تعبیر خواب فیل

دیدن فیل در خواب به چه معناست؟

تعبیر دیدن فیل در خواب چیست؟

فیل elephants

فیل حیوانی است که برای ما ایرانیان تقریبا ناشناخته است. بومی سرزمین ما نیست و بیشتر آشنایی های ما به خصوص در کودکی با افسانه ها همراه بوده است.

شاید به همین علت معبران ایرانی در مورد فیل تعابیری نوشته اند که درست به نظر نمی آید. مثلا نوشته اند ( فیل پادشاه عجم است و اگر سوار فیل باشید زن ایرانی می گیرید و چنانچه پیاده کنار فیل باشید زن عجمی و ایرانی بر بیننده خواب چیره و مساط می شود.) می بینید که فیل هیچ ارتباطی با زن ایرانی ندارد همین طور در موارد دیگر که پادشاه عجمی نمی تواند باشد.

اما امروز با وجود کتاب ها و رادیو و تلوزیون شناخت ما از فیل بیشتر شده. فیل در رویاهای ما نشان عظمت در نعمت و قدرت است و در عین حال نرمش و ملایمت.

اگر در خواب ببینیم که سوار فیل شده ایم و آن حیوان عظیم الجثه از ما اطاعت می کند به قدرت و شوکت می رسیم.

در هر رشته و هر موقعیتی که هستیم ترقی می کنیم و این ترقی، چشمگیر است. چنانچه در خواب ببینیم گله ای فیل عبور می کند و ما به تماشا ایستاده ایم با جمعی از اعظام و بزرگان برخورد خواهیم داشت. اگر ببینید که در کنار فیل بزرگی قرار گرفته اید موقعیتی بدست می آورید که می توانید بزرگ شوید.

اگر بر فیل سوار شدید که تعبیرش را نوشتم ولی اگر نتوانستید سوار شوید موفق و کامیاب نمی شوید. فیل دشمن نمی تواند باشد چون سمبل آرامش است پس اگر دیدید که فیلی سر به دنبال شما گذاشته در جریان حادثه ای بزرگ قرار می گیرید که عظمت آن شما را می ترساند.


تعبیر خواب عاج فیل

تعبیر خواب استخوان دندان فیل (عاج)

عاج فیل Ivory

عاج استخوان دندان فیل است. همان طور که در بیداری در زندگی عادی ما چیزی است نفیس و گران قدر در خواب های ما نیز از نفایس محسوب می شود و به مال و دارائی و تملک تعبیر می گردد.

اگر در خواب ببینید که صاحب شمعدان یک شاخه از عاج هستید صاحب فرزندی می شوید که خانه شما را روشن می کند و در آینده نیز در شما فخر و غرور به وجود می آورد. اگر ببینید شمعدانی چند شاخه از عاج دارید خانواده ای ممتاز خواهید داشت.

اگر ببینید یک شیئی ساخته شده از عاج را خراب می کنید مال خود را هدر می دهید و به زیان خویش کاری می کنید و نوشته اند صندوق عاج زنی است شریف و ارزنده و چنان چه در خواب ببینید صندوق عاج دارید و چیزی از درون آن بیرون می آورید از آن زن صاحب فرزند خواهید شد.

اگر میزی از عاج ببینید مهمانی بزرگ و با شخصیت به شما وارد می شود. اگر صندلی از عاج باشد ارتقا مقام حاصل می کنید.

 

☺ تعبیر خواب «فیل» برای من چیست؟

اگر در خواب‌تان «فیل» را دیده اید اما تعبیرخواب فوق جوابگوی شما نیست ابتدا بخش نظرات را بخوانید و در صورتی که همچنان به تعبیر خواب خود نرسیدید؛ جزئیات خواب‌تان را در بخش نظرات ارسال کنید تا به آن پاسخ مناسبی داده شود.

✚ کاربر گرامی نظرات تکراری پاسخ داده نخواهد شد. لطفاً بخش نظرات را با دقت مطالعه فرمایید.


45 دیدگاه

  1. اسماعیل نفری

    سلام،سوار فیل بودم انگار که می خواستم از گردن فیل بیفتم ولی نمی افتادم چند تا جوون هم که فیل هر جامنو می‌برد در کنار مون میومدن لطفا تعبیر؟

  2. افشین

    شب خواب دیدم شخصی سر بچه فیل را میبرد ولی چاقو کند است خون کمی روی بدن بچه فیل بود و بچه فیل اصلا سرپا ایستاده و هیچ تقلایی نمیکرد من هم نگاه میکردم و ناراحت بودم

  3. ارزو

    سلام من تو خواب دیدم که یک بچه فیل وحشی میخواست کسی رو بخوره و من نزاشتم
    میشه تعبیرش رو بگین ممنون

    • تعبیر خواب

      با سلام
      در تعبیر این خواب بدایند که می تواند برای شما نشانی از ان باشد که شما در اینده شوکت و اقبال بر ضدتان خواهد شد و این خیر نیست.
      سربلند و پیروز باشید

  4. مهدی

    سلام
    من خواب دیدم یه فیل پرنده ای روی هوارو گرفت و خورد و پرنده ای دیگه تلاش کرد که نجاتش بده نتونست،فکر کنم از گرسنگی خوردش

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر این خواب باید بدانید که چه پرنده ای در خواب دیده اید ولی بدانید که دیدن تعبیر خواب فیل نشان از خیر است.
      سربلند و پیروز باشید

  5. مهدی

    سلام ، من در خواب دیدم که همسر دوم من یک فیل است در اتاق و داخل کمد میخوابد و من اورا با آب‌میشورم و بسیار مهربان‌است‌ و وقت بیرون رفتن با هم انسان میشود ، چه تعبییری داره ؟

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر خواب فیل داشتن نشان از شوکت است و این می تواند برای شما نشان از ان باشد که به واسطه ی همسرتان به مقام و منسبی رسید که خیر است.
      سربلند و پیروز باشید

  6. امیر

    سلام خدمت شما من خواب دیدم که بالای یه کوه هستم و یه گله خیلی بزرگ از فیل ها پایین که که دارن با سرعت به بالای کوه می ایند ولی بالای کوه گله کوچیکی از کرگردن بود که به فرمان من بود من به یکی از اون ها فرمان دادم که فردا هارو نابود کنه بعدش یکی از اونا رفت با ۷ الا ۸ از اون فیل ها رو نابود کرد بعدش از خواب بیدار شدم تعبیر خوابم چیه با تشکر

    • یاسین صداقت

      با سلام
      این خواب برای شما ممکن است به این صورت باشد که نشان از ان دارد که بین چیزهای خوبی که دارید نباید فرق قائل شوید و از این رو بسیار مراقب باشید.
      سربلندو پیروز باشید

  7. Sara

    سلام، من خواب دیدم رو دریا رو عرشه یه کشتی هستم، دریا خیلی آروم و آبی و زلاله، بعد از زیر آب یه فیل آبی رنگ که رو صورتش یه خورشید طلایی اکلیلی داره میاد بیرون همینجوری به من لبخند میزنه رد میشه میره، بعدش یه گله فیل کرم میان همینجوری دست و پا میزنن میرن انگار میرفتن به سمت آسمون! بعد خودمو یهو تو یه خونه جدید دیدم که مال مادرشوهرمه، و چون پدر شوهرم فوت شده میخواد ورثه کنه( در واقعیت هم این موضوع هست) من دارم اونجارو مرتب میکنم یهو باهاشون دعوام میشه و من همش دارم پدر شوهر مرحوممو میبینم! هی میگه ولشون کن دیوونه ان، بعد به همسرم میگم من میرم تا ۱۰ روز خونه مستقل گرفتی میام، بعد پدرشوهرم میگه نه نرو من گریه میکنم به پدر شوهرم میگم کاش زنده بودی اینا منو اذیت میکنن، بعد همسرم چون فکر میکنه دروغ میگم پوزخند میزنه، منم میام بیرون میرم پیش دوستام! دیگه اینجا از خواب پریدم

    • یاسین صداقت

      با سلام
      این خواب کاملا در ناخوداگاه شما می تواند رخ داده باشد و ایده ال هایی که در خواب شما نمایان شده است می توانند نشان از چیزی باشد که در گذشته دیده اید و در خاطر شما وجود ندارد و از این رو نمی تواند دارای تعبیری در تعابیر خواب باشد.
      سربلند و پیروز باشید

  8. محمد

    سلام
    خسته نباشید
    من دیشب خواب دیدم برادر کوچک ترم در حال گذر از عرض یک خیابان نسبتا بزرگ است… که بچه فیل های زیادی در حال عبور هستند… من هم تلاش میکردم تا بردارم را ب نزدیک ترین جایه امن ببرم تا زیر دست و پای فیل ها نشود.؟ چه تعبیری میتونه داشته باشه؟
    تشکر

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر خواب حمله فیل آمده است که نمی تواند نشان از دشمن باشد و از این رو این خواب برای شما تعبیر خیر دارد و ممکن است به این معنا باشد که برای ایشان نگرانی بی علتی دارید که باید برطرف شود.
      سربلند و پیروز باشید

  9. Laleh

    سلام…خواب دیدم بچه فیلی با سیم های کلفت دست و پایش بسته شده و مادر و پدرش نمیتوانند آزادش کنند من جلو رفتم و او را از بند آزاد کردم….او مرا لیس میزد و از چشمانش اشک میامد….او را آزاد کردم و از تشت بزرگی به او آب دادم بسیار تشنه بود ….و بعد به نزد مادر و پدرش رفت و من بسیار خوش حال بودم

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر خواب آزاد کردن فیل باید بدانید که ممکن است از ان جا که فیل در خواب خیر است و می تواند به این معنا باشد که در حق کسی کار خیری می کنید که برای شما مایه ی رسیدن به شوکت و قدرت است.
      سربلند و پیروز باشید

  10. روح الله

    سللم من خواب دیدم تو یه کمپ یا باغ وحش مسئول نگهداری از یه بچه فیل هستم که میتونه حرف بزنه اونم به لهجه محلی خودمون بچه فیلم خیلی دوسداشتنی بود مثل بچه دوساله بقلش می کردیم بهش غذا می دادیم و همه اعضای اونجا هم دوسش داشتن

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر خواب غذا دادن به فیل ممکن است به این معنا باشد که شما در حق کسی کاری خیر کنید که ایشان را در اینده برای خودتان به عنوان دوستی شفیق بیابید و از این رو بسیار خیر است.
      سربلند و پیروز باشید

  11. aylin

    من خواب میدیدم ک تختم رویه اب بود و بچه فیلی از اب میخواست بیاد رویه تختم ولی نمیتونست و بعد گرفتم بغلم و بردمش پیش بابام و انجا زمین گذاشتم و ادرار کرد.تعبیرش چیه؟؟؟

    • یاسین صداقت

      با سلام
      این خواب برای شما بسیار خیر است و نشان از ان دارد که شما در اینده ی نزدیک با شخصی اشنا خواهید شد که ایشان برای شما در اینده قدرت و جلال به ارمغان خواهد اورد که از بابت ان خیری هم به شما می رسد و از این رو باید در روابط ایندیتان بسیار دقت کنید تا این امر برای شما حاصل شود.
      سربلند و پیروز باشید

  12. هستى

    درود
    در خواب ديدم كه گله اى فيل در حال حركت هستند كه شخصى شروع به اذيت آنها كرد و انگار با شلاق آنها را ميزد. من در پايين بودم و آنها در بالاى سرم. و نگهان بچه فيلى زخمى پايين افتاد و من اورا در آغوش گرفتم و در حال نوازش زخمش بودم و اشك ميريختم.
    سپاس از وقتى كه براى تعبير خوابم ميگذاريد

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر این خواب باید عرض کنم که براساس تعابیر شما به شخصی که ضعیف است کمکی خواهید کرد که در اینده سبب خواهد شد که شما شکوه و جلال یابید.
      انشالله که خیراست.
      سعی بران کنید که زکات دهید.
      سربلند و پیروز باشدی

  13. Negar

    سلام خواب دیدم یه بچه فیل با مادرش بود و بعد بچه فیل تا منو دید به سمت من اومد و می خواست با من دوستی کند و همش دنبال من میومد این خواب معنیش چیه ؟

    • یاسین صداقت

      با سلام
      این خواب برای شما خیر است و نشان از ان دارد که شما در اینده ممکن است که با کسی که بسیار برای شما سبب شکوه و عظمت خواهد شد اشنا بشوید که بسیار خوابی خیر است.
      سربلند و پیروز باشید

  14. مریم

    در خواب دیدم یک فیل کوچک یه مارمولک را میبلعد وبزرگ میشود تعبیرش چیست؟؟؟

    • یاسین صداقت

      با سلام
      این خواب بسیار تعبیری خیر دارد.تعبیر فیل در خواب به معنای عظمت است و تعبیر خواب مارمولک هم به معنای نگون بختی است ودر تعبیر خواب کشته شدن مارمولک گفته اند که به معنای رسیدن بیننده خواب به شهرت و ثروت است و این خواب برای شما هم همین تعبیر را دارد.
      سربلند و پیروز باشید

  15. مهدی

    سلام من در خواب دیدن یه فیل خوابیده و بچه اش هم سوار بر او خوابیده هردو زمین خوابیدن به پهلو و یه نفر هم سر بچه فیل را میبرد و من هم ناراحت و پریشان از این قضییه دارم‌نگاه میکنم انگار داشت سر گوسفند میبرید

    • یاسین صداقت

      با سلام
      تعبیر خواب فیل نشان از آرامش و بزرگی و جاه و مقام است و اینکه سربریدن را خواب دیده اید نشان از این دارد که به مقدار اندکی آرامش شما بر هم می‌ریزد. پس صدقه بدهید که انشالله رفع بلا شود.
      سربلند و پیروز باشید.

  16. مریم

    خواب دیدم یه فیل بزرگ در مکانی و من سعی در مراقبت ازش داشتم و خوب فیل زیبایی بود و راه میرفت و به من نگاه میکرد
    بودنش حس خوبی بهم میداد احساس میکردم بهش نزدیکم و ارتباط حسی داشتم باهاش

    • یاسین صداقت

      با سلام
      خوابی بسیار خیر است چرا که فیل در خواب نمادی از رسیدن به عظمت و بزرگی است و اینکه در خواب بتوانید فیلی را فرمان دهید هم به معنای چیرگی بر قدرت است که در اینده کسب خواهید کرد.
      سربلند و پیروز باشید

  17. رویا دهقانی

    من در خواب دیدم که سه فیل از نر و ماده و فرزندشان در خانه ما سکونت گزیدند . هر سه رام بودند .و از یک حفره ای که به طور طبیعی بزرگ میشد و آنها در آن فرو میرفتند میتوانستند به اتاق کناری بروند. بچه فیل اکثرا در کنار ما بود(خانواده من) و با من بسیار اُخت بود و بازی میکرد و دوباره پیش پدر و مادرش بر می گشت. اما همچنان با ما زندگی می کردند.

    • یاسین صداقت

      با سلام
      تعبیر خواب فیل بسیار نیکو است و همانگونه که در متن نیز خوانده اید به معنای رسیدن به موقعیتی برای پیشرفتی بزرگ است و این در خواب شما بدین معناست که شما موقعیتی در خانواده ی خود دارید که نیاز به پرورش دارد تا شما را به سربلندی و عظمت برساند.
      سربلند و پیروز باشید

  18. م.ا

    من در روز خواب دیدم یه بچه فیل پیدا کردم بینهایت زیبا خوشرنگ و لطیف هست اون رام من شده بود و بغلش کرده بودم بامن بازی میکرد . تعبیرش چیه

    • یاسین صداقت

      با سلام
      تعبیر فیل در خواب به معنای جلال و جبروت و شکوه است.اینکه در خواب اینگونه دیده اید که شما در خوابتان بچه فیلی به دست اورده اید و تواسنته اید ان را رام کنید به این تعبیر است که شما در اینده ای نه چندان دور موقعیتی پیدا خواهید کرد که بسیرا برای شما سرنوشت ساز است و شما را به شکوه و عظمت میرساند و ممکن است انقدر که مهم است نشان ندهد ولی بدانید که با پرورش دادن این موقعیت شما به اینده ای درخشان دست خواهید یافت.
      سربلند و پیروز باشید

  19. Nahid Hossini

    سلام اگه ببینید به یه فیل جوان علف با دست میدهد که او بخورد تعبیرش چیه

  20. Samii

    من دیشب خواب دیدم که با فیل(البته بزرگ نبود) توسط شوهرم مجامعت میکردم ولی اصلا لذت نمیبردم وبعد اینکه آب فیل اومد شوهرم اونو کنار گذاشت وشروع به پاک کردن من کرد و دیدم ک فرج من مو دارد…خیلی ذهنمو درگیر کرده میشه واسم تعبیرش کنید…

  21. Schukufe

    خواب دیدم که یک بچه فیل کثیف را میشویم تعبیرش چیست

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیرخواب شستن فیل می تواند به این معنا باشد که ممکن است آبروی کسی را می خرید که در اینده برای شما موجب عزت خواهد شد و از این رو خیر است.
      سربلند و پیروز باشید

  22. حسین

    سلام خواب دیدم سه تا فیل ماده به ترتیب از بزرگ به کوچک روی هم سوار شدن تعبیرش چی ممنون میشم؟

  23. الهام

    سلام در خواب من یک فیل ماده به بچه اش بود که همسرم انها را به منزل آورده بود و میخواست روی پشت بام نگهدارد ومن به شدت مخالف بودم و نگران خراب شدن خانه ام – ممنون

  24. امین

    من خواب دیدم چندتا فیل رو ترساندم

  25. محمد

    من خواب دیدم توی شهر پر از اجساد فیله… تعبیرش چیه؟ البته به نظر خودم اضغاث احلام بود!

  26. یوسف

    اگر ببینی سه فیل از کسی که دوستش داری هدیه میگیری به چه معناست.لطفا اگه میشه زود جواب بدین ممنون

  27. babak

    سلام اگر ببینی با یک فیل عشق بازی می کنی یعنی جه؟

    • محمد

      معنی اش این است که شام زیاد خوردی!

نظر خود را بیان کنید