چگونه قیمت سئو را برای سایت خودمان تخمین بزنیم؟

سئو چیزی است که شرکت شما را به اکثر مشتریان‌تان متصل می‌کند. این روزها، 93٪ از تعاملات مشتری با یک جستجوی ساده موتور جستجو اغلب بدون نام برند خاصی شروع می‌شود. با این حال، شما باید عناصر مناسب سئو را در سایت خود ایجاد کنید و یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، همکاری با یک متخصص یا یک شرکت سئو است.

اگر نسبت به بودجه خود مطمئن نیستید، احتمالاً از خود می پرسید که برای قیمت سئو چقدر باید انتظار داشته باشیم؟ در این مقاله به عوامل تأثیرگذار برای یک تخمین سریع توسط خودتان ارائه می‌دهیم.

 

برای سئو سایت چقدر هزینه در نظر داشته باشیم؟

ما می‌دانیم که صاحبان کسب‌وکار در اینجا به پاسخی مستقیم امیدوارند. شما یک رقم ساده می‌خواهید که با بودجه ماهانه یا سالانه شما مطابقت داشته باشد.

واقعیت این است که قیمت سئو بسته به خدمات سئو موردنیاز یا میل شما می‌تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد. قیمت گذاری سئو بر اساس عوامل بسیاری مانند میزان محتوای موردنیاز، انتظارات، پیش‌بینی‌ها برای رشد کسب‌وکار و محدوده خدمات موردنیاز متفاوت است.

شما باید ایده نسبتاً خوبی داشته باشید که هنگام دریافت قیمت سئو از آژانس‌های بازاریابی چه انتظاراتی داشته باشید، تا هزینه زیادی نکنید.

در این راهنما، ما می‌خواهیم به کسب‌وکارها در هراندازه کمک کنیم تا بفهمند چگونه برای خدمات سئو باکیفیت بالا بودجه‌بندی کنند و از سوءاستفاده از آن جلوگیری کنند.

 

چه عواملی قیمت یک پروژه سئو را تعیین می کند؟

برای دریافت تخمین دقیق قیمت سئو از یک متخصص یا آژانس، ابتدا باید اطلاعاتی در مورد کسب‌وکار خود ارائه دهید. این به یک کارشناس سئو کمک می‌کند تا تعیین کند چقدر کار موردنیاز است، نوع محتوای موردنیاز چقدر است و تقریباً طی چه مدت پروژه‌ها باید تکمیل شوند.

برخی از این عوامل مهم اما نه همه آن‌ها عبارت‌اند از:

  • وضعیت فعلی رتبه جستجوی کلمات شما
  • میانگین سود از هر فروش
  • نرخ لید منجر به فروش
  • اهداف کمپین
  • سرعت باب میل شما برای رسیدن به نتیجه پروژه
  • نحوه تخصیص بودجه جاری بازاریابی (مانند درصد فروش ناخالص)

این تا حدی توضیح می‌دهد که چرا قیمت گذاری سئو می‌تواند تا حد زیادی متفاوت باشد.

 

برای سئو بودجه ماهیانه مشخص کنیم؟

شایان‌ذکر است که بیشتر تاکتیک ‌های سئو سایت از جمله ساخت لینک و بازاریابی محتوا نیازمند بودجه ماهانه هستند. سئو یک پروژه یکبار مصرف نیست. برای ارائه نتایج موردنظر نیاز به‌روزرسانی، تجزیه‌وتحلیل و تنظیم مداوم دارد.

 

محتوا و لینک‌ها باید به طور مداوم ارتقا و بهبود یابد. به همین دلیل است که اکثر صاحبان کسب‌وکار بیشتر مایل‌اند که برای خدمات سئو باکیفیت با یک شرکت به‌صورت ماهانه همکاری کنند.

به این دلیل است که برخی از این موارد دیگر نیاز به پیگیری ماهانه است که می‌تواند شامل:

1.مدیریت محتوا

2.گزارش‌نویسی

3.مدیریت گوگل‌مپ برای سئو محلی

4.شبکه‌های اجتماعی

5.لینک‌سازی

6.بهینه‌سازی سورس‌ها

7.مدیریت آنالیز رقبا

8.سئوی جامع محلی

9.مدیریت گوگل ادز

و بسیاری دیگر از موارد باشد.

البته این تمام مواردی که در تسک‌های سئو انجام و در یک گزارش جامع سئو ارائه می‌شود نیست. خدماتی مانند این پروژه را شفاف‌تر می‌کنند و اطلاعاتی را به شما ارائه می‌دهند که دقیقاً کجا پول بازاریابی شما خرج می‌شود. خدمات سئوی جامع و کامل، به‌شدت بر گزارش و تجزیه‌وتحلیل برای پیگیری معیارهای کلیدی مانند رشد ترافیک آنلاین، نرخ تبدیل، و دیده‌شدن برند شما تمرکز دارد.

چگونه قیمت سئو را برای سایت خودمان تخمین بزنیم؟

سایر عواملی که در قیمت سئو تأثیرگذار است:

فراتر از تمایز معمول بین نرخ‌ شرکت‌های سئو، تعرفه خدمات سئو می‌تواند تحت‌تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد.

 

1.   صنعتی که فعالیت می کنید

برخی از صنایع بیشتر از سایرین به بازار آنلاین می‌پردازند و بنابراین رقابتی‌تر هستند.

اگر به گران‌ترین کلمات کلیدی گوگل نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که خدمات پزشکی، فروش بلیت، فروشگاه‌های لوازم‌خانگی و گردشگری‌ها همه در این دسته قرار می‌گیرند. سایر صنایع با کلمات کلیدی گران‌قیمت و بسیار رقابتی مانند املاک، خدمات بازاریابی، شرکت‌های نرم‌افزاری و غیره هم می‌توان نام برد.

قیمت سئو برای صنایع مختلف تا حد زیادی بر اساس تعداد جستجوهای ماهانه یک صنعت خاص است.

 

2.   موقعیت جغرافیایی که کسب و کار شما دارد

همه چیز از جمعیت یک شهر یا قسمتی از منطقه‌ای که مدنظر شماست بر قیمت سئو تأثیر می‌گذارد. حتی عوامل فردی نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند. به‌عنوان‌مثال، خدمات فروش برنج در شمال کشور در مقایسه با کرمانشاه رقابتی‌تر خواهد بود.

3.   نوع خدماتی که ارائه می دهید

قیمت سئو اغلب باتوجه‌به اینکه آیا می‌خواهید سایت خود را چگونه برای موتور جستجو بهینه کنید، تعیین می‌شود.مثلاً اینکه شما یک فروشگاه اینترنتی هستید، سایت محتوا محوری دارید، خدمات B2B یا B2C ارائه می‌دهید و غیره می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

 

4.   چه میزان برند شما دیده شود؟

قیمت سئو نیز می‌تواند بسته به جایگاهی که برند شما در حال حاضر از نظر آگاهی و دیده‌شدن دارد، تغییر کند. اگر یک شرکت کاملاً جدید هستید و از صفر شروع می‌کنید، کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود. از طرف دیگر، اگر کسب‌وکار شما مدتی است که وجود داشته است و قبلاً در جستجوی ثابتی حضور داشته است، باید تمرکز بیشتری روی بهینه‌سازی و نگهداری داشته باشید.

تمامی سئوکاران به این موضوع واقف هستند که افزایش رتبه کلیدواژه از صفحهٔ دو به یک از افزایش رتبه از صفحهٔ سه‌به‌دو سخت‌تر است یا حتی افزایش رتبه از لینک پنجم به دوم بسیار سخت‌تر از افزایش رتبه از لینک دهم به پنجم است. دلیل این قضیه هم بسیار ساده است، زیرا هرچه قدر به سمت رتبه‌های بالاتر می‌رویم مجبور به رقابت با رقبای سخت‌تری می‌شویم.

 

اگر بودجه شما برای سئو کم است، باید چه کنید؟

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک یک اشتباه مرتکب می‌شوند که به سئو به‌عنوان هزینه یا حتی به‌عنوان یک خطر نگاه می‌کنند. در عوض، سئو باید به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر گرفته شود که ارزش مستمری را برای شما و کسب‌وکارتان فراهم می‌کند.

درحالی‌که هرگز نرخ بازدهی برای سئو وجود ندارد، نکته کلیدی این است که صبور و ثابت‌قدم باشید. اکثر شرکت‌ها در عرض شش ماه تا یک سال پس از راه‌اندازی کمپین سئو، بازدهی را مشاهده می‌کنند.

 

چگونه یک تخمین سریع از قیمت سئو داشته باشیم؟

برای نتیجه این مقاله، در آخر شما قبل از آن که با یک مشاوره سئو در مورد قیمت صحبت کنید می‌توانید طبق مواردی که گفته شد و نیاز و گستردگی کسب‌وکارتان سه نوع قیمت گذاری را تخمین بزنید.

اگر شما کسب‌وکاری محلی هستید و رقبای کمتری به نسبت در فضای آنلاین دارید می‌توانید برای یک خدمات سئو باکیفیت هزینه‌ای بین 4-12 میلیون تومان در ماه را در نظر بگیرید.

همچنین اگر حضور در فضای رقابتی‌تری دارید و نیازهای سایت شما به نسبت موارد گفته شده بیشتر است می‌توانید به محدوده‌ای بین 12-30 میلیون تومان در ماه فکر کنید. در آخر اگر مقیاس بیزینس و حجم فروش شما بزرگ است باید مبالغ بالای 30 میلیون در ماه را تخمین بزنید.

البته که این موارد همه حدودی هستند و باتوجه‌به شرکت و تخصص افراد و اهداف شما تغییر می‌کنند.

 

منبع: نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com