دانستنی هایی در مورد پرندگان

25 واقعیت شگفت انگیز در مورد پرندگان

دانستنی در مورد پرندگان

پرندگان زیبایی های خاص خود را دارند و البته چیزهایی در مورد پرندگان وجود دارد که دانستنشان بسیار شگفت آور است.

با بیش از 10 هزار گونه مختلف پرنده در جهان، زندگی ما به طور مداوم تحت تأثیر این موجودات شگفت انگیز قرار می گیرد.

پرندگان حیواناتی هستند که قدرت فوق العاده ای دارند که همه ما گاهی آن را آرزو می کنیم: بله، توانایی پرواز کردن.

در مورد پرندگان چه قدر اطلاعات دارید؟ آیا مایلید با برخی از حقایق در مورد این حیوانات زیبا آشنا شوید؟ در این مطلب از مجله آلامتو 28 واقعیت جالب و شگفت انگیز در مورد پرندگان را در اختیار شما قرار می دهیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

  1. یک فلامینگو فقط زمانی می تواند غذا بخورد که سرش وارونه باشد.
  2. اولین پرنده، در اصل نوعی خزنده بوده است

کهن‌بال یا آرکئوپتریکس، اولین پرنده شناخته‌ شده ‌ای است که حدود ۱۴۷ میلیون سال پیش زندگی می‌کرد. این پرنده به قدری با پرنده‌های امروزی فرق داشت که نه تنها یک دم دراز استخوانی، بلکه دندان هم داشت!

  1. سینه سرخ به عنوان محبوب ترین پرنده وحشی انگلستان انتخاب شد.
  2. بزرگترین پرنده زنده دنیا شترمرغ است که می تواند تا طول 2.7 متر با طول بال تا 2 متر برسد (برای پرنده ای که قادر به پرواز نیست بسیار چشمگیر است) جالب است بدانید که شترمرغ می تواند بزرگترین تخم را در بین پرندگان بگذارد و وزن این تخم تا 1.5 کیلوگرم نیز می رسد.
  3. کوچکترین پرنده زنده جهان مرغ مگس خوار است. طول این پرنده کوچک 5.5 سانتی متر است و وزن آن بیش از 1.9 گرم نیست. واقعیت دیگر در مورد این پرنده این است که کوچکترین تخم دنیا را می گذارد که به اندازه یک نخود است.
    دانستنی پرندگان
  4. مرغ دارای لاله گوش قرمز تخم های قهوه ای تولید می کند و مرغ با لاله گوش سفید تخم مرغ سفید تولید می کند.
  5. قلب یک پرنده هنگام استراحت 400 بار در دقیقه و هنگام پرواز تا 1000 بار در دقیقه می زند.
  6. تنها پرنده سمی شناخته شده در جهان Pitohui Hooded از پاپوآ گینهٔ نو است. سم در پوست و پرهای این پرنده یافت می شود.
  7. کبوترها رادیوی جنگ های جهانی بوده اند: به این خاطر که در زمان جنگ های جهانی روش های ارتباطی غیرقابل اعتماد و سخت شده بود، انتقال هزاران پیام از خطوط نبرد در جبهه جنگ از طریق کبوتران انجام می شد. بیش از 300000 کبوتر در طول هر دو جنگ جهانی مورد استفاده قرار گرفتند که 32 نشان مدال دیکین، معادل مدال صلیب ویکتوریای دنیای حیوانات را دریافت کردند.
    انشاء در مورد پرندگان
  8. جالبی است بدانید که کبوترها می توانند تا ارتفاع 6 فوت در هوا پرواز کنند.
  9. سریعترین پرنده روی زمین شاهین است، که می تواند تا حدود 389 کیلومتر در ساعت (242 مایل در ساعت) پرواز کند.
  10. پرواز در خواب: یک آلباتروس می تواند در حین پرواز بخوابد. ظاهراً هنگام پرواز با سرعت 25 مایل در ساعت چرت می زند.
  11. پرحرف ترین پرنده جهان طوطی خاکستری آفریقایی است. این طوطی می تواند بیش از 800 کلمه بگوید در حالی که بیشتر طوطی ها فقط 50 مورد را می توانند یاد بگیرند.
    تحقیق در مورد پرندگان
  12. نادرترین پرنده جهان اردکی به نام ماداگاسکار پوچارد است، تخمین زده می شود که فقط 25 مورد از این پرنده در طبیعت باقی مانده باشند. (رایج ترین پرنده جهان نیز مرغ خانگی است)
  13. جغدها نمی توانند چشمان خود را حرکت دهند. کره چشم جغد‌ها لوله‌ ای شکل و دراز است، به همین دلیل قادر به چرخش 270 درجه ای سر هستند. چرخاندن سر با زاویه 270 درجه به جغد اجازه می دهد تا بینایی 360 درجه را بدست آورد.
  14. قدرت پافین: پافین یک پرنده دریایی است که می تواند زیر آب پرواز کند.
  15. قدرت نوک: یک دارکوب می تواند بیست بار در ثانیه نوک بزند.
  16. همه پرندگان ماده تخم گذاری می کنند. اگر به درختان دقت کنید لانه های پرندگان را خواهید دید. پرندگان این لانه ها را به گونه ای می سازند که مکانی امن و گرم برای نگهداری تخم های خود داشته باشند.
  17. پرندگان به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند. تعداد زیادی از پرندگان مهاجرت می کنند و این بدان معناست که بسته به فصل، آنها در جاهای دیگر نیز پرواز می کنند. این اغلب مربوط به آب و هوای کشورها یا مکان های مختلف است. اگر در جایی غذای آنها رو به اتمام باشد، باید جای دیگری را برای زندگی پیدا کنند!
    دانستنی درمورد پرندگان
  18. همه پرندگان پر دارند! همه پرندگان پر دارند و به دلایل مختلف این پرها بسیار مفید هستند. پرها به پرندگان کمک می کنند تا پرواز کنند و به کنترل باد هنگام پرواز کمک می کنند. کاربرد دیگر این پرها این است که در زمستان پرنده ها را گرم نگه می دارند. آیا می دانید پرندگان از پرهای خود برای خودنمایی نیز استفاده می کنند؟ به عنوان مثال طاووس برای جذب جفت خود تمام پرهای خود را باز می کند و نشان می دهد.
  19. پرندگان دندان ندارند. پرندگان دندان ندارند، به این معنی که باید غذا را کامل بلعند. آنها اندامی به نام سنگدان دارند که غذای آنها را خرد می کند.
  20. پرندگان به خوبی ارتباط برقرار می کنند. آواز پرندگان چندین دلیل دارد. یکی از دلایل جذب جفت است. دلیل دیگر هشدار دادن به پرندگان دیگر در مورد خطر است. همچنین گاهی این کار را برای ترساندن شکارچیان انجام می دهند!
  21. به گروهی از پرندگان گله گفته می شود. گله پرندگان گروه بزرگی از پرندگان از یک گونه هستند. تصور می شود زمانی که پرندگان به صورت گله حرکت می کنند از خطر شکارچیان در امان هستند. وقتی پرندگان به صورت گله حرکت می کنند، معمولاً با هم مهاجرت می کنند یا به دنبال غذا هستند.
  22. بعضی از پرندگان می توانند از انسان تقلید کنند! نمونه خوبی از این مورد، تقلید طوطی از حرف زدن ماست. کلاغ ها نیز می توانند این کار را انجام دهند.
  23. شترمرغ ها بزرگترین چشم ها را در بین هر پستانداری که در خشکی زندگی می کند، دارند.
همچنین بخوانید: خطرناک ترین پرنده جهان

1 دیدگاه

  1. پرنیا

    ععععععععععععااااااااااالللللللییییی بببببببووووودددد از این مطلب کلی چیز یاد گرفتم تتتتتتتتتششششششکککککرررررررر
    لطفا موضوعات دیگری هم بگذارید

    با سپاس

نظر خود را بیان کنید