا اختصاص دهید. انتخاب نوع مناسب مرطوب کننده بخش مهمی از پازل است. سرم‌ها، لوسیون،‌ها روغن‌ها و کرم‌ها به عنوان مرطوب‌کننده عرضه می‌شوند اما شما باید محصول مرتبط با نیاز خود را پیدا کنید. اگر به مرطوب سازی بیشتر نیاز دارید، روغن ها را در نظر بگیرید. برخی از روغن ها می‌توانند گزینه‌ای عالی برای افرادی با پوست خشک، حساس یا معمولی باشند. با این حال، اگر مستعد آکنه هستید یا کرم‌های چرب برای شما مناسب نیست، باید از محصولات مرطوب کننده روغن خودداری کنید. ‌لوسیون‌ها رایج‌ترین نوع مرطوب کننده هستند و می‌توانند برای انواع پوست مفید باشند. این یک محلول سبک وزن است که به راحتی توسط پوست جذب می‌شود. مجموعه گسترده‌ای از سرم‌ها برای هدف قرار دادن پوست‌های چرب یا خیلی خشک تولید شده‌اند.

کرم پودر بزنید

وقتی نوبت به کرم پودر می‌رسد، یافتن تناژ مناسب برای پوست شما اولویت شماره یک است. تناژ مناسب کرم پودر می‌تواند تفاوت را روی پوست شما ایجاد کند. برای داشتن یک زیرسازی درست شروع به پیدا کردن مارک محبوب خود از کرم پودر کنید. اگر مدل محبوب خود را پیدا کنید، می‌توانید برای چند ماه از یک محصول استفاده کنید. برای خرید کرم پودر ابتدا آن را روی پشت دست خود تست کنید تا از کاور آن اطمینان حاصل کنید. اگر کاور مورد نظر خود از یک کرم پودر را پیدا کردید، در مرحله بعد به تناژ دلخواه خود توجه کنید. کرم پودر بعد از پرایمر پایه آرایش شما است. پوست صاف محل مناسبی برای ایجاد سایه‌های جذاب به وسیله کانتور است.

نحوه استفاده از کانسیلر

دو دسته اصلی کانسیلر وجود دارد: مایع و فشرده. کانسیلر مایع برای مواقعی که می‌خواهید ناحیه وسیعی از صورت خود را بپوشانید، بهترین است. کانسیلر مایع همچنین برای کسانی که به دنبال ایجاد پوششی سبک هستند، به ویژه در نواحی چین و چروک مانند اطراف چشم و دهان، عملکرد قابل قبولی دارد. کانسیلرهای چسبناک و فشرده برای پوشش‌های سنگین تر در نواحی کوچکتر و خاص تر صورت مناسب هستند. کانسیلر را به مقدار مورد نیاز برای کاور کردن سیاهی دور چشم و همچنین ایجاد سایه روشن به زیر چشم و قسمت‌هایی از تیغه بینی بزنید و سپس محو کنید.

نحوه استفاده از پودر فیکس

این یک قسمت حساس در روتین آرایشی است. پودرهای فیکس می‌توانند آرایش را تثبیت کنند و در عین حال می‌توانند شما را شبیه به یک کیک تولد کنند. در استفاده از وسیله مناسب برای زدن پودر فیکس و مقدار آن توجه لازم را داشته باشید. یک پد با جذب مناسب بردارید و مقدار کمی از پودر فیکس را به قسمت‌های مختلف بزنید.

نحوه اعمال برنزر

برنزر می‌تواند در تمام طول سال به پوست شما درخشش آفتابی بدهد. از یک براش اختصاصی برای محو کردن برنزر استفاده کنید. براش‌های مناسب برنزر با موهای بیشتری ساخته می‌شوند و محکم‌تر در کنار هم قرار می‌گیرند و این اطمینان را به شما می‌دهند که با هر بار محو کردن پوشش طبیعی‌تری به پوست می‌دهند. برای اطالاعت بیشتر برای نحوه انجام برنزر این مطلب را نیز میتوانید مطالعه کنید.

نحوه اعمال هایلایتر

هایلایتر مناسب کمی براق و درخشش را به هر آرایشی می‌بخشد. چه بخواهید ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید یا چیزی جسورانه و زیبا بخواهید، هایلایتر می‌تواند مکمل آرایش شما باشد.

نحوه استفاده از سایه چشم

سایه چشم می‌تواند به ظاهر آرایش شما جذابیت بیشتری بدهد، چه سایه های خنثی را انتخاب کنید و چه با رنگ های رنگارنگ. از هر ظاهری که استفاده می‌کنید، دو سایه چشم مکمل با دو رنگ مختلف را انتخاب کنید.

نحوه زدن خط چشم

برای زدن خط چشم مایع، از گوشه داخلی چشم شروع به نازک کردن کنید، سپس خط چشم را به سمت گوشه بیرونی ضخیم‌تر کنید. می‌توانید خط کشی را از وسط چشم یا گوشه داخلی شروع کنید و نوک خط چشم یا برس را تا حد امکان به خط مژه نزدیک کنید. اگر قصد دارید فقط از یک محصول آرایشی استفاده کنید، ریمل باید در بالای لیست شما باشد. چند بار کشیدن ریمل می‌تواند چشمان شما را در یک مرحله درخشان تر نشان دهد.

روتین آرایشی شما باید شامل مواد آبرسان مناسب به پوست باشد تا علاوه بر زیبایی کرم پودر به خوبی روی پوست قرار بگیرد و پوسته پوسته نشود. شما همچنین می‌توانید علاوه بر آبرسان از کرم ضدآفتاب برای محافظت بیشتر از پوست خود استفاده کنید.

نویسنده: سارااقبالی