تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب یکی از مهم ترین بخش ها در زمینه استفاده از انواع دستگاه ها می باشد. امروزه استفاده از انواع دستگاه های تصفیه آب به منظور افزایش سطح بهداشت آب بسیار مرسوم است. این دستگاه ها با توجه به استفاده از انواع فیلترها قادر به تصفیه کامل آب می باشند. این فیلترها کوچکترین و ریزترین ذرات مضر را نیز از آب حذف می کنند. همچنین میزان کلر اضافی از آب را که برای ضدعفونی کنندگی به آن اضافه شده است را نیز کنترل می کند.

فیلترها را می توان مهم ترین قسمت از این دستگاه ها دانست. این قطعات با توجه به ویژگی های گوناگونی که دارند نیاز به تعویض دارند. چرا که عدم تعویض به موقع آن ها می تواند موجب آلودگی آب و در نتیجه تهدید سلامت انسان گردد. پس حتما به زمان تعویض آن ها توجه نمایید.

انواع فیلتر ها بر اساس زمان ماندگاری

فیلتر یکساله

برخی از انواع فیلترهای دستگاه تصفیه آب، قدرت تصفیه بیشتری دارند و در شرایط ایده آل نیاز دارند که هر یکسال یکبار تعویض گردند، این فیلترها عبارتند از:

  • فیلتر مرحله چهارم : فیلتر ممبران ( بین 1 الی 2 سال )
  • فیلتر مرحله پنجم : فیلتر پست کربن
  • فیلتر مرحله ششم : فیلتر مینرال
  • فیلتر مرحله هفتم : فیلتر قلیایی کننده

فیلتر شش ماهه

برخی از انواع فیلترهای پیش تصفیه نیاز به تعویض هر 6 ماه یکبار دارند، این فیلترها عبارتند از:

  • فیلتر مرحله اول : فیلتر الیافی
  • فیلتر مرحله دوم : فیلتر کربن پودری
  • فیلتر مرحله سوم : فیلتر کربن بلاک

 

تعویض فیلتر تصفیه آب

شاید اهمیت و تعویض به موقع فیلترها به اندازه استفاده از این دستگاه ها مورد توجه نباشد. یکی از دلایل آلودگی یا عدم تصفیه مناسب یک دستگاه، عدم توجه به زمان تعویض فیلتر آن می باشد. چرا که این کار یکی از مهم ترین بخش ها در نگهداری این دستگاه ها می باشد. که حتما در زمان خرید باید نسبت به زمان تعویض آن توجه کرد. این موارد اغلب به خریداران گفته می شود، و جزوی از خدمات پس از فروش این محصول می باشند. تعویض به موقع برابر است با عدم ورود ناخالصی به درون آب و افزایش راندمان و کارکرد دستگاه شما.

همیشه دقت کنید که هنگام خرید از کیفیت و اصل بودن فیلترهای دستگاه خود مطمئن شوید. همچنین در خرید قطعات جانبی نیز دقت کنید. چرا که این دو عامل تاثیر بسزایی در فرآیند تصفیه دارند. همچنین در هنگام نصب دستگاه تصفیه آب نیز از افراد متخصص استفاده کنید. تا با نصب صحیح و اصولی، قطعات و بخش های مختلف دستگاه بتوانند به خوبی کار کنند.

 

اهمیت تعویض به موقع فیلترها

همان طورکه می دانید از جمله مهم ترین قطعات برای تصفیه آب در دستگاه ها، فیلترها هستند. این قطعات با ویژگی هایی که دارند به صورت مرحله به مرحله آب را از هرگونه مواد مضر و اضافی پاک می کنند. حتی در مرحله ای مواد معدنی مفید را نیز به آب اضافه می کنند که ارزش آن را بسیار بالا می برد. با گذشت زمان و جمع شدن مواد مضر و اضافی در فیلترها، حتما باید در زمان مشخص آن ها را تعویض کنیم. عدم تعویض به موقع فیلتر سبب کاهش کیفی آب و حتی ورود مواد مضر به آن می شود. همچنین سبب کاهش راندمان دستگاه و یا ایجاد مشکلات بیشتر نیز می گردد. پس حتما پس از خرید از زمان تعویض هرکدام از فیلترهای دستگاه خود اطلاعات کسب نمایید.

فیلتر مرحله اول

اولین فیلتر در دستگاه تصفیه آب ، فیلتری از جنس پلی پروپیلن می باشد. وظیفه آن حذف گلو لای و هرگونه ذرات معلق در آب می باشد. زمان تعویض این فیلتر به طور معمول هر 3 ماه یک بار است. عدم تعویض به موقع این فیلتر در زمان مناسب، باعث اشباع شدن فیلترهای مرحله دوم و سوم می شود.

فیلتر مرحله دوم

در این مرحله با کمک فیلتر کربن فعال عمل تصفیه صورت می پذیرد. این فیلتر از کربن فعال تشکیل شده که به شکل دانه ای در آن وجود دارد. وظیفه اصلی آن حذف برخی از آلاینده های شیمیایی است؛ که شامل موادی همچون کلر اضافی در آب می شود. عمر این فیلتر به طور میانگین بین 3 تا 4 ماه می باشد.

فیلتر مرحله سوم

فیلتر این مرحله تکمیل کننده فیلتر مرحله قبل یعنی فیلتر کربن پودری است. کارکرد این فیلتر همانند مرحله قبل است. و همچنین تکمیل کننده آن نیز می باشد. به فیلتر مرحله سوم کربن بلاک می گویند. زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب کربن بلاک هر 6 ماه یک بار می باشد.

فیلتر مرحله چهارم

این فیلتر دارای یک غشای نیمه تراوا می باشد. که وظیفه آن هم از بین بردن انواع مواد، میکروب ها و تمامی آلودگی ها و مواد اضافی از آب می باشد. زمان مناسب برای تعویض آن هم، هر 2 سال یکبار می باشد. عدم زمان تعویض مناسب زمینه های رشد قارچ و باکتری و ایجاد آلودگی در آب را فراهم می کند.

فیلتر مرحله پنجم

پنجمین فیلتر تصفیه آب از جنس پوسته نارگیل است. مهم ترین کارایی این فیلتر جلوگیری از تغییر بو، رنگ و طعم آب است. زمان تعویض آن هر یک سال یکبار می باشد. عدم تعویض آن در زمان مناسب، موجب کاهش کیفیت آب خروجی از مخزن می شود.

فیلتر مرحله ششم

ین فیلتر دارای سنگ های دولومیت است و یکی از مهم ترین فیلترها در دستگاه های تصفیه آب است؛ چرا که وظیفه آن بازگردانی مواد معدنی و مفید به آب است. به مرور زمان خواص سنگ ها کاهش یافته و آب از مواد معدنی کم تری برخوردار خواهد بود. پس نسبت به تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب در زمان مناسب دقت نمایید.

 

عوارض تعویض نکردن فیلتر

بعضی ها خیال می کنند که با یک بار خرید دستگاه تصفیه آب برای همیشه و بدون سرویس دوره ای و تعویض فیلتر ها آب تصفیه شده را خواهند داشت. اما ساختار فیلترهای دستگاه تصفیه آب به گونه ای است که تمام ذرات مضر را به خود جذب می کند. این ذرات به مرور در فیلتر تلنبار شده و در دراز مدت فیلتر دیگر کارایی درست خود را نخواهد داشت. در صورتی که از زمان تعویض فیلتر زمان زیاد تری گذشته باشد این موضوع حاد تر می شود و ممکن است آبی که از فیلتر می گذرد به جای تمیز شدن؛ ذرات فیلتر را به خود جذب کند و آلوده شود. تعویض فیلتر در مکان هایی که آب لوله کشی خیلی آلوده ای دارند حتی باید زودتر از وقت مقرر انجام بپذیرد. بنابراین تعویض فیلتر را باید جدی گرفت. هزینه تعویض فیلتر در واقع هزینه پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های فراوانی است که در اثر مصرف آب آلوده ممکن است برایمان ایجاد شود.

 

درخواست تعمیرکار در آبینه

فروشگاه ابینه علاوه بر فروش انواع دستگاه تصفیه آب خانگی خدمت تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب شما را نیز به شما ارائه می دهد. آبینه با دارا بودن تعمیرکاران مجرب در اسرع وقت در محل شما حاضر و فیلترهای دستگاه شما را تعویض می کنند. برای درخواست می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید و یا فرم درخواست را تکمیل کنید.

*آدرس سایت و شماره تماس های ما:

https://abineco.ir

021-44741638

021-44704559

0912-7122764