تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای یکبار هم که شده به کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند قطر، عمان و بحرین سفر کنید؟ شاید عجیب به نظر برسد اما این کشورها به خصوص عمان رابطه بسیار خوب و حسنه‌ای با ایرانیان دارند و از طرفی از فرهنگ و سنت‌های دیرینه غنی هستند.

ویزای قطر

قطر کشوری است واقع در حاشیه جنوبی خلیج فارس که در شرق عربستان واقع شده و درآمد اصلی آن نیز از فروش نفت، گاز و گردشگری است و همین امر باعث شده تا به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شود. درآمد بسیار زیاد این کشور باعث شده تا سرمایه‌گذاری‌های بسیاری بر روی صنعت توریسم این کشور انجام شود.

چنانچه تعطیلاتی پیش رو دارید و از سفر به ترکیه خسته شدید و دنبال مقصدی تازه در اطراف ایران هستید بهتر است تا چمدان‌هایتان را ببندید و به این کشور زیبا سفر کنید. در واقع قطر کشوری است که مدرنیته و سنت را با هم آمیخته و می‌تواند نیزبان خوبی برای گردشگران باشد.

از بابت روادید نیز خیالتان راحت باشد چراکه اخذ ویزای قطر برای ایرانیان به واسطه روابطه حسنه میان دو کشور آسان بوده و مشکل خاصی را از این بابت نخواهید داشت. این کشور با جذابیت‌های دیدنی، هتل‌های شیک و لوکس، مراکز خرید و رستوران‌های بین‌المللی مطمئنا می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند.

به عنوان مثال یکی از جاذبه‌های گردشگری این کشور عرب نشین جزیره مصنوعی مروارید قطر است که به شکل یک مروارید در خلیج همیشه فارس ساخته شده است. در این جزیره ویلاها  هتل‌های بسیار شیک و گران قیمتی وجود دارد که می‌تواند مکان اقامتی مناسبی برای شما باشد. همچنین می‌توانید برای تفریح به مراکز خرید و رستوران‌های موجود در جزیره سری بزنید.

ویزای عمان

عمان یکی دیگر از کشورهایی است که روابط بسیار نزدیک و خوبی با ایران دارد و ایرانیان می‌توانند به راحتی به این کشور سفر کنند بدون آنکه مشکلی وجود داشته باشند. مطمئن باشید که عمانی‌ها میزبان خوبی برای شما خواهند بود.عمان پادشاهی بزرگی است که در آن رشته کوه‌های بزرگ و کوه‌های متعددی وجود دارد که با دشت‌ها و جلگه‌های بسیاری همراه شده و مناطق دیدنی بسیاری را به ارمغان آورده است.

شاید برایتان عجیب به نظر برسد که در خلیج فارس کوه وجود داشته باشد اما کوه حجر بلندترین کوه عمان شناخته می‌شود که در بین تپه ماهورهای بزرگی واقع گشته است. این کشور دارای سواحل بسیار خوب و زیبایی می‌باشد. این کشور از غرب با امارات و عربستان، از جنوب با یمن و از شمال با تنگه هرمز ایران همسایه است.

همانطور که گفته شد این کشور روابط حسنه‌ای با ایران دارد و برای سفر به آن با مشکلی مواجه نخواهید شد. اخذ ویزای عمان برای ایرانیان به راحتی و تنها با مراجعه به سفارت عمان در تهران و ارائه مدارک خواسته شده امکان‌پذیر خواهد بود.

ویزای بحرین

بحرین کشوری بسیار کوچک واقع در خلیج فارس است که در سواحل عربستان سعودی واقع شدع است و منامه پایتخت آن است. بیشتر قسمت‌های قطر از شن، ماسه و سنگ تشکیل شده است. معنای لغوی بحرین “دو دریا” نام دارد. این کشور توسط جاده 25 کیلومتری ملک فهد که بر روی خلیج فارس ساخته شده است به عربستان متصل می‌شود.

بحرین از پیش از دوره ساسانیان جزو قلمرو ایران بود اما از سال 1522 تا 1602 به اشغال برتغالی‌ها درآمد و در نهایت شاه عباس طی جنگ با پرتغالی‌ها آن‌ها را اخراج کرد و مجددا بحرین را پس گرفت. در نهایت بحرین دراستقلال پیدا کرد و شیخ عیسی بن سلمان آل خلیفه در سال 1961 امیر این کشور شد.

چنانچه قصد سفر به این کشور دارید باید روادید دریافت نمایید. در حال حاضر سفارت بحرین در ایران فعالیت ندارد اما با این حال ویزای بحرین برای ایرانیان صادر می‌شود.