چگونه از بندرعباس به کیش سفر کنیم؟

اینکه بتوانید یک راه بدون دردسر و راحت از شهری به شهر دیگر پیدا کنید، یکی از دغذغه‌های مهم مسافران است. راه‌های گوناگونی برای رفتن به جزیره زیبای کیش و تور کیش وجود دارد. ممکن است افرادی باشند که سفرهای زمینی‌ را ترجیح دهند. چنانچه شما مایل به رفتن به سفر زمینی جزیره کیش هستید، می‌بایست بدانید که جزیره کیش راه زمینی که مستقیم باشد، ندارد و شما باید از طریق شهر بندرعباس اقدام به سفر زمینی کیش کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه می‌توان از طریق بندرعباس به جزیره کیش سفر کرد؟ در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم تا درباره چگونگی سفر از بندرعباس به کیش با شما صحبت کنیم.

 

معرفی جزیره زیبای کیش

جزیره کیش، یکی از توریستی‌ترین و جذاب‌ترین جزیره‌های خلیج فارس که در طی سالهای اخیر تبدیل به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری و تفریحی کشور شده است. در هر زمان از سال که به کیش سفر کنید، کیش مملو از مسافران از داخل یا خارج از کشور است که برای تفریح و دیدن جاهای دیدنی جزیره کیش به این جزیره سفر کرده‌اند.

حتی فصل تابستان در کیش با وجود رطوبت و گرمای زیاد، طرفداران زیادی دارد و این بیشتر به دلیل وجود تفریحات آبی متعدد جزیره مثل پاراسل، موج‌سواری، غواصی و دیگر موارد است، ولی آب‌وهوا در اواخر پاییز تا اواسط اردیبهشت در کیش مطبوع‌تر است و این ماه‌ها فصل سفر به این جزیره هستند.

 

سفر زمینی به کیش

برای سفر به کیش راه‌های متنوعی وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین روش‌های سفر هوایی به کیش از طریق تهیه بلیط کیش است. اما ممکن است بعضی از افراد سفرهای زمینی را ترجیح بدهند. در این صورت این افراد می‌توانند به صورت زمینی به کیش سفر کنند. البته سفر زمینی به کیش مثل سفر هوایی مستقیم نیست و چنانچه بخواهید زمینی به کیش بروید، باید از طریق بندرعباس به بنادری که در ادامه نام می‌بریم مراجعه کنید و کشتی سوار شوید.

چگونه از بندرعباس به کیش سفر کنیم؟

چرا سفر به کیش از بندرعباس؟

چنانچه قصد داشته باشید به صورت زمینی به جزیره زیبای کیش سفر کنید، می‌بایست از طریق اتومبیل شخصی، قطار یا اتوبوس اقدام به سفر کنید. شما می‌توانید از هر جای کشور سفر خود را آغاز کنید و به سمت شهر بندرعباس بروید یا بلیط بندر عباس را تهیه کنید.

شاید از خودتان بپرسید چرا بندرعباس؟ برای طی کردن راه زمینی به جزیره کیش، رفتن به بندرعباس ضروری است، زیرا هیچ راه مستقیم برای دسترسی به کیش وجود ندارد. چنانچه قصد سفر زمینی به کیش داشته باشید، اگر می‌خواهید از طریق اتومبیل خود به بندرعباس بروید، می‌بایست از شهرهای تهران، قمَ، کاشان، نطنز، اصفهان، شهر رضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک عبور کنید تا به بندرعباس برسید. چنانچه قصد سفر با قطار و رزرو بلیط قطار سفرمارکت را داشته باشید، باید به راه‌آهن شهر خود مراجعه کرده و بلیط قطار بندرعباس را تهیه کنید.

 

چگونگی سفر دریایی از بندرعباس به کیش

حد فاصل شهر بندرعباس تا جزیره کیش تقریبا ۳۱۰ کیلومتر تخمین زده شده است. ولی می‌بایست در جریان باشید که پس از اینکه به بندرعباس رسیدید، باید به بندر لنگه، چارک یا آفتاب مراجعه کنید. البته اصلی‌ترین بندر از بندرعباس به جزیره کیش چارک است و آن هم به این دلیل است که جمعیت گردشگران در هر زمان از سال زیاد است و کشتی که به کیش می‌رود، در این منطقه بیشتر تردد می‌کند. برای این که از بندرعباس به کیش بروید، باید مسافتی حدود ۲۹۱ کیلومتر طی کنید تا به بندر چارک برسید.

 

چگونه از بندرعباس به چارک برویم؟

در این راهنمای سفر کیش، اگر برایتان سوال است که چگونه از شهر بندرعباس به بندر چارک بروید، باید بگوییم که چنانچه با خودروی سواری خودتان در حال مسافرت به کیش هستید، می‌توانید از طریق راه‌ها و جاده‌هایی که از بندرعباس به بندر چارک منتهی می‌شود، خودتان را به بندر چارک و کشتی‌ها برسانید. اما اگر از طریق اتوبوس یا قطار به بندرعباس رفتید، می‌بایست با تاکسی یا اتوبوس خودتان را از بندرعباس به بندر چارک برسانید. اگر با تاکسی رفتید قیمت کرایه تاکسی به بندرچارک از بندرعباس حدود ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان تخمین زده شده است. چنانچه از طریق اتوبوس اقدام به بندر چارک مراجعه می‌کنید، باید کرایه‌ای حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان پرداخت کنید.

 

چگونه خود را به لنج ها یا کشتی ها برسانیم؟

وقتی از بندرعباس حرکت کردید و به بندر چارک رسیدید، می‌بایست با لنج یا کشتی که می‌خواهید با آن حرکت کنید هماهنگ کنید و کرایه رفت را پرداخت کنید. مسافت بندر چارک تا جزیره کیش از طریق دریا، تقریبا ۳۲ کیلومتر است و زمان آن تقریبا ۲ ساعت و نیم طول می‌کشد. در صورتی که هوا نامساعد باشد ممکن است این زمان طولانی‌تر شود.

قیمت بلیط کشتی بندر چارک به جزیره کیش چیزی حدود ۴۵ هزار تا ۹۰ هزار تومان است. چنانچه با لندینگ کرافت رفت و برگشت خودرو از بندر چارک به جزیره کیش رفتید، باید ۲۹۱ هزار تومان پرداخت کنید.

چگونه از بندرعباس به کیش سفر کنیم؟

سفر از بندر آفتاب و بندر لنگه به کیش

بندر آفتاب، از لحاظ مسافت به جزیره کیش نزدیک‌تر است. این بندر امکانات خاص و متنوعی دارد. مانند بندر چارک، شما باید خودتان را از بندرعباس به بندر آفتاب برسانید تا از طریق کشتی خودتان را به همراه وسیله نقلیه خود به جزیره کیش و هتل‌ های کیش برسانید.

بندر لنگه به بندرعباس نزدیک‌تر است. شما می‌توانید از طریق ماشین شخصی خود یا اتوبوس به بندر لنگه بروید و از آنجا سوار کشتی‌های مخصوص شوید. بندر لنگه و بندرعباس تقریبا ۱۸۴ کیلومتر فاصله دارند.

 

مواردی که باید در سفر به کیش از طریق بندرعباس به آن توجه شود:

  • در صورتی که قصد داشتید از بندرعباس به شهر کیش سفر کنید، می‌بایست به نکاتی که در ذیل گفته می‌شود توجه داشته باشید:
  • هرگز مدارک شناسایی که در سفر باید همراهتان باشد را فراموش نکنید و حتما این مدارک را در این سفر همراه خود داشته باشید.
  • اگر به سفرهای دریایی حساسیت دارید و دچار دریازدگی می‌شوید، حتما به همراه خود قرص ضد تهوع داشته باشید.
  • بر روی لنج یا کشتی مراقب کودکان و بازیگوشی‌هایشان باشید.
  • اگر حیوان خانگی خود را به همراه خود برده‌اید، حتما مدارکش مثل گواهی سلامت و شناسنامه را همراه خود داشته باشید.
  • هرگز به همراه خود کپسول گاز نداشته باشید.
  • زمانی که در حال سفر با کشتی هستید، ندوید و به سمت آب خم نشوید.
  • چنانچه باردار هستید حتما با اجازه از دکتر خود سوار کشتی شوید و اگر نمی‌دانید باید سوار شوید یا خیر، ترجیحا با کشتی سفر نکنید.
  • در صورتی که دچار بیماری‌های خاصی مثل بیماری خاص یا بیماری قلبی، عروقی و تنفسی هستید، با دستور و اجازه از دکتر سوار کشتی شوید.

 

چگونه با هواپیما از بندرعباس به کیش برویم؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای سفر از بندرعباس به جزیره کیش تهیه بلیط هواپیما و سفر هواپیمایی به کیش است. البته این راه را ساکنین بندرعباس بیشتر امتحان می‌کنند. اگر مسافران به صورت زمینی قصد سفر به کیش دارند، قطعا ترجیح می‌دهند با هواپیما سفر نکنند و راه‌ دریایی را برای رسیدن به کیش انتخاب کرده‌اند. به هر حال افرادی که قصد دارند از طریق هواپیما از بندرعباس به کیش سفر کنند، باید بدانند که مدت زمان این سفر هوایی تقریبا یک ساعت است. هزینه تهیه بلیط هم تقریبا ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان تخمین زده شده است.

چگونه از بندرعباس به کیش سفر کنیم؟

کلام آخر

گاهی برخی از افراد سفرهای زمینی را بیشتر از سفرهای هوایی ترجیح می‌دهند. افرادی که می‌خواهند به جزیره کیش سفر کنند اما نمی‌توانند سفر هوایی داشته باشند، می‌توانند به صورت زمینی هم به این جزیره سفر کنند. با این حال سختی این سفر بیشتر از سفر هوایی است، چراکه هم مدت رسیدن به مقصد بیشتر است و هم دسترسی مستقیم وجود ندارد. برای طی کردن این راه شما می‌بایست اول به بندرعباس بروید و بعد خودتان را به مهم‌ترین بندر دسترسی به کیش یعنی بندر چارک برسانید و از طریق کشتی‌هایی که همه روزه و در هر ساعتی به جزیره می‌روند به جزیره کیش برسید و اقدام به اجاره سوئیت در کیش یا رزرو هتل کنید. در این مقاله از سفرمارکت سعی کردیم توضیحاتی درباره سفر از بندرعباس به کیش به شما بدهیم.