در گذشته های دور وقتی خبری از یخچال و حتی جاهای سرد و یخچال طبیعی نبود، اگر قرار بر نگهداری میوه بود، آن را خشک می کردند. میوه خشک، یکی از پرطرفدارترین میان وعده هایی است که این روزها سروصدای زیادی درست کرده است. چند سالی است که دستگاه میوه خشک کن وارد بازار شده و درآمد حاصل از فروش میوه خشک کن، به شدت زیاد شده است. عده ای از این طریق توانسته اند در منزل برای خود کسب و کاری راه بیندازند و درآمدهای بالا کسب کنند. ما امروز قصد داریم پیرامون دستگاه های میوه خشک کن، قیمت و نحوه ی درآمدزایی این دستگاه ها، مطالبی را بیان کنیم. اگر به دنبال یافتن پاسخ پرسش های خود هستید، حتما تا انتهای مطلب را بخوانید. ما در این جا به دنبال یافتن پاسخ پرسش های زیر هستیم:

  1.   درآمد میوه خشک چقدر است؟
  2.   توجیه اقتصادی میوه خشک کن در دنیای کسب و کار امروزی چیست؟
  3.   ویژگی های بارز یک دستگاه میوه خشک کنی با کیفیت چیست؟

درآمد میوه خشک

درآمد میوه خشک کن چقدر است؟

میوه خشک را می توان جایگزین مناسبی برای تنقلات پر ضرر دانست. تصور کنید کودکی را که هنگام تماشای تلویزیون یا در مدرسه عادت به خوردن تنقلاتی مانند چیپس و پفک دارد، چقدر به سلامتی خود آسیب می زند. حتی افراد بزرگسال نیز با خوردن تنقلاتی مانند تخمه و کیک و بیسکویت و پفک می توانند ضررهای جبران ناپذیری به بدن خود وارد کنند. این افراد می توانند به جای استفاده از تنقلات مضر، از میوه خشک استفاده کنند. میوه خشک یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی آماده شده می باشد که می توان در هر ساعت از شبانه روز از آن استفاده کرد. تمامی ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میوه خشک، حفظ شده اند. خوردن این محصول نه تنها ضرری برای بدن ندارد، بلکه می تواند ویتامین های مورد نیاز بدن را تا حد بسیار زیادی تامین کند.

درآمد میوه خشک از طریق خرید دستگاه میوه خشک کن، بسیار زیاد است. شاید عده ای در ابتدا فقط به فکر تولید میوه خشک باشند و وقتی محصول آماده شد، برای فروش مشکل پیدا کنند. اما این افراد می توانند با پیدا کردن بازار مناسب برای فروش میوه خشک، به میزان لازم تولید کنند و با هر بار تولید، پروسه ی فروش را هم طی کنند. اگر طبق یک برنامه ریزی صحیح این کار انجام شود، سود حاصل از این کار، بسیار بالا خواهد بود. تمامی سوپرمارکت ها، هایپرها و میوه فروشی ها نیازمند این میوه های خشک برای فروش هستند. اگر شما هم دوست دارید یک منبع درآمد بسیار خوب داشته باشید و محل کارتان در خانه باشد، می توانید با خرید دستگاه های میوه خشک کن از ویترین نت vitrinnet، سود بسیار زیادی از این کار دریافت کنید.

توجیه اقتصادی میوه خشک کنی

درآمد میوه خشک کن چقدر است؟

میوه ی خشک از بهترین تنقلات طبیعی است که علاوه بر خوشمزگی، می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. اگر بگوییم که بهترین گزینه برای داشتن یک میان وعده ی دلچسب و مفید، میوه خشک است، اغراق نکرده ایم. میوه خشک و دستگاه میوه خشک کنی از نظر صرفه ی اقتصادی، کاملا یک طرح توجیه شده می باشد. این روزها که بازار کسب و کارهای دولتی و مشاغل شرکتی، کمتر از گذشته شده است، خرید یک دستگاه برای خشک کردن میوه در خانه و فروش آن به مشتریان و مغازه داران، کاری بسیار پر بازده می باشد. میوه های یک میوه فروشی را در نظر بگیرید که به خاطر قیمت بالا و فروش نرفتن، بعد از چند روز حالت پلاسیده و گندیدگی پیدا می کنند. میوه فروش ناچار است این میوه ها را دور بریزد و یا در بهترین حالت ممکن، آن ها را به کارخانجات تولید کنسرو بفروشد.

اگر کسی بتواند میوه ها را قبل از گندیدن، با قیمت پایین خریداری کرده و آن ها را در دستگاه میوه خشک کن، به میوه خشک تبدیل کند، سود بسیار زیادی از این کار حاصل خواهد شد.

اگر یک کیلو سیب را با قیمت 10 هزار تومان در نظر بگیرید، حدودا 7 الی 8 عدد سیب خواهد شد. این 7 عدد سیب را می توان به برش های نازک و خشک شده تبدیل کرد و همراه با ارزش افزوده، 7 عدد سیب را با قیمتی نزدیک به 4 برابر و شاید هم بیشتر، به فروش رساند. لازم به ذکر است که در این روش، ماندگاری میوه و حفظ ویتامین های آن بالاتر خواهد رفت.

پس از نظر اقتصادی، این کار بسیار پرسود خواهد بود و توجیه منطقی و اقتصادی دارد. اگر فعالیت مستمر و دائم انجام شود، پول دستگاه در عرض چند ماه کاملا بازگشت داده می شود.

ویژگی های یک دستگاه میوه خشک کن

درآمد میوه خشک کن چقدر است؟

دستگاه میوه خشک کن مانند هر دستگاه تولیدی دیگر، باید دارای یک سری ویژگی ها و آپشن هایی باشد که بتوان بهترین عملکرد را از آن انتظار داشت. قیمت دستگاه میوه خشک کن در بازار داخل کشور، با توجه به ابعاد و کیفیت قطعات و جنس تولیدی آن، متفاوت است. دستگاه های کوچک و بزرگ تولید شده، با هر وزن و ابعادی،باید دارای یک سری ویژگی باشند تا بتوان بهترین محصول را با آن تولید کرد. برخی از ویژگی های دستگاه میوه خشک کن شامل این موارد است:

  •  دستگاه میوه خشک کن مرغوب باید از جنس بدنه ی با کیفیت تولید شود تا حرارت و گرمای داخل فر را به بیرون منتقل نکند.
  •      دستگاه باید جوری باشد که تمام میوه ها را به طور یکدست و یک پارچه خشک کند.
  •      توان مصرفی دستگاه باید پایین باشد تا توجیه و صرفه ی اقتصادی داشته باشد.
  •      داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش برای دستگاه بسیار ضروری است.
  •      قطعات مصرفی در دستگاه باید از نوع مرغوب و با کیفیت باشند تا عمر دستگاه بالاتر برود.
  •      سنسورهای دما و رطوبت سنج باید در دستگاه به خوبی کار کند.
  •  دستگاه باید به گونه ای کار کند که رطوبت آن به طور دقیق و منظم تخلیه شود تا میوه ها سیاه نشوند.

و کلام آخر

برای خرید یک دستگاه میوه خشک کن باید با مشاوران حرفه ای و کاربلد مشورت کنید. مطمئن باشید که داشتن یک دستگاه میوه خشک کن خوب به همراه یک برنامه ریزی دقیق برای تولید و فروش، می تواند درآمد حاصل از میوه خشک را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد.