قبل از خرید کفش ایمنی به این نکات توجه کنید

به گفته کاربران کفش های ایمنی، شما باید به دنبال راحتی و کیفیت باشید. این دو ویژگی طول عمر و عملکرد کفش های کار را تعیین می کند. دلیلش واضح است. از آنجایی که روزی هشت ساعت یا بیشتر از آن استفاده خواهید کرد، باید تا حد امکان راحت باشید. علاوه بر این، شما همچنین باید کفش های ایمنی خود را به اندازه کافی محکم کنید تا برای مدت طولانی دوام بیاورید. بله، برخی از کفش های ایمنی ارزان قیمت برای استفاده روزانه به اندازه کافی قوی نیستند. خرید کفش ایمنی بی کیفیت تصمیم عاقلانه ای نیست.

تصور کنید در حال حاضر کفش های ایمنی را با قیمت ارزان خریداری کرده اید و فقط باید یک یا دو ماه از آن استفاده کنید. پس از یک سال، شما ممکن است به دلیل ویژگی های ناکافی این کفش ایمنی ارزان دوباره مجبور به پرداخت هزینه باشید. با این حال، اگر یک کفش ایمنی با کیفیت بالا خریداری کنید که می تواند برای یک سال یا بیشتر استفاده شود، در نهایت در هزینه زیادی صرفه جویی خواهید کرد. این به این معنی نیست که همه کفش های ایمنی با قیمت پایین کیفیت بسیار پایینی دارند، در حالی که کفش های گران قیمت عملکرد بسیار خوبی دارند.

ویژگی های کفش ایمنی با کیفیت

اگرچه کفش های کار پنجه فولادی مقرون به صرفه وجود دارد، اما این همیشه به این معنی نیست که این کفش های ایمنی برای شما مناسب هستند. باز هم، این همیشه به این معنا نیست که یک کفش ایمنی خارجی بهتر از یک کفش ایمنی ایرانی است. برای تکرار نکته ای که قبلا ذکر شد، بهترین کفش های ایمنی آنهایی هستند که می توانند نیازهای عملکردی شما را برآورده کنند. اگر برای شما مفید و بادوام است، قیمت چندان مهم به نظر نمی رسد!

این بار برای انتخاب کفش ایمنی مناسب باید نیازهای خود را مشخص کنید. اگر دلیل شما برای انتخاب یک جفت کفش ایمنی پوشیدن چیزی برای زندگی روزمره است، می توانید استانداردهای خود را کاهش دهید و الزامات ایمنی خود را کاهش دهید. این در مورد افرادی که به دنبال کفش های ایمنی هستند که در محیط های کاری خطرناک استفاده می شوند صدق نمی کند. در این مورد، باید به دنبال ویژگی های خاص کفش ایمنی باشید تا مطمئن شوید که پای خود را در حین کار ایمن نگه دارید. در آن زمان، دیگر بحث قیمت نیست، بلکه مسئله عملکرد، راحتی و دوام است.

خرید یک جفت کفش ایمنی کاربردی برای خود خوب است، زیرا به این معنی است که پول خود را برای چیزهایی که نیاز ندارید هدر نمی دهید. به جای خرید کورکورانه کفش ایمنی گران قیمت و با استقبال خوب، بهتر است قبل از شروع به سفارش کفش ایمنی، نیازهای خاص و استانداردهای شخصی خود را فهرست کنید. در نهایت کفش ایمنی ارزان قیمت و کفش ایمنی گران قیمت مزایا و معایب، شباهت ها و تفاوت های خاص خود را دارند، اگر بتوانیم آنها را به خوبی تشخیص دهیم، از نظر کارکرد، مواد، زیره و … در کنار نیازهای ایمنی خودمان، جفتی را انتخاب کنیم که مناسب ماست.

کارگران در حال کار با ماشین آلات، جابجایی مواد و سایر عملیات هستند، معمولاً پاهای آنها در پایین ترین قسمت وضعیت کارشان قرار دارد و هر زمان که بخواهند با اجسام سنگین و سخت تماس پیدا می کنند، به طوری که در اثر ضربات چاقو و ضربه آسیب می بینند. علاوه بر این، کارگران توسط محلول در آزمایشگاه می سوزند و در کارگاه دچار برق گرفتگی می شوند. طبق آمار، 7 درصد از آسیب های تصادفی در محیط کار، آسیب های پا است. بنابراین، هنگام کار در مکان‌های پرخطر، کارگران باید از کفش‌های ایمنی مطابق با استانداردها استفاده کنند تا از آسیب دیدگی پا تا حد زیادی جلوگیری شود.