زیباترین شهرهای برفی جهان

جاهای دیدنی سرد و یخی؛

یک مقاله عالی برای آنهایی که عاشق برف و سرما هستند؛ در این مقاله سعی کرده‌ایم زیباترین شهرهای برفی جهان برای گردشگری و سفر را به شما عزیزان معرفی کنیم.

Valdez, Alaska

نام آلاسکا که مي آيد همه ياد يخ و سرما مي افتيم. شهر Valdez در آلاسکا، يکي از برف‌خيزترين مناطق ايالت متحده است. اين منطقه در ميان کوه های يخی Chugach و يخچال ها قرار دارد. مردم اين منطقه هر سال زمستان، شاهد حجم گسترده ای از برف هستند و به صورت آماری، حدود ۸۳۰ سانتيی متر برف در اين منطقه می بارد. در اين شهرستان کوچک، فقط ۴ هزار نفر ساکن هستند. اما يک منطقه توريستی براي دوستداران اسکی و ماهی گيری در يخ به شمار مي رود.

برفی ترین شهرهای توریستی جهان

Aomori City, Thoku, Japan

در شهر Aomori در ژاپن نيز سالانه حدود ۷۶۰ سانتيی متر برف مي بارد. دليل آن نيز تاثيرات اقيانوسي و کوه هاي بلندی است که در اطراف آن قرار دارد. ارتفاع اين شهر زياد است و شمالی ترين و دورترين شهر اين منطقه به شمار مي رود. معني واژه Aomori در زبان ژاپني، «جنگل آبي» است. اين شهر در روزهای گرم سرسبز است و رودخانه و کوهستان های زيبا اطراف آن را پوشانده اند.

برفی ترین شهرهای توریستی جهان

Sapporo, Hokkaido, Japan

در شهر Sapporo سالانه حدود ۴۸۵ سانتی متر برف مي بارد. اين شهر ژاپني، يکي از برف‌خيزترين شهرهای دنيا است. در سال ۱۹۷۲ ميلادی هم ميزبان بازی های زمستاني المپيک بود. سالانه براي جشنواره برف که در ماه فوريه برگزار مي شود، حدود ۲ ميليون گردشگر به اين شهر سفر مي کنند.

برفی ترین شهرهای توریستی جهان

Quebec City, Quebec, Canada

کبک يکی از قديمی ترين شهرهای آمريکای شمالی است و مردم آن سالانه شاهد بارش ۳۸۰ سانتی متری برف هستند. بزرگ ترين کارنوال زمستاني در تاريخ ۱۵ فوريه هر ساله در اين شهر برگزار مي شود. يک هتل يخي در اينجا وجود دارد که گردشگران بسياری را به خود جلب مي کند. تفريحات متنوع برفي همانند اسکي، اسنوبورد، اسنوموبيل و … از جمله تفريحات اين شهر هستند.

برفی ترین شهرهای توریستی جهان

Toyama, Hokuriku, Japan

اين شهر در ساحل درياي ژاپن واقع شده است. هر ساله به طور ميانگين، ۳۶۳ سانتي متر برف در اين شهر مي بارد و جالب اينجا است که تابستان ها، آب و هواي گرم و مرطوب دارد. اين شهر در نزديکي باشگاه Nagano قرار دارد که در سال ۱۹۹۸ ميلادي ميزبان بازي های زمستاني المپيک بود.

برفی ترین شهرهای توریستی جهان

St. John’s, Newfoundland and Labrador, Canada

سنت جان، پايتخت و بزرگ ترين شهر Newfoundland در کانادا است. اين شهر سالانه شاهد بارش ۳۳۵ سانتي متري برف است. به طوری که حتي تا بهار هم بارش برف و سرما ادامه دارد. سنت جان يکي از دو کلان‌شهر کانادا است و برای مه آلود و بادخيزترين و ابري ترين شهر اين کشور به شمار مي رود.

برفی ترین شهرهای توریستی جهان

Syracuse, NY

هر سال حدود ۳۰۰ سانتی متر برف در اين شهر مي بارد و يکي از برف خيزترين مناطق نيويورک است. در ضمن، در نزديکي آن رودخانه Ontario نيز قرار دارد که در زمستان منظره های فوق العاده عالي مي سازد.

برفی ترین شهرهای توریستی جهان

Erie, Pennsylvania

در اين شهر سالانه حدود ۲۵۴ سانتي متر برف مي بارد و يکي از سردترين شهرهای دنيا به شمار مي رود.

برفی ترین شهرهای توریستی جهان


نظر خود را بیان کنید