دبی شهری برای مسافرت افراد با بودجه‌هایی محدود نیست. سفر به این کلان‌شهر به‌هیچ‌وجه ارزان نبوده و گردشگران باید خود را آماده پرداخت هزینه‌های گزاف برای بازدید از نقاط مختلف کنند. بااین‌حال، همیشه راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به هنگام دیدار از هر شهر گران‌قیمتی وجود دارد. دبی نیز از این قاعده مستثنا نیست. به همین خاطر فلایتیو سعی دارد تا در این مقاله شما را با راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها به هنگام سفر به دبی آشنا کند. با ما همراه باشید.

در یک هتل با قیمت مناسب اقامت کنید

دبی به خاطر داشتن هتل ۷ ستاره و اقامتگاه‌های لوکس خود شهرت دارد. بااین‌حال، می‌توان هتل‌های ساده‌تر با قیمت‌های مناسب را هم در این شهر پیدا کرد. یک راه خوب برای شناسایی این هتل‌ها، جست‌وجو بر اساس مناطق شهر است. برای مثال، هتل‌های واقع در مرکز شهر یا منطقه دبی مارینا به‌مراتب گران‌تر از هتل‌های منطقه البرشا (Al Barsha) هستند. اگرچه این مناطق تنها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با یکدیگر فاصله دارند، اما تفاوت قیمتی آن‌ها وحشتناک است. برای رزرو هتل های دبی از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

از منطقه قدیمی شهر بازدید کنید

منطقه قدیمی دبی یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای تاریخی شهر است. گردشگران در این منطقه می‌توانند با نحوه زندگی و تجارت در گذشته آشنا شوند و رودی که زندگی در کنار آن‌ها جریان داشت را تماشا کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های منطقه قدیمی دبی این است که قیمت‌ها در اینجا نسبت به باقی شهر ارزان‌تر است. برای مثال گردشگران می‌توانند در این منطقه با پرداخت ۳ درهم وارد موزه دبی شوند و با یک درهم با قایق از عرض رودخانه دبی عبور کنند. قیمت‌ها در مورد چیزهایی دیگر نیز در همین حول‌وحوش است، به‌جز بازار طلافروشی که ارقام متفاوتی دارد. برای خرید بلیط هواپیما دبی ارزان و همچنین رزرو هتل خارجی با کارت شتاب از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

به دنبال یافتن رستوران‌های ارزان‌قیمت باشید

دبی به خاطر داشتن رستوران‌ها و غذاهای عالی خود مشهور است. می‌توان گفت که تمامی رستوران‌های برتر دنیا در این شهر شعبه دارند. بااین‌حال، غذا خوردن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تمام شدن سریع بودجه شما در شهر دبی است. چیزی که عده کمی در دبی می‌دانند این است که این شهر دارای رستوران‌های متعددی با بودجه‌های مناسب بوده و این بهترین راه برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها محسوب می‌شود. معمولا افرادی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند به فست‌فودهای زنجیره‌ای بین‌المللی یا محلی می‌روند.

از مترو استفاده کنید

در دبی هیچ‌چیزی به هم نزدیک نبوده و نمی‌توان به‌مانند شهرهای اروپایی با اندکی پیاده‌روی به مناطق مختلف سفر کرد؛ بنابراین بهترین راه برای صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل‌ونقل استفاده از مترو است. اگرچه استفاده از تاکسی یا سرویس اینترنتی اوبر نیز راحت‌تر است، اما متروی دبی وسیله‌ای عالی برای جابجایی با هزینه‌ای بسیار اندک محسوب می‌شود. به‌علاوه این مترو به شما امکان تماشای جاذبه‌های زیبای شهر را داده و با حرکت از بالای شهر، علاوه بر دوستی با کیف پول شما، تجربه‌ای عالی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

به دنبال مناطقی با ورودی رایگان باشید

یک واقعیت پنهان در مورد دبی این است که در این شهر مناطق مختلف فراوانی بدون نیاز به پرداخت هزینه ورودی وجود دارد. یک راه عالی برای صرفه‌جویی، پایین آوردن هزینه‌ها در تفریحات است. برای مثال بهتر است تا به سراغ کافه‌ها و کلوپ‌هایی رفت که از مسافران ورودی دریافت نمی‌کنند. درنتیجه گردشگران می‌توانند به‌راحتی به این مکان‌ها رفته و بدون پرداخت هزینه اضافی خوش بگذرانند.

فعال و پرتحرک باشید

وقتی‌که به دنبال راهی برای پر کردن برنامه‌های سفر به دبی هستید، اغلب متوجه نمی‌شوید که این شهر دارای مکان‌های فراوانی برای ورزش کردن است. نکته مثبت این است که نیازی هم به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای استفاده از لوازم ورزشی وجود ندارد. به‌جای خوش‌گذرانی عصرگاهی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خالی کردن کیف پول خود، می‌توان به پیاده‌روی در اطراف ساحل رفت یا از برخی از باجه‌های شهر دوچرخه رایگان اجاره کرد. این کار می‌تواند تفریحی جذاب برای تمام اعضای خانواده با هزینه‌ای حداقلی باشد.

به سواحل عمومی بروید

اگرچه بسیاری از گردشگرانی که به دبی می‌آیند اقامت در هتل‌هایی با سواحل خصوصی را ترجیح می‌دهند، اما این کار اصلا گزینه‌ای مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر نیست. دبی دارای سواحل عمومی متعددی است که بسیار عالی بوده و می‌توانند مقصد مناسبی برای توریست‌ها در طول روز باشند. فرقی نمی‌کند که برای گرفتن حمام آفتاب، آب‌تنی در اقیانوس یا بازی والیبال ساحلی در این مکان‌ها حاضر شوید، سواحل عمومی دبی تفریحات مختلفی را به‌طور رایگان یا با قیمت‌های اندک به شما ارائه می‌دهند.

به دیدار برخی از پارک‌های دبی بروید

یکی دیگر از مقاصد عمومی که مورد استقبال گسترده مردم قرار دارد، پارک‌های اطراف شهر دبی است. این پارک‌ها برای خانواده‌ها به‌منظور گذران یک روز در کنار یکدیگر، به‌خصوص در فصل زمستان که دمای هوای در دبی فوق‌العاده است، عالی هستند. این مکان‌های سرسبز که به‌ندرت در اطراف شهر مشاهده می‌روند، گزینه‌ای خوب برای یک پیک‌نیک به شمار می‌آیند. پارک‌ها در دبی مکان‌هایی امن برای کودکان به‌منظور دویدن و بازی کردن بوده و والدین نیز می‌توانند بدون نگرانی به استراحت بپردازند.

به دنبال رویدادهای رایگان باشید

دبی به خاطر برگزاری کنسرت‌های متعدد و رویدادهای ورزشی در سراسر سال شهرت دارد، اما چیزی که بسیاری از مردم از آن بی‌اطلاع هستند این است که دبی همواره میزبان یک سری از رویدادهای رایگان در تمام سال است. ورود به این مراسم کاملا رایگان بوده و افراد تنها باید برای خود غذا تهیه کنند. بهترین راه برای اطلاع از این رویدادها، مراجعه به تقویم رویدادهای دبی (Dubai Calendar) و یافتن جشن‌ها و مراسم رایگان در طول سال است.

از فکر خرید خارج شوید

این گزینه کمی دشوار بوده و نیازمند تسلط شما بر خودتان است، اما افرادی که واقعا به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند باید فکر خرید از فروشگاه‌های دبی را از سر خارج کنند. رفتن به دبی مال، به‌عنوان بزرگ‌ترین مال جهان با بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه از جدیدترین اجناس و لوازم روز دنیا، وسوسه‌برانگیز است. بااین‌حال، می‌توان با کنترل خود، از انجام خریدهای غیرضروری خودداری کرد. بهتر است تا با پول حاصل از صرفه‌جویی در عدم خرید از فروشگاه‌های دبی به دیدن جاذبه‌های اصلی این شهر بروید.