چه بارها به قشم سفر کرده باشید و یا اینکه هنوز این جزیره اسراآمیز را ندیده باشید امسال اتفاقات بکری در قشم پیش رو شما است. پس اگر قصد سفر کردن کرده اید گزینه اول ما به شما دیدن شگفتی قشم در تعطیلات آذر است. پیشنهاد امروز ما سفر به قشم است آن هم نه از نوع عادی و تکراری آن بلکه طبیعت گردی قشم ؛ برای دیدن لایه های پنهان جزیره قشم.

دلیل اول: هتل نه؛ تجربه اسکان در خانه های محلی

در تعطیلات پاییز می توانید قشم را در خانه های بومی تجربه کنید نه هتل های تکراری؛ خانه هایی در کنار اهالی و بافت سنتی فوق العاده قشم. اگر دوست دارید در مورد خانه های محلی اطلاعات بیشتری کسب کنید حتماً سری به سایت تور قشم گرد بزنید.

04-hadi-ansarian

دلیل دوم: دیدن مراسم جن گیری ؛ یا زار

هنوز اين معتقدات و آداب و رسوم رنگ و بوي تند آفريقايي خود را از دست نداده اند :تمام باباها و ماماهاي اهل هوا سياه پوست هستند و آوازها و صداي پايکوبي گروهي ساحل نشيان ، چه در عروسي و چه در عزا، هنوز شور و حال آفريقايي دارند. اين مراسم بيش تر درجزيرۀ قشم و بندرلنگه، معولاً در شب‌هاي چهارشنبه انجام مي‌شود. تورهای محدودی شما را به این مراسم خواهند برد که یکی از آنها گردشگری ژیوار است.

مراسم جن گیری قشم

دلیل سوم: لنج سازی کنید

دوست دارید از نزدیک لنج سازی را ببینید یا آنکه حتی کل قشم را با یک لنج واقعی ببینید؟ این تجربه نیز امسال قابل دست یافتن است. لنج سازی در جزیره قشم فراتر از یک حرفه و شغل است, لنج سازی اینجا بوی زندگی می دهد.

_dsc4944

اگر دوست دارید در همین تعطیلات پیش رو تجربه جدیدی از سفر به جزیره قشم کسب کنید اما زمان کافی را ندارید آخرین فرصت سفر به جزیره قشم در تور نوروز 96 را قطعاً نباید از دست داد.