خرید بیت کوین

بیت کوین چیست

 معروف ‌ترین واحد پولی رمزنگاری شده است که از تکنولوژی بلاک چین استفاده می ‌کند. این واحد پولی نوپا در سال 2009 توسط ساتوشی ناکاموتو ابدا ع شد که به نظر می ‌رسد نامی مستعار باشد. این رمزارز بر روی یک شبکه نظیر به نظیر کار می ‌کند و در این شبکه هیچ واسطه‌ ای وجود ندارد. این واحد پولی دیجیتال، برای انجام مبادلات نیازی به هیچگونه شخص ثالثی ندارد. در حال حاضر بیت‌ کوین با مبادلات دنیای واقعی تطابق و سازگاری بیشتری پیدا کرده است. حتی مبادلات مهمی مثل خرید خانه یا یک ماشین گران قیمت نیز با بیت‌ کوین انجام می‌شود. تنها زمانی می ‌توانید از این واحد پولی دیجیتال لذت ببرید، که تکنولوژی پشت آن را به خوبی درک کنید.

 کیف پول بیت کوین

لازم به ذکر است قبل از اینکه اقدام به خرید بیت کوین کنید، باید از بسترهایی که برای نگهداری این ارز دیجیتال طراحی شده نیز مطلع شوید. جهت نگهداری بیت کوین بعد از خرید آن، باید از کیف پول بیت کوین یا همان والت بیت کوین استفاده کنیم. به محل ذخیره سازی ارزهای دیجیتال، کیف پول(wallet)  گفته می ‌شود. کیف پول، کلید خصوصیتان را نگهداری می ‌کند و به شما اجازه می دهد به آدرس بیت ‌کوین خود دسترسی پیدا کنید. کیف پول رابط ما با شبکه بلاکچین است. هر فرد می ‌تواند چندین کیف پول داشته باشد. امن ترین نوع والت ها، والت های سخت افزای هستند و نا امن ترین نوع کیف پول، کیف پول های آنلاین هستند. همان طور که قبلا گفته شد برای خرید بیت کوین شما به یک کیف پول بیت کوین نیاز دارید. در سایت blockchain.com شما می‌ توانید اقدام به ایجاد والت برای بیت کوین خود بکنید.

خرید ارز دیجیتال

 روش های خرید بیت کوین

 خرید بیت کوین با کارت اعتباری

خرید بیت کوین به این معنی است که شما قصد دارید پول رایج کشور خود را به بیت کوین تبدیل کنید. این کار به این معنی است که شما به واسطه ای نیاز دارید تا واحد پولی شما را قبول کند و در ازای آن به حساب شما بیت کوین واریز کند. از آنجایی که کارت های اعتباری در دنیا توسط چند سرویس دهنده مانند مسترکارت، ویزا کارت و پی پال ارائه می شود و تمام موسسات و بانک های جهان از همین سرویس استفاده می کنند، صرافی های جهانی که خرید و فروش بیت کوین انجام می دهند نیز همین کارت های اعتباری را ساپورت می کنند. اما به دلیل مسائل تحریم این سرویس دهندگان به بانک های ایران متصل نیستند، شما برای تبدیل ریال به بیت کوین باید از صرافی های داخلی که ارز دیجیتال نیز ساپورت می کنند، استفاده کنید.

 خرید بیت کوین با پول رایج از صرافی های جهانی

برخی از صرافی های موجود در بازار خرید ارز دیجیتال علاوه بر قابلیت تبدیل خود ارزهای دیجیتال به یکدیگر (برای مثال تبدیل بیت کوین به اتریوم  که به آنها صرافی های کریپتو به کریپتو می گویند، قابلیت تبدیل پول های کاغذی به ارزهای دیجیتال را نیز دارند. یعنی در این صرافی ها با ساختن یک اکانت، پول خود را به بیت کوین و دیگر ارزها تبدیل می ‌کنید. می توان گفت نحوه کارکرد آنها مانند یک صرافی آنلاین می باشد. باید دقت داشته باشید اگر قصد دارید از این صرافی ها استفاده کنید، باید احراز هویت کنید و مشخصات خود را در این سایت ها ثبت کنید. اما از آنجایی که اکثر این سایت ها به کاربران ایرانی سرویس نمی دهند، حتما از مشخصات غیر ایرانی برای اینکار استفاده کنید.

 خرید بیت کوین به صورت مستقیم

یکی دیگر از راه های خرید و فروش بیت کوین، استفاده از سایت های همتا به همتا مانند localbitcoins است. این مدل سایت ها به شما اجازه می دهد اگر قصد خرید و فروش بیت کوین را دارید به صورت مستقیم به یک خریدار یا فروشنده متصل شوید. شما می توانید با گذراندن مراحل احراز هویت در این سایت ها، اگهی فروش بیت کوین خود را داخل آن قرار دهید و مستقیم به خریدار متصل شوید و همچنین آگهی های سایر کاربران را مشاهده کنید و بهترین قیمت را انتخاب کرده و بیت کوین خرید کنید. نحوه پرداخت در این سایت ها نیز توسط شخص آگهی دهنده مشخص می شود.

قیمت بیت کوین

 خرید بیت کوین از گروه ها و کانال های تلگرامی

در ایران علاوه بر روش های فوق، راه‌ های دیگری برای خرید بیت کوین وجود دارد. وب ‌سایت ‌هایی برای اینکار وجود دارد که شما با باز کردن حساب در آن ها و انجام کار هایی مانند احراز هویت و اطلاعات، می توانید بیت کوین خریداری کنید. کانال‌های تلگرامی زیادی نیز برای اینکار باز شده که شما می توانید با انجام همین روند، خرید خود را انجام دهید. نکات مهمی که باید در این نوع خرید رعایت کنید: ۱. حتما از طریق سایر کاربران سابقه کانال یا سایت مورد نظر را جویا شوید. ۲. برای جلوگیری از سو استفاده از مدارک، برای مدارکی که جهت احراز هویت ارسال می کنید حتما ذکر کنید که برای چه سایت یا کانالی ارسال می کنید.

خرید و فروش بیت کوین به شخص

در نهایت آخرین راه خرید یا فروش بیت کوین به شخصی است. پیدا کردن این افراد نیز کار خیلی سختی نیست و با عضو شدن در چند کانال و گروه و پیدا کردن جامعه بیت کوینی در ایران، می‌ توانید خرید یا فروش خود را انجام دهید و از این پس شما هم به این جامعه ملحق شدید.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین یا همان ماینینگ بیت کوین، یک فعالیت داوطلبانه است که در آن افراد داوطلب به نام استخراج‌کننده (ماینر)، قدرت پردازش دستگاه‌ های استخراج خود را در اختیار شبکه قرار می ‌دهند تا تراکنش ‌های شبکه تایید شود. البته ماینرها این کار را محض رضای خدا انجام نمی‌ دهند، بلکه برای آن پاداش می‌ گیرند و این پاداش همان بیت کوین‌ است. به عبارت دیگر زمانی که شما برای دوست خود بیت کوین ارسال می ‌کنید، ماینر با فعالیت خود به تایید شدن تراکنش‌ های شما کمک می‌کند و شبکه به آن پاداش می ‌دهد. پس در ماینینگ سه کار اصلی انجام می ‌شود:

  1. تایید تراکنش ‌های بیت کوین
  2. حفظ امنیت شبکه‌ ی بیت کوین
  3. تولید واحد های جدید بیت کوین به صورت غیر متمرکز

بر اساس پروتکل یا همان قوانین بیت کوین، فقط تعداد ۲۱ میلیون واحد از بیت کوین وجود خواهد داشت. مثل طلا که کمیاب و محدود است.

فروش بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020

به صورت کلی ارزها ممکن است دچار نوسان شوند. اگر چه در حال حاضر بازار بیت‌ کوین متحرک و جذاب است، اما با این حال نباید خطر کرد و اگر شخصی به دنبال سرمایه ‌گذاری روی بیت کوین است باید نظر متخصصان این بازار را در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین بداند تا از خطرات نوسان این ارز در امان بماند. در زیر مروری بر تازه ‌ترین پیش ‌بینی ‌ها خواهیم داشت:

  • تام لی، رئیس اسبق بخش سهام شرکت سرمایه‌گذاری جی ‌پی ‌مورگان و موسس و سرپرست محققان شرکت فوند استرات، قیمت بیت کوین را پیش بینی کرده است. او اعتقاد دارد که هزینه استخراج 1 بیت‌کوین، ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد و همچنین بر این باور است که رشد قیمت بیت‌ کوین بیشتر به سرمایه‌ گذاران سازمانی و افزایش تعداد کاربران این واحد پولی بستگی دارد.
  • سم داکتر نیز به تازگی در صفحه توییتر خود در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین صحبت کرده ‌است. او بر این باور است که هزینه استخراج بیت ‌کوین در آینده نزدیک کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل پیش بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین در اواخر سال 2019 به 36000 دلار برسد.
  • فرن استرجنر، پیش بینی بسیار خوش بینانه‌ ای در مورد قیمت بیت‌کوین دارد. او بر این باور است که در ژانویه سال 2020، قیمت بیت ‌کوین به 200 هزار دلار خواهد رسید. ادعای دیگر او این است که نرخ تطابق بیت‌کوین به صورت مستقیم باعث افزایش یا کاهش قیمت بیت‌ کوین خواهد شد.
  • چند ماه قبل، آنتونی پمپلیانو، مالک مورگان کریک اعلام کرد که بیت‌ کوین به رمزارزی موفق تبدیل نخواهد شد. او بر این باور بود که ارزش بیت‌کوین به کمتر از 3000 دلار سقوط خواهد کرد. اما پس از رشد زیاد بیت ‌کوین در سال 2019، او نظر خود را تغییر داد و صراحتاً اعلام کرد که کاهش قیمت بیت‌ کوین اصلا منطقی نیست.
  • مکس کیسر، تاجر اسبق وال استریت و میزبان برنامه RT در 4 آگوست سال 2019 پیش بینی کرد که به نظر او در یک هفته، قیمت هر بیت‌ کوین حدود 15،000 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل او در 1 سپتامبر سال 2019، به یکی از هواداران پر و پا قرص بیت‌کوین تبدیل شد و پیش بینی کرد که ارزش آن به حدود 28،000 دلار خواهد رسید.
  • نظر نهایی در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020

اگر چه گه گاه نوسانات قیمت بیت ‌کوین بسیار زیاد می ‌شود، اما با توجه به پیش‌ بینی ‌های ذکر شده، این طور به نظر می‌‎ رسد که ارزش بیت‌ کوین سیر صعودی خواهد داشت. دلایل مختلفی برای سقوط قیمت بیت‌ کوین نیز وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است این پول دیجیتال توسط دولت‌ ها غیر قانونی اعلام شود و یا کسی بتواند آن را هک کند. اما به صورت کلی، مزایای آن بیشتر از معایبش است. از این رو هنوز هم بیت‌ کوین در صدر جدول ارزشمندترین ارزها قرار دارد و جایگاه خود را در چند سال اخیر حفظ کرده است.

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2020 بدین صورت است که نه­ تنها ارزش بیت کوین، بلکه ارزش سایر واحد‌های پولی رمزنگاری­ شده نیز افزایش پیدا کنند. دولت ‌های مختلف و همچنین بانک‌ های مرکزی، بیش از پیش از این واحد پولی مجازی استفاده خواهند کرد و نیاز به آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در می سال 2020 احتمال نصف شدن ارزش بیت‌ کوین وجود دارد چون قرار است نرخ استخراج آن از 12.5 بیت‌کوین به 6.25 برسد. به همین دلیل می ‌توان اتریوم را با سود بالایی به بیت ‌کوین تبدیل کرد. ارزش بیت‌کوین در 3 ماه اول سال تا 25 هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد و در 3 ماه سوم سال 2020، ارزش آن احتمالا به 30 هزار دلار می ‌رسد. همچنین پیش بینی می ‌شود که در پایان سال 2020، ارزش آن به 33788 دلار خواهد رسید.