نشانه های باهوش بودن کودک در سنین مختلف

10 نشانه ای که نشان می‌دهد کودک شما فرد باهوشی است:

نشانه های باهوش بودن کودک

آیا تا به حال به هوش و ذکاوت فرزند خود فکر کرده اید؟ برایتان پیش آمده است که بخواهید هوش فرزند خود را بسنجید و ببینید فرزندتان در اینده چه موفقیت‌هایی خواهد داشت؟

در این مقاله مواردی را بیان می‌کنیم که به شما نشان می‌دهد کودکتان بعد از بزرگ شدن چقدر باهوش خواهد بود. پس همراه ما باشید.


برخی از کودکان از همان روزهای ابتدایی زندگی خود کارهای غیر عادی انجام می‌دهند.

ما به طور منظم از والدین می‌شنویم که می گویند کودک من نسبت به سنش بیشتر می فهمد. اما اگر واقعا می‌خواهید هوش و ذکاوت فرزند خود را بسنجید باید مواردی را در ذهن داشته باشید.

به عنوان مثال ممکن است یک تکه میوه خشک شده را زیر یک فنجان قایم کنید و عکس العمل او را بسنجید و ببینید چقدر در برابر آن مقاومت می‌کند.

بی شک بیشتر کودکان در این مورد شک نمی‌کنند اما آن‌هایی که می‌توانند به مدت یک دقیقه یا بیشتر در برابر این موارد مقاومت کنند نمره میانگین 19 را در تست‌ها به دست خواهند آورد.

در ادامه نشانه‌هایی را معرفی می‌کنیم که می‌تواند بیانگر هوش و ذکاوت فرزند کوچک شما باشد:


نوزاد تازه متولد شده:

معمولا حمل نوزدانی که وزن بیشتری به هنگام تولد دارند کمی دشوار است.

نگهداری از این نوزادان نیز می‌تواند دردسر ساز باشد.

اما مطالعه انجام شده بر روی بیش از 3000 کودک تازه متولد شده نشان می‌دهد آن هایی که به هنگام تولد وزن بیشتری دارند IQ بالاتری خواهند داشت. این موضوع بدین خاطر است که کودکان سنگین تر و بزرگ تر تغذیه خوبی داشته اند و مواد مغذی کافی دریافت کرده اند.

همچنین بخوانید: نشانه های اولیه باهوش بودن نوزاد

کودک یک الی دو ساله:

اگر به اندازه کافی خوش شانس بوده باشید و در کشور دو زبانه زندگی کنید؛ می‌توانید انتظار کودک باهوشی را داشته باشید.

کودکان نوپای یک الی دو ساله که بیش از یک زبان را در طول زندگی خود یاد می‌گیرند می‌توانند مغز بهتر و توسعه یافته تری داشته باشند.

نشانه های باهوش بودن کودک


کودک سه ساله:

اگر کودک شما ژن بلندی قد را داشته باشد تنها در ورزش کردن موفق نخواهد بود بلکه می‌تواند هوش بیشتری در سایر فعالیت‌ها از خود نشان دهد.

این گونه افراد می‌توانند در تست‌های شناختی نمره بالاتری نسبت به سایرین کسب کنند.


کودک چهار ساله:

اگر کودک شما به طور طبیعی استعدادی در این سن از خود نشان دهد به احتمال زیاد در نوجوانی فرد باهوشی خواهد بود.

محققان دانشگاه کینگِ لندن بیش از 15000 نقاشی ترسیم شده توسط کودکان 4 سال را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند آن هایی که تصاویر واقعی از انسان‌ها را کشیده اند بیشتر از سایر افراد باهوش هستند.


کودک پنج ساله:

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به کودک خود در مورد دروغ گفتن هشدار می‌دهند و می گویند اگر دروغ بگویی دماغت مثل پینوکیو دراز خواهد شد به این موضوع توجه کنید: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که کمی درغگو بودن چیز زیاد بدی هم نیست.

موسسه ای در دانشگاه تورنتو 1200 کودک بین 2 و 17 سال را مورد بررسی قرار داد. این مطالعه نشان داد که توانایی بیان نکردن حقیقت و تغییر آن در سنین پایین تر می‌تواند به معنای هوش زیاد فرد باشد.

نشانه های باهوش بودن کودک


کودک شش ساله:

کودکانی که می توانند با ابزارهای موسیقی کار کنند از لحاظ احساسی و عاطفی قوی تر خواهند بود. اسکن مغزی بیش از 232 کودک سالم شش الی 18 سال نشان می‌دهد افرادی که به ابزارهای موسیقی تسلط دارند می‌توانند احساسات خود را بهتر از سایرین کنترل و مدیریت نمایند.


کودک هفت ساله:

اگر کودک شما به کتاب خواندن علاقه دارد و می‌تواند رمان‌ها را با سرعت خوبی بخواند به احتمال زیاد فرد باهوشی است. کودکانی که در این سن بهتر از سایرین کتاب می‌خوانند در نوجوانی نیز دانش آموزان خوبی خواهند بود.

نشانه های باهوش بودن کودک


کودک هشت ساله:

آیا دوست دارید کودک شما در یک زمان معین به رختخواب برود و بخوابد؟ اگر کودک شما زیاد در شب نمی خوابد می‌تواند نشان دهنده هوش و ذکاوتش باشد.


کودک نه ساله:

اگر کودک شما برای صبحانه مواد سالمی می‌خورد می‌تواند توانایی او برای رسیدن به اهداف را بیشتر کند.

مطالعه انجام شده بر روی بیش از 5000 دانش آموز بین نه الی 11 سال نشان می‌دهد که خوردن غلات صبحانه، نان و لبنیات در وعده صبحانه می‌تواند به عملکرد بهتر افراد کمک کند.


کودک ده ساله:

اگر به دنبال نشانه واقعی از سطح هوش فرزند خود هستید می‌توانید از تست‌های مختلفی که برای این منظور طراحی شده است استفاده کنید.

سایت Mensa بیان کرده است که نشانگر کلیدی باهوشی افراد در برگیرنده تمایل به صحبت کردن، ایجاد قوانین متفاوت برای بازی‌ها و غذا دادن به سایر کودکان است.

همچنین بخوانید: نشانه های افراد نابغه و باهوش

1 دیدگاه

  1. فریماه

    مرسی، خیلی جالب بود.

نظر خود را بیان کنید