هزینه در تور استانبول

تور استانبول یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری برای مردم ایران و حتی جهان است. این شهر همزمان بخشی از قاره آسیا و اروپاست و به خوبی فرهنگ این دو قاره را با هم می‌آمیزد. اگر از طرفداران هنر و معماری هستید، می‌توانید به موزه‌ها، گالری‌ها و بناهای تاریخی این کشور سر بزنید.

اگر دوست دارید با قایق‌های کوچک سفری سرتاسر شهر را بگردید، تنگه بسفر پذیرای شما خواهد بود. این شهر برای خرید کردن نیز بسیار مناسب است و می‌توانید همه برندهای مورد نظر خود را در آن پیدا کنید. البته برای سفر با تور استانبول و گردش در این شهر، علاوه بر پرداختی های پول بلیط استانبول و هتل باید روشی مناسب برای پرداخت هزینه‌های خود و خرید سوغاتی داشته باشید. برای آشنایی با نحوه‌ پرداخت هزینه‌ها در تور، با ما همراه باشید.

واحد پول ترکیه

اگر می‌خواهید به استانبول سفر کنید، باید بدانید که واحد پول ترکیه لیر و واحد کوچک‌تر پول این کشور نیز کروش است. در واقع هر صد کروش به اندازه یک لیر ارزش دارد. اگر قصد دارید برای سفر خود دلار ببرید، توصیه می‌کنیم که هنگام ورود به کشور مقداری لیر نیز داشته باشید.

پرداخت هزینه در تور استانبول

برای پرداخت هزینه‌های خود در سفر به استانبول، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

کارت‌های ایرانی عضو شتاب

شاید فکر کنید که استفاده از کارت‌های بانکی ایرانی در ترکیه غیرممکن است، اما این درست نیست. چندین بانک ایرانی در استانبول شعبه‌هایی تأسیس کرده‌اند که می‌توانند برای انجام تراکنش‌های بانکی به شما کمک کنند. البته به دلیل وجود تحریم‌ها، خودپردازهای بانک‌های ایرانی در استانبول مسدود شده‌اند و انتقال پول به ترکیه نیز ممکن نیست. شما می‌توانید با مراجعه به بانک ملت در استانبول، ارز ریال خود را به دلار تبدیل کنید. همچنین بانک‌های خصوصی صادرات و پارسیان نیز در استانبول شعبه دارند.

استانبول کارت

استانبول کارت (ISTANBUL KART) روشی فوق‌العاده برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی در استانبول است. برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در استانبول، نمی‌توانید از پول نقد استفاده کنید؛ اما می‌توانید با خریدن یک استانبول کارت و شارژ آن، همه هزینه‌های جابه‌جایی خود را (با تخفیف ویژه ۳۰ تا ۵۰‌ درصدی) پرداخت کنید. خریدن این کارت بسیار آسان است. می‌توانید به محض رسیدن به استانبول آن را از فرودگاه تهیه کنید و با مترو یا اتوبوس به مقصد خود برسید.

هزینه در تور استانبول

خوب است از پیش هزینه‌های رفت‌وآمد خود را بدانید و کارت خود را به این مقدار شارژ کنید. البته می‌توانید در پایان سفر موجودی اضافه کارت استانبول را با مراجعه به دستگاه‌های شارژ آن پس بگیرید. همه وسایل نقلیه، از جمله مترو، تراموا، اتوبوس و انواع قایق‌ها، استانبول کارت را برای پرداخت هزینه قبول می‌کنند. این کارت تا ۲ سال پس از تهیه آن اعتبار خواهد داشت.

بلو کارت

می‌توانید در استانبول از کارت اعتباری بلو کارت نیز استفاده کنید. برای تهیه بلو کارت باید ۲۰۰ لیر هزینه بپردازید و اعتبار کارت شما بین ۳۰ تا ۱۸۰ روز است. این کارت شخصی است و هر مسافر باید یک بلو کارت برای خود تهیه کند.

مستر کارت ترکیه

مستر کارت نوعی حساب بین‌المللی است که می‌تواند برای خرید آنلاین یا برداشت پول از عابربانک‌ها استفاده شود. می‌توانید با مسترکارت حسابی با ارز دلار یا یورو داشته باشید. هزینه این کار به ۱۰۰ دلار می‌رسد و باید برای درخواست آن، به‌طور فیزیکی در یکی از بانک‌های ترکیه حضور پیدا کنید. دریافت مستر کارت ترکیه با اقامت گردشگری نیز ممکن است و نیازی به اقامت دائم ندارد. البته خوب است در نظر داشتید باشید که صدور این کارت ۱۵ تا ۴۵ روز طول می‌کشد و ۸ سال اعتبار دارد، پس خیلی برای مسافران کوتاه‌مدت کاربردی نیست.

پول نقد

همانطور که اشاره شد، واحد پول ترکیه لیر است. شما می‌توانید لیر را از صرافی‌های ایران تهیه کنید یا حتی دلارهای خود را در ترکیه به لیر تبدیل کنید.

تورهای قسطی علی بابا

همکاری شرکت ایران رنتر با علی بابا این امکان را فراهم کرده که بتوانید تورهای معتبر داخلی و خارجی علی بابا را خریداری کرده و هزینه آن را به صورت قسطی فراهم کنید. با این کار دیگر نیازی نیست نگران هزینه‌های پرواز یا هتل خود باشید و فقط باید برای نیازهای خود در حین سفر هزینه کنید.

گردشگری در استانبول

این شهر تاریخی دنیای غرب و شرق را به هم متصل می‌کند و تاریخچه‌ای بسیار غنی دارد. همه باید حداقل یکبار تکاپو و شلوغی بازارهای استانبول، آرامش پیاده‌روی در حاشیه تنگه بسفر و بازدید از مسجدهای نفسگیر شهر را تجربه کنند. در این شهر می‌توانید روز خود را به قایق‌سواری بگذارنید، در مراکز خرید متنوع استانبول خرید کنید یا با تفریحاتی مانند پارک آبی سرگرم شوید. هتل‌های استانبول نیز می‌توانند تجربه یک سفر آرامش‌بخش و مجلل را برای شما فراهم کنند.

هزینه در تور استانبول

اگر اهل فرهنگ، هنر و تاریخ هستید، نباید بناهای تاریخی شهر را از دست دهید. مسجد ایاصوفیه از اصلی‌ترین جاذبه‌های استانبول است و با تغییر از کلیسا به مسجد و سپس موزه، شما را به سفری در تاریخ این شهر می‌برد. مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، با ۶ مناره منحصر‌به‌فرد خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد و اگر به دنبال دیدن معماری و هنر اروپایی هستید، می‌توانید بازدید از کلیسای چورا را در برنامه خود قرار دهید.

در تور استانبول باید چه هزینه‌هایی بپردازید؟

اگر با تور استانبول سفر کنید دیگر لازم نیست نگران پرداخت مستقیم بعضی هزینه‌ها، مثلا هزینه هتل یا رفت‌وآمد باشید. البته، بقیه هزینه‌ها بر عهده شما خواهد بود و خوب است با نحوه پرداخت در این شهر آشنا باشید. در ادامه بعضی مخارج در سفر به استانبول را با شما مرور می‌کنیم.

هزینه پاسپورت و عوارض خروج از کشور

برای سفر به استانبول نیازی به ویزا ندارید، اما باید پاسپورت داشته باشید. اگر هنوز پاسپورت خود را نگرفته‌اید یا باید آن را تمدید کنید، خوب است بدانید که این کار با هزینه‌هایی همراه خواهد بود. مراحل صدور گذرنامه، پرداخت عوارض شهرداری، خدمات گذرنامه و احراز هویت، همه هزینه‌هایی برای شما خواهند داشت. همچنین برای خروج از کشور نیز باید هزینه بپردازید. مبلغ این عوارض با هربار خروج از کشور بیشتر می‌شود.

هزینه تور استانبول

رزرو تور استانبول، که باید از آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های مطمئنی مانند علی‌بابا انجام شود، هزینه‌های مختلفی دارد. تورهای هوایی نسبت به تورهای زمینی قیمت بیشتری دارند. اگر تصمیم بگیرید با هواپیما به استانبول سفر کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید اما سفر شما سریع‌تر خواهد بود. سفر با قطار هزینه کمتری دارد، اما می‌تواند وقتگیر باشد. همچنین هتلی که برای تور خود انتخاب می‌کنید نیز نقش مهمی در هزینه نهایی تور دارد. اگر در فصول خلوت‌تر سال به استانبول سفر کنید، تورها و هتل‌های ارزان‌تری پیدا خواهید کرد. تورهای لحظه آخری استانبول علی‌بابا نیز تخفیف‌های فوق‌العاده به شما ارائه می‌کنند.

هزینه خوراکی و غذا

کافه‌گردی یکی از رسم و رسوم استانبول است و نمی‌توانید به این شهر بروید و همه غذاهای لذیذ ترکی را امتحان نکنید. استانبول رستوران‌های مجلل‌، کبابی‌های بیرون‌بر و کافه‌های دنج زیادی دارد که بسته به نوع غذا و رستوران، هزینه‌های مختلفی برای شما به همراه خواهند داشت.

به طور تقریبی اگر بخواهید در یک رستوران متوسط غذا بخورید، باید برای غذای هر نفر حدود ۱۰۰ لیر بپردازید. همچنین بهتر است در استانبول به‌جای آب شهری از آب معدنی، که هر بطری ۱.۵ لیتری آن ۲ لیر است، استفاده کنید.

هزینه بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی

با اینکه نمی‌توان از هیچ‌کدام از جاذبه‌های تاریخی استانبول گذشت، باید برای ورود به هر‌کدام از آن‌ها هزینه پرداخت کنید. مثلا هزینه ورود به کاخ توپکاپی ۶۰ لیر است، اما برای ورود به بخش‌های دیگر آن نیز باید ۳۰ یا ۴۰ لیر بپردازید. هزینه بازدید از آکواریوم فوق‌العاده سی‌لایف نیز به ۸۰ لیر می‌رسد.

رفت‌و‌آمد درون شهری

برای بازدید از جاذبه‌ها و مراکز خرید مختلف، می‌توانید از حمل‌ونقل عمومی، مثل مترو، اتوبوس، قطار شهری یا تاکسی دریایی استفاده کنید. خوشبختانه پرداخت هزینه همه این‌ها با استانبول کارت ممکن می‌شود. اگر هم بخواهید با تاکسی در شهر گشت‌وگذار کنید، می‌توانید از سرویس‌های اینترنتی مانند اوبر استفاده کنید. البته این روش نسبت به حمل‌ونقل عمومی هزینه بیشتری دارد.

سخن پایانی

سفر با تور استانبول می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی باشد، اما به برنامه‌ریزی نیز نیاز دارد. استفاده از تورهای متنوع و ارزان شرکت‌های معتبری مثل علی بابا به شما کمک می‌کند که دیگر نگران رفتن به استانبول و پرداخت نقدی هزینه هتل نباشید، اما بهتر است برای پرداخت هزینه‌های حمل‌ونقل و غذا آمادگی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکات سفر به ترکیه، استفاده از استانبول کارت است، زیرا امکان پرداخت هزینه حمل‌ونقل عمومی با پول نقد وجود ندارد. همچنین پرداخت قسطی هزینه تور استانبول با علی بابا به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از پس هزینه‌های گشت‌وگذار در استانبول بر بیایید.