آب‌های نیلگون خلیج‌فارس پر است از زیبایی‌های ناشناخته و کشف نشده. زیبایی‌هایی که تا از نزدیک نبینید و لمس نکنید، از عمق آن‌ها خبردار نمی‌شوید. جزیره‌ی قشم، ‌جزیره‌ای که همیشه جاذبه‌ای در خود پنهان کرده و هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند، یکی از این زیبایی‌ها است.

سفر به جزیره‌ی قشم روایتی جدید از سفر را برایتان می‌سازد. روایتی از طبیعت، سرگرمی و زندگی. از دره‌ی ستارگان و بام قشم گرفته تا تماشای دلبری واقعی دلفین‌ها در آب‌‌های زلال خلیج‌فارس همگی خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان می‌سازد.

جاذبه‌های طبیعی و خیره‌کننده در قشم آنقدر زیاد است که به هیچ عنوان نمی‌توان بدون برنامه سفر به این جزیره‌ی زیبا قدم گذاشت. اما با توجه به نزدیکی به تعطیلات نوروز و آب و هوای بسیار خوب این جزیره در ابتدای بهار، تور نورزی قشم می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد. در این نوشتار به طور مختصر شما را با برخی از جاذبه‌های دیدنی قشم آشنا می‌کنیم.

قشم

از خاک‌های خوردنی هرمز تا جنگل حرا

اگر به طبیعت گردی علاقه‌مند هستید، قشم یکی‌ از گزینه‌های مناسب برای سفر به شمار می‌رود. قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس و جزو استان هرمزگان است. جنگل‌های حرا، دره تندیس‌ها،  غار نمکدان، غار خربس, دره‌ستارگان، تنگ چاهکوه، پرندگان مناطق گرمسیری و … بخشی از جاذبه های طبیعی قشم هستند. جالب‌ است بدانید که تنها ژئوپارک خاورمیانه نیز در این جزیره قرار دارد. بومیان جزیره‌ی قشم معتقدند که دره‌ی ستارگان میلیون‌ها سال قبل در اثر برخورد شهاب‌سنگ‌ها و ستارگان به زمین ایجاد شده و شب‌ها نیز با وزش باد از میان دیواره‌ها، سروصدای ترسناکی ایجاد می‌شود.

بازدید از جنگل‌های حرا را در برنامه خود بگنجانید. درختان جنگل‌های حرا درون آب قرار دارند و به صورت کاملا طبیعی، آب شور را جذب و به آب شیرین تبدیل می‌کنند. سازش این درختان با آب شور آن‌ها را متمایز کرده که Avicennia marina نام دارد. جالب است بدانید نام علمی این درختان از نام ابوعلی‌سینا گرفته شده‌است.

آب و هوای قشم در نوروز

آب و هوای جزیره‌ی قشم از اواخر آبان تا اردبیهشت در بهترین حالت خود قرار دارد و با نسیم بهاری ملایمش، به گردشگران خوش‌آمد می‌گوید. می‌توانید روزتان را با مشاهده‌ی بازی دلفین‌ها شروع کنید و حسابی انرژی بگیرید. برای تماشای آن‌ها، نیازی نیست به دلفیناریم‌ بروید، با قایقی به آب‌های خلیج‌فارس بزنید و با تماشای شور و شوق دلفین‌ها از یمن حضورتان، لذت ببرید. همچنین اگر گذری بر جزیره‌ی هنگام داشته باشید، متوجه درخشش خیره‌کننده‌ی ساحل ماسه‌ای هنگام می‌شوید. کانی‌هایی که در ماسه‌ی این ساحل قرار گرفته، آن را درخشان کرده و به زیبایی آن می‌افزاید. به‌ دلیل این ویژگی، این ساحل به ساحل نقره‌ای معروف شده‌است. در جزیره‌ی هنگام نیز روستایی به نام غیل وجود دارد که در آن سنگ‌هایی به شکل انسان وجود دارند. افسانه‌های زیادی راجع به این سنگ‌ها بر سر زبان‌ بومیان منطقه است که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست.

صنایع دستی بومیان قشم را از دست ندهید

خارج کردن کمی خاک یا حتی یک صدف رنگی از این منطقه به اکوسیستم آن ضربه می‌زند، پس اگر تمایل داشتید که از جزیره، چیزی به یادگار داشته باشید، به بازارچه‌های محلی بروید و وسایل تزئینی که با صدف‌های دریایی، ستاره دریایی یا حتی خاک جزیره ساخته شده را به یادگار بخرید. بدین ترتیب شما فقط یک سوغاتی نخریده‌اید بلکه با اینکار به اقتصاد بومیان جزیره نیز کمک کرده‌اید.

غذاهای محلی با طعم دریا

اگر میونه‌ی شما با غذاهای دریایی خوب است، حتما خوراک کوسه، و میگوهای ریزی که با ادویه‌های مخصوص بومیان پخته می‌شود را امتحان کنید. دسر اهالی این جزیره، ارده و خرما با چای است که بتواند سردی غذاهای دریایی که میل کرده‌اید را خنثی کند. اگر راجع به طبخ غذا کنجکاو شدید، رودربایستی را کنار گذاشته و بپرسید. اهالی این جزیره آنقدر گرم، مهمان‌نواز و مهربان هستند که با حوصله جزء به جزء آن را برایتان شرح می‌دهند.

خدمات تورقشم هیپوتریپ

با هیپوتریپ برای تور ارزان به قشم برنامه‌ریزی کنید، بلیط ارزان قیمت هواپیما و هتل(این لینک) را با قیمت مناسبی رزرو کرده و با وجود پشتیبانی بیست‌وچهارساعته و آنلاین ما، با خیال راحت سفر کنید. هیپوتریپ پکیج‌های مختلفی در تور قشم ارائه می‌کند تا شما بتوانید بر اساس بودجه و خدمات موردنظر، پکیجی مناسب با سلیقه‌ی خود انتخاب کنید. درصورتی که تمایل دارید، گشت شهری داشته باشید، می‌توانید با کادر فروش آن‌ را در ارتباط بگذارید تا بتوانید با هزینه‌ی مناسبی و  سفری جذاب به قشم را تجربه کنید.