انشا در مورد سفر

موضوع انشاء درباره مسافرت رفتن

سفر و مسافرت

سفر رفتن از آن تجربه های نابی است که تقریبا همه انسان ها دوست دارند. این تجربه علاوه بر لذت بخش بودن با خود چیزهایی را دارد که می تواند انسان را به سوی کمال هدایت کند.

همچنین بخوانید: دعای خیر برای مسافر

فواید مسافرت از نظر پيامبر اكرم (ص) و اسلام

فواید مسافرت رفتن بیشتر از آن است که بخواهید برای مسافرت نرفتن بهانه تراشی کنید؛ بهتر است بدانید مسافرت رفتن در اسلام نیز امر پسندیده ای است.

از جمله مصادیق بارز الگوگیری از زندگی و سیره نبی مکرم اسلام آداب ایشان در سفر است. به راستی پیامبر (صلی الله علیه و آله) چگونه مسافرت می کردند؟!! شاید بپرسید مگر مسافرت هم آدابی دارد؟! با ما همراه باشید با بخش هایی از سیره پیامبر (صلی الله علیه و آله) در سفر!

ادامه مقاله: فواید مسافرت از نظر پیامبر اکرم

چگونه سفر مهارت های فردی را بهبود می بخشد

سفر کردن تاثیری شگرف بر روی روابط بین افراد دارد. افراد در سفر می توانند با یکدیگر به گفت شنود بپردازند، گفتگویی ایجاد کنند و زمینه مشترک تمام جنبه های زندگی شان را پیدا کنند.

سفر کردن در کنار اینکه می تواند جذابیت های خاص خودش را داشته باشد، می تواند ما را به مهارت هایی مجهز کند که برای موفقیت لازم هستند. ارتباطات و مهارت های بین فردی ویژگی هایی هستند که می توانند آموخته و یا اصلاح گردند. این مهارت ها در زندگی روزمره قابل استفاده بوده و می توانند در محیط حرفه ای نیز به کار آیند.

به عنوان اولین تجربه تنهایی سفر کردن، برای یک ساعت به سان فرانسیسکو آمدم. قطار ما با مشکلی مواجه شد و مجبور شدیم به یک قطار دیگر در ایستگاه بعدی برویم. یک جنتلمن با مکالمه ای مودبانه تصمیم گرفت که برای رفتن من به قطار به من کمک کند.

اگرچه او به خوبی رفتار کرد و حسن نیتش بر من ثابت شده بود، اما من ترسیده بودم چرا که به مهربانی غریبه ها عادت نداشتم، در حقیقت با خودم فکر می کردم که ممکن است قصد او دزدیدن وسایلم و یا رفتاری بدتر باشد.

تعامل با غریبه ها به طرز باورنکردنی تابو به نظر می آمد. این شرم آور است که باید اعتراف کنم که مهارت های اجتماعی در ایستگاه در حال از بین رفتن است.

ما فراموش کرده ایم که چگونه با یکدیگر صحبت کنیم. ایده ایجاد یک مکالمه با فردی غریبه مرزی ترسناک بوده اما چیزی که از این هم وحشتناک تر است، این است که فقدان ارتباطات موثر در نهایت منجر به یک زندگی تنها خواهد شد.

ادامه مقاله: بهبود مهارت های فردی با سفر

چرا باید به مسافرت برویم؟

چرا آنهایی که سفرکردن را دوست دارند در کارشان موفق‌ترند؟

“ما برای فرار از زندگی سفر نمی‌کنیم، برای این‌که زندگی از ما فرار نکند سفر می‌کنیم”

همه ما به سفر کردن نیاز داریم،دست‌کم یکبار در سال. البته دو بار بهتر است! چه تصمیم بگیرید در داخل کشور سفر کنید و چه بخواهید به خارج از کشور بروید، به خود شما و بودجه‌تان بستگی دارد. اما بالاخره، اگر قصد تمدد اعصاب داشته باشیم، بخواهیم به زندگی پرجنب و جوش و عادی‌مان کمی چاشنی اضافه کنیم، و از فشارهای مداوم رها شویم، به استراحت و وقفه نیاز داریم.

همیشه کار کردن و تفریح و بازی نداشتن، از شما یک انسان بی‌حس و کم‌هوش می‌سازد.

دلیل این‌که افرادی که اغلب سفر می‌کنند در کارشان موفق‌ترند نسبت به آنهایی که سفر نمی‌کنند این است که سفر کردن، ذهن انسان را گسترش می‌دهد. می‌خواهید جزئیاتش را بدانید؟ پس بخوانید.

ادامه مقاله: چرا باید سفر کنیم

چرا سفر بهترین سرمایه گذاری است

کاری که ما همیشه انجام میدهیم این است که شوهرم سایت‌های سفر و خدمات اشتراک ایمیل را برای پیدا کردن پروازهای ارزان قیمت یا بلیط‌های اشتباه جست و جو می‌کند. گاهی اوقات یکی از ما برای کار به سفر می‌رود و دیگری نیز او را همراهی می‌کند. هنگامی که یک معامله خوب پیدا شود، ما برنامه ریزی‌های خود را شروع می‌کنیم.

هر دوی ما نویسنده آزاد هستیم، بنابراین برای برنامه ریزی در کارهای‌مان، قدرت عمل بیشتری داریم. لذا برای سفر، قیمت‌های هر هتل را بررسی می‌کنیم، و اغلب اتاق‌های جمع و جور دارای امتیاز، اتاق‌های رزرو نشده برای یک شب و سایر تخفیف‌ها را دنبال می‌نماییم.

ما با دقت برنامه ریزی می‌کنیم، و اگر بدانیم که در طول سفر ممکن است در چند شهر توقف کنیم، گزینه های حمل و نقل خود را در نظر می‌گیریم. ما همواره نرخ ارز را چک می‌کنیم. و مطالبی را در مورد جاذبه‌ها، نحوه معاملات و تورهای پیاده روی رایگان مقصد مورد نظر مطالعه می‌نماییم.

در چند سال گذشته، ما به کوه‌ها، سواحل، شهرهای بزرگ و شهرهای دور افتاده زیادی سفر کردیم. و از سرتاسر ایالات متحده و بیشتر از ده کشور دیگر دیدن کردیم. این به معنای پروازهای طولانی و سرگردانی در مکان‌های عجیب و غریب است حتی، گاهی اوقات، شما نمی‌دانید چه چیزی باید بخورید و کجا استراحت کنید بعد و یا کی به مقصد بعدی خواهید رسید.

اما این سفرها مزایایی نیز دارند مانند تماشای آتشفشان، یخچال‌های طبیعی، غواصان و غریبه‌های دوست داشتنی از سراسر جهان.

ادامه مقاله: سفر بهترین سرمایه گذاری

چرا تنها سفر کردن خوب است؟

تنها سفر کردن ممکن است متضاد با علایق شما باشد. با این حال، شما قصد سفر دارید ومی‌خواهید از تمامی لحظه‌های خود لذت ببرید و هیچ استرسی نیز در سفر خود نداشته باشید. اما سفر کردن تنها به خودی خود چیز بدی نیست.

حتی اگر در ابتدا با موقعیت‌های استرس‌زایی مواجه شوید و یا برای انجام تنهای کارها احساس اضطراب و استرس داشته باشید ، در انتهای سفر خود خواهید دید که اینکار آن‌قدرها که شما فکر می‌کردید سخت نیست.

ادامه مقاله: تنها سفر کردن