چند مدل کاور شوفاژ

رپورتاژ آگهی؛

مدل کاور شوفاژ

کاور شوفاژ راه حل بسیاری از مشکلات است. این پوشش ­ها ضمن ایجاد امکان عبور حرارت، روی پره ها را می‌پوشانند. از آن­جایی که بیشتر پوشش ­ها دارای برآمدگی در بالای خود هستند، سطح رویی پوشش ­ها تا حد زیادی خنک‌تر است، که این امر امکان قرار دادن وسایل زیادی را روی آن فراهم می آورد. حتی وسایل حساس به گرما، مانند گیاهان را نیز می­توان روی این پوشش­ ها قرار داد.

مدل کاور شوفاژ

به جای خرید کاور رادیاتوری از پیش ساخته شده، بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند خودشان کاور رادیاتور بسازند. مزایای آن عبارتند از استفاده از تعداد اندک مواد، هزینه­ کم و پایا (sustainable) بودن تکنیک­های ساخت. مواد متداول، چوب و فلز هستند اما گاهی مواد نرم مانند نیشکر، پارچه و نخ نیز استفاده می­شوند. برخی سازندگان رادیاتور توصیه به استفاده از MDF می ­کنند و دلیلش هم این است که این کامپوزیت چوب مصنوعی در مقابل جریان‌های حرارتی رادیاتور، پایدارتر خواهد بود.

کاور شوفاژ: رشته‌های نخ

مدل کاور شوفاژ

برای ساختن کاور شوفاژ می‌توانید از طرح های دیگران هم الهام بگیرید. مدلی که در تصویر بالا می‌بینید خود، یک نشانه از این کاور شوفاژ هنری چشم ­نواز است که توسط شرکت طراحی Sandcastle در بوستون آمریکا تولید شده است. نخ آن با الگوهای زیبا روی داخل قاب پوشش رادیاتور دوخته شده است. اگر خود تصمیم به انجام این کار دارید، مطمئن شوید که از نخ­های طبیعی مانند پنبه، پشم یا کتان استفاده می­کنید تا احتمال سوختن یا ذوب شدن فیبرهای تولید دست انسان مانند آلکریلیک، وجود نداشته باشد. البته به یاد داشته باشید که قبل از راه اندازی شوفاژ بایستی موتورخانه را چک کنید و رادیاتورهای داخلی را هواگیری کنید. برای راه اندازی شوفاژ، تعمیر شوفاژ و هواگیری شوفاژ و سرویس کلی موتورخانه می‌توانید از متخصصین بازار خدمات سنجاق کمک بگیرید. در این صورت بعد از اینکه درخواست تعمیرات شوفاژ را در سرویس تاسیسات سنجاق ثبت کردید، متخصصین شهر شما به شما پیشنهاد انجام کار می‌دهند و شما می‌توانید با بررسی امتیاز و نظرات مشتریان این متخصصین انتخاب آگاهانه تری را در مقایسه با بازارهای سنتی تجربه کنید.

کاور شوفاژ: جعبه نیشکر

مدل کاور شوفاژ

نیشکر برای کسی که می خواهد خودش کاور شوفاژ خانه اش را بسازد متریالی مناسب است زیرا علیرغم پوشاندن کامل رادیاتور امکان عبور حرارت را فراهم می­کند. وزن سبک، قیمت مناسب و کاربرد راحت از ویژگی­های آن است. نیشکر به صورت ورقه یا رول های مشبک تولید می‌شود که می­توان در جلوی قاب پوشش رادیاتور آن را کشید. چز لارسن، وبلاگ­نویس دکورراسیون منزل توصیه به خیساندن نیشکر در آب می­ کند تا نرم­تر و شکل­ پذیرتر شود. البته این پیشنهاد برای کسانی است که خودشان قصد ساختن دارند.

کاور شوفاژ:‌ چوب صنوبر و آلومینیوم

مدل کاور شوفاژ

این مدل کاور رادیاتور دست‌ساز از چوب صنوبر، صرفا یک انتخاب برای طراحی زیبا نیست. از آن­جایی که چوب در انتقال حرارت، ضعیف است، باعث خنک ماندن بالای رادیاتور برای گیاهان و وسایل می‌شود. قاب MDF، حرارت را از طریق محفظه­ مرکزی هدایت می­کند. گریل آلومینیومی، حرارت را به اتاق منتقل کرده و رادیاتور را پنهان می­کند. کریستینا، وبلاگ­نویس ماجراجویی­ های کریستا، با چسباندن گریل به قاب MDF با چند گیره­ی کاغذی، پوشش را به طرز خیلی خوبی بهبود داد.

طاقچه­ گل و گلدان

مدل کاور شوفاژ

فکرش را بکنید پوشش شوفاژ شما کاری بیش از صرفا پوشاندن رادیاتور انجام دهد؛ مثل این کاور رادیاتور دست‌ساز که دارای تاقچه ­های عریض است به همراه منافذی که حرارت را به سمت اتاق هدایت می­‌کند. این تاقچه فضای خیلی خوبی برای قراردادن گلدان های کوچک است که با توجه به محل قرارگیری رادیاتور شوفاژ که معمولا نزدیک پنجره های نورگیر خانه است می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد. یا اینکه چند کوسن به آن اضافه کرده و آن را به یک صندلی خوب در مقابل پنجره تبدیل کنید.

 کاور شوفاژ فوری

مدل کاور شوفاژ

این پوشش رادیاتور دست‌ساز بیشتر اقتباسی است تا طرحی تازه. با این­که این پوشش را شرکت درنی فرنیچر، تولیدکننده­ مبلمان سفارشی تولید کرده است، اما شما نیز می­توانید به طریقی مشابه آن را تولید کنید یا از آن ایده بگیرید.

با یک میز بلند و که پایه‌های نازک دارد مثل یک کنسول، کار را آغاز کنید و مطمئن شوید که به اندازه­ کافی بلند و عمیق است که رادیاتور را پوشش دهد. اگر این میز یک پایه­ کوتاه ­تر دارد، آن را به اندازه­ای عمیق کنید که بر رادیاتور منطبق شود. بسیاری از میزهای کنسول به قدر کافی محکم هستند که به پایه­ های کوتاه نیازی نیست.

 کاور شوفاژ یا صندلی راحتی؟

مدل کاور شوفاژ

بیست تا الوار چوبی عمودی، بیشتر از این­که تصویر رادیاتور در خانه را جذاب کنند، آن را پنهان می کنند. اعضای L شکل این پوشش رادیاتور از پایه­ی پنجره شروع و به پاگردی که به کف چوبی چسبیده، می­رسند. بالشت­های بالای پوشش رادیاتور یک صندلی خوب برای یک روز سرد زمستانی ایجاد می­کنند.

 کاور شوفاژ با دسترسی آسان

مدل کاور شوفاژ

ایراد برخی از کاورهای رادیاتور شوفاژ این است که دسترسی راحت به رادیاتور را از بین می­برند، و شما برای داشتن دسترسی مجبورید کاور را به طور کامل از روی رادیاتور بردارید . شرکت مبلمان 3F Living در نیویورک، این مشکل را با افزودن درهای لولادار به جلوی این پوشش که امکان دسترسی صاحب خانه به درجه و دستگیره را فراهم می­کنند، حل کرده است. برای پوشش رادیاتوری که خود شخصا استفاده می­کنید، درها را حدودا 1 اینچ بالاتر از قاب پوشش بالاتر بیاورید تا امکان قرارگیری مرتب یک کوسن با سایز مناسب فراهم شود.

کاور شوفاژ نامرئی

مدل کاور شوفاژ

برخی کاورهای رادیاتوری با ساخت ظریف و زیبایی خود، توجه را به خود جلب می­ کنند. برخی دیگر نیز به دنبال قایم شدن هستند. وقتی منزل شما در دوره­ای مانند سال 1750 در دانمارک ساخته شده باشد، اصولا نمی‌­خواهید رادیاتورهای شما به چشم بیایند. به همین دلیل است که این شرکت طراحی، پوشش رادیاتور را با قفسه­ بندی ترکیب کرده و باعث شده است که شوفاژ تقریبا نامرئی شود. شما می­توانید این کار را در منزل خود با ایجاد یک واحد قفسه­ بندی درون­کار لولایی که رادیاتور را در خود جای می­دهد، انجام دهید. فقط مطمئن شوید که روی تمام وجوه رادیاتور، محل عبور حرارت به اندازه­ کافی تعبیه می­شود تا حرارت ساکن نماند.

کار با مواد خام

مدل کاور شوفاژ

محدوده­ قیمت چوب پالت از رایگان تا مقادیر بسیار ارزان است بنابراین به خوبی به درد تبدیل شدن به یک کاور شوفاژ دست‌ساز می‌خورد. چوب ِ شدیدا همه کاره­ پالت، برای تولید همه چیز، از میز کناری و کاغذ دیواری آشپزخانه تا پوشش سقف و قفسه کتاب استفاده می­شود. پروفیل باریک چوب پالت برای پوشاندن رادیاتور، فوق العاده هستند. الوارهای پهن، حرارت زیادی را به اتاق منتقل می­کنند. چوب پالت را می­توان در کنار جاده ­های مناطق صنعتی یافت (البته برای برداشت از آن باید اجازه بگیرید). مراقب پالت­ هایی که قبلا محتوی غذا، مواد شیمیایی یا محصولات نفتی بوده ­اند باشید. حذف آلودگی‌های قدیمی از چوب پالت و پرداخت کردنش می ­تواند سخت باشد. این ناهمواری ها و آلودگی‌ها اگر به طور کامل حذف نشوند می­ توانند هنگامی که حرارت رادیاتور بالا می­رود، بوهای نامطلوب تولید کنند.