با بهترین کتاب‌های کمک درسی ریاضی از دهم تا دوازدهم، می‎توانید به راحتی برای موفقیت در آزمون کنکور برنامه‎ریزی کنید. شاید شما هم مشتاق باشید بدانید که رتبه‎های برتر کنکور سراسری از چه منابع کمک آموزشی استفاده کرده‌اند و چگونه توانسته‎اند در آزمون به شدت رقابتی جزء ده نفر برتر در رشته تحصیلی خود باشند.  نکته مهم این است که آنها در زمان مناسب از کتاب کمک آموزشی مناسب استفاده کرده‌اند. بنابراین صرفا تهیه و خرید اینگونه از کتاب‌ها نمی‎تواند ضامن موفقیت شما باشد.

باید بدانید سطح علمی شما چه در چه حدی است، بر نقطه ضعف و قوت‎های خود به طور کامل واقف بوده و از همه مهمتر یک برنامه‎ریزی صحیح برای پیشرفت خود داشته باشید. در این صورت مطمئن باشید بدون شرکت در کلاس‌های حضوری و صرفا با بهره بردن از جزوات و کتاب‌های کمک آموزشی در این مسیر موفق خواهید بود.

بهترین کتاب های کمک درسی ریاضی از دهم تا دوازدهم

کدام کتاب کمک درسی برای شما مناسب است؟

کتاب‌های کمک درسی با چندین هدف نگارش می‎شوند. برخی از آنها صرفا مجموعه‎ایی از تمرین و سوالات چهار گزینه‎ایی هستند. آنها صرفا می‌توانند شما را با سوالات کنکور آشنا سازند و به شما یاد دهند که چگونه از نکات درسی برای حل سوالات تستی استفاده کنید. این کتاب‌ها برای آن دسته از دانش‌آموزانی مفید است که تسلط کافی بر مباحث مختلف درسی یاد داشته  و حالا باید سرعت خود را در زمینه پاسخ به سوالات بالا ببرند. بنابراین آنها نمی‎توانند گزینه‎ایی مناسب برای افرادی باشند که هنوز در یادگیری مطالب و نکات درسی مشکل دارند.

کتاب‎های میکرو طبقه‎بندی گاج می‌توانند به خوبی به این نیاز شما پاسخ دهد. این کتاب کمک آموزشی با هدف آماده کردن دانش‌آموز برای آزمون کنکور طراحی شده است.  در این کتاب، نمونه تست‌های آزمون‌های آزمایشی،  سراسری و آزاد بصورت کاملا طبقه‎بندی شده،آورده شده است.

کدام کتاب کمک آموزشی مفاهیم درسی را به طور جامع آموزش می دهد؟

اگر احساس می‌کنید در یادگیری مفاهیم درسی مشکل دارید، شاید بهتر باشد، به سراغ کتاب‎های گام به گام بروید. در این نوع از کتاب‌ها، بر آموزش مفاهیم اصلی تاکید شده است. از جمله آنها می‎توان به گام به گام دهم ریاضی اشاره کرد. کلاغ سپید از سری کتاب‌های شاه کلید گاج می‎تواند انتخاب مناسبی برای این منظور باشد. در این کتاب دروس ریاضی1، فیزیک1، شیمی 1، هندسه 1، زیست‌شناسی1، آزمایشگاه علوم تجربی1، فارسی1، نگارش 1، انگلیسی 1، عربی 1، دین و زندگی 1، استان‌شناسی تهران، استان شناسی (30استان)، آمادگی دفاعی، تفکر و سواد رسانه‌ای و جغرافیای ایران پوشش داده شده است.

کتاب کمک آموزشی

مهم‌ترین ویژگی این کتاب کمک آموزشی، پاسخ‌ به همه سوالات، فعالیت‌ها و تمرین‌های کتاب درسی است. این کتاب، مرجعی استاندارد و قابل‌قبول است که دانش‎آموزان پایه دهم  با اطمینان می‎توانند از آن استفاده نمایند.

کدام کتاب کمک آموزشی هم برای آموزش مناسب است و هم آزمون های نهایی؟

کتاب‎های کمک آموزشی مانند گام به گام یازدهم ریاضی، صرفا بر تفهیم مطالب درسی و حل تمرینات تکیه دارد. از آنجا که این کتاب، در یک جلد مجموعه‎ایی از دروس این پایه را ارائه می‎دهد، به طور ویژه به سوالات و امتحانات نهایی نمی‎پردازد. برای این منظور شاید بهتر باشد به سراغ کتاب‎های کمک آموزشی سیر تا پیاز گاج مراجعه نمایید. آنها با هدف آموزش در عین حال آماده کردن دانش‌آموز برای امتحانات نهایی طراحی شده‌اند. فرق آنها با کتاب‎های گام به گام این است، که در یک جلد ارائه نمی‎شود.

 در واقع برای هر درسی، به طور جداگانه یک کتاب کمک آموزشی طراحی شده است. بنابراین اگر احساس می‌کنید در یک درس مشکل اساسی دارید، شاید خرید این کتاب برای شما گزینه بهتری باشد. در مجموعه کتاب‌های سیر تا پیاز گاج، سوالات تستی نیز برای دانش‎آموزان در نظر گرفته شده است، اما آنها به تنهایی نمی‎توانند شما را برای موفقیت در آزمون کنکور آماده نمایند.

ریاضی دهم تا دوازدهم

برای مثال در سیر تا پیاز آمار و احتمال یازدهم ریاضی، مفاهیم اصلی در 14 بخش به طور کامل تشریح شده است. در ادامه  به ارائه حدود 255 مثال و تست آموزشی به همراه پاسخ تشریحی پرداخته شده است. این امر سبب می‎شود تا نکات را در قالب پرسش و پاسخ در ذهن دانش‎آموز ماندگار شود. سپس 605 تست طبقه‎بندی شده همراه با پاسخ تشریحی را خواهید دید. از دیگر ویژگی‌های این کتاب، مشخص کردن تست‎های واجب و دشوار است. همچنین 234 پرسش امتحانی طبقه‌بندی شده به همراه پاسخ‌های تشریحی در اختیار دانش‎آموز قرار خواهد گرفت. آیا گمان می‎کنید در کلاس‎های کمک آموزشی حضوری، چیزی بیشتر از این موارد در اختیار شما قرار خواهد گرفت؟

کدام کتاب کمک آموزشی برای ماه های نزدیک به کنکور مناسب است؟

برای موفقیت در کنکور باید از از همان سال‎های ابتدایی مقطع متوسطه خود را برای این آزمون آماده نمایید. با این حال هفته و ماه‎های نزدیک به کنکور از اهمیت خاصی برخوردار هستند. در این زمان دیگر آموزش‌ها به پایان رسیده است و صرفا بر قدرت انتقال دانسته‎ها تاکید خواهد شد. بدون شک یکی موثرترین فاکتورهای موفقیت در این آزمون، جمع‎بندی و مرور مطالب است. از آنجا که با مجموعه‎ایی از دروس مواجه هستید، مرور آنها بدون برنامه‎ریزی و استفاده از منابع موثر امکان‎پذیر نیست. مطالب را باید به صورت طبقه‎بندی شده در ذهن داشته باشید و در عین حال سرعت انتقال آن نیز بالا باشد. در این زمان دیگر استفاده از کتاب‎هایی نظیر گام به گام دوازدهم ریاضی نمی‎تواند گزینه مناسبی باشد.

مجموعه کتاب‎های خط ویژه گاج به خوبی به نیاز شما در روز و ماه‌های آخر کنکور، پاسخ خواهد داد. این کتاب مطابق با آخرین تغییرات کتاب‎های درسی بوده و در برگیرنده کنکورهای برگزار شده است. دانش‌آموز ابتدا با درس‎نامه مواجه شده، سپس مهمترین تمرینات کتاب مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت سوالات کنکورهای گذشته در اختیار دانش‎آموز قرار می‎گیرد. در برخی موارد برای اینکه مطالب به طور جامع ارائه شود، سوالات تالیفی نیز دیده می‎شود.

برای خرید بهترین کتاب های کمک آموزشی به این نکات دقت کنید.

برای  خرید بهترین کتاب‌های کمک درسی ریاضی از دهم تا دوازدهم، ابتدا به نیاز و سطح علمی خود توجه کنید.

  • آنها باید منطبق با موضوعات درسی باشند.
  • باید با بیانی ساده و موثر اقدام به آموزش مفاهیم درسی نمایند.
  • باید منطبق با آخرین تغییرات کتاب‎های درسی باشند.
  • سوالات و پرسش‌ها باید از آسان به سخت طبقه‎بندی شده باشد.
  • پاسخ‎های تشریحی باید به طور کامل و در عین حال ساده بیان شوند تا دانش‌آموز در درک نکات به مشکل برخورد نکند.