چگونه رابطه پایداری داشته باشیم؟

چگونه عشقی پایدار داشته باشیم؟ (10 کلید طلایی بقای عشق)

عشق پایدار و بادوام

یک عشق با دوام نتیجه قرار گرفتن دو طرف رابطه، در ذهن و قلب یکدیگر به روشی مثبت است. مدارهای حافظه و لذت دست به دست هم می دهند تا دو نفر عاشق یکدیگر شوند. عشق زیباترین اتفاق دنیاست و در صورتی که نتیجه آن یک رابطه بادوام و مثبت باشد، بهترین دارایی هر فرد است.

در این مطلب به راه هایی که به ایجاد یک رابطه بادوام و پایدار کمک می کنند، می پردازیم. با ما همراه باشید


  1. او را سورپرایز کنید

کاری شگفت آور و غیر معمول انجام دهید و سعی کنید عنصر غافلگیری را در آن بگنجانید: مثل یک یادداشت دوست داشتنی در جیب او، یک شام ویژه در یک شب غیر معمولی و یا درست کردن یک پوشه آهنگ با آهنگ های مورد علاقه او …

این کارهای شگفت انگیز شما را همیشه در یاد و خاطره شریک زندگی تان نگه می دارد.


  1. یک کار خاص را به طور منظم انجام دهید

هر روز به او زنگ بزنید تا برای چند دقیقه حس تکیه گاه داشتن را لمس کند. هر هفته غذای مورد علاقه او را درست کنید. این گونه است که نشان می دهید واقعا برایتان مهم و ارزشمند است.


  1. تماس چشمی برقرار کنید

به نظر می رسد که زوج های جدید این کار را به طور طبیعی انجام می دهند ، فقط به این دلیل که مدتی از رابطه تان گذشته این پیوند محکم را کنار نگذارید.

تماس چشمی حرف های زیادی برای گفتن دارد، با این کار به او می فهمانید که حواستان به او هست و این یک راه خوب برای ساختن لحظات عاشقانه است.


  1. یاد بگیرید که شریک تان چه چیزی را در رابطه جنسی دوست دارد

به او بفهمانید که از لذت بردن او، لذت می برید. نشان دهید که دوست دارید تمام آنچه از رابطه جنسی می خواهد را بدانید. مطمئنا از این توجه و اهمیت دادن شما خوشحال خواهد شد.


  1. به او بگویید که چه چیزهایی را دوست دارید

به همین ترتیب ، خوشحال کردن شما توسط او باعث می شود شریک زندگی تان احساس خوبی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که لذت جنسی یک شریک زندگی باعث افزایش لذت شریک دیگر زندگی می شود.


  1. عشق پایدار را با تازگی جنسی افزایش دهید

طبیعی است که هرچه رابطه طولانی تر شود، رابطه جنسی هم عطش روزهای اول را از دست بدهد و به یک روال عادی تبدیل شود.

اما به راحتی می توانید تازگی را به رابطه جنسی تان برگردانید، فقط کافیست کمی خلاقیت به خرج بدهید و متنوع باشید. به این طریق رابطه جنسی گرم تر و هیجان انگیزتری را تجربه خواهید کرد.


  1. چیزهای هیجان انگیز را تجربه کنید

با بالا بردن ضربان قلب همسرتان، او هیجان زده خواهد شد و این حس را به شما هم انتقال خواهد داد. سوار شدن بر ترن هوایی، سوار شدن بر بالون و دیگر کارهای هیجان انگیز تاثیر به سزایی در احساسات هر دوی شما خواهد داشت.


  1. برای کسی که شریک تان دوستش دارد، کاری انجام دهید

اگر محبت و علاقه خود را نسبت به کسانی که او دوستشان دارد، نشان دهید، نکات مهمی را به دست خواهید آورد. زمانی که یک رابطه جدی می شود، ارتباط با خانواده های هر دو طرف برقرار می شود.

به او نشان دهید که افرادی که برایش مهم هستند برای شما هم مهم هستند.


  1. لحظات دوست داشتنی را خلاصه و جاودانه کنید.

از صحبت کردن با شریک زندگی تان نترسید. به او بگویید که چه احساسی دارید. برایش یک یادداشت عاشقانه و یا یک شعر بنویسید. عاشقان از ابتدای زمان این کار را انجام داده‌اند چون واقعا موثر عمل می کند.


  1. مواد شیمیایی عشق را افزایش دهید

بسیاری از مواد شیمیایی مغز وجود دارند که به احساس عشق و دلبستگی تبدیل می ‌شوند. اکسی توسین که با نام هورمون عشق شناخته می شود، با بوسیدن، تماشای فیلم های عاشقانه در کنار هم ، نگه داشتن دست ، نوازش و تماس چشمی طولانی و عاشقانه تقویت می شود.

خانم ها معمولاً اکسی توسین بیشتری نسبت به مردان دارند ، اما طبق یک مطالعه ، میزان اکسی توسین یک مرد پس از عاشق شدن ، 500 درصد افزایش می یابد.


چگونه عشق را زنده نگه داریم؟

3 سرمایه گزاری بلندمدت برای عشقی پایدار

راههای زنده نگه داشتن عشق

وقتی برای اولین بار عاشق می‌شوید، این‌طور به‌نظر می‌رسد که هرلحظه بیداری‌تان با فکر او پرشده‌ است. فکرهای خود را روی هم می‌گذارید تا راهی برای تسخیر قلبش پیدا کنید، قلب و عشق خودتان را گرو می‌گذارید، یا سعی می‌کنید روابط‌تان را محکم کنید.

در ماه‌های اول احساس می‌کنیم به هرچیزی که به عشق‌مان مربوط می‌شود معتادیم و بعضی از ما حتی شاید نوعی میل فیزیکی برای با او بودن را تجربه کنیم که همراه با اشتیاقی شدید و شگفت‌انگیز است. جاذبه فیزیکی دراوایل، نیرویی قدرتمند است!

زمانی‌که این شکل نسبتا اضطراب برانگیز، پایان می‌یابد و عشق ما رشد کرده و به رابطه‌ای متین‌تر، یکنواخت‌تر و آرام‌تر تبدیل می‌شود، ممکن است دیگر نیاز به “درست” کردن همه چیز را احساس نکنیم یا حس کنیم درتلاشیم تا نمونه کامل محبت و دلبستگی‌مان ر پیدا نماییم.

می‌فهمیم که یک رابطه براساس یک شاخه گل رز، به تعادل نمی‌رسد بلکه تعادل زندگی براساس احترام متقابل، درستی و صمیمیت است.

سه توصیه برای شما دارم تا رابطه‌تان را براساس بافت و شکلی جدید، محکم کنید. به‌خاطر داشته باشید به ندرت پیش می‌آید که هدیه‌ای به تنهایی در یک روز خاص، تاثیری روی نتیجه یک رابطه داشته باشد، من هدایای سه‌گانه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنم که از شور و هیجان شما حمایت کرده و آتش عشق‌تان را پایدار خواهد کرد.

  1. ارتباط عمیق

یک لحظه در روز(یا لحظات) که شامل تمام توجه و حضور کامل شما در هر روز باشد تا چشم در چشمش بدوزید و اجازه دهید نگاه‌تان، عشق‌تان را منتقل کند، یا به حرف‌هایش درمورد چالش‌هایی که درآن روز با آنها مواجه شده گوش دهید، یا کاملا به او توجه کنید حتی اگر تلویزیون روشن باشد، یا درحال آماده کردن شام باشید، یا روی تخت دراز کشیده‌اید و روزتان را مرور می‌کنید.

  1. ابراز محبتی متفاوت

یک بوسه، یک آغوش، یک نوازش یا هرشکل دیگری از تماس پوست به پوست یا بدن به بدن در هر روز. درست مثل نیازی که به غذا داریم، یک نیاز درونی و اساسی هم به لمس انسانی داریم.

وقتی این نیاز مورد بی‌اعتنایی قرار بگیرد ما از چیزی به‌نام ” گرسنگی پوستی” رنج خواهیم برد. آنهایی که تنها زندگی می‌کنند یا رابطه صمیمی با کسی ندارند که این نیازشان را برطرف نماید، از این حالت رنج می‌برند.

وقتی مدتهای طولانی را بدون پاسخ به این نیاز سپری می‌کنیم، پیامدهای هیجانی منفی و عوارضی برای بدن در بر دارد که شامل افسردگی، درد، و اضطراب می‌شود. کمبود محبت داشتن، تنها یک استعاره نیست، همه ما به تماس و لمس فیزیکی برای ایجاد ارتباط بین سلامت احساسی و سلامت جسمی نیاز داریم.

  1. هدیه ای برای قدردانی

ابراز قدردانی برای حضور شخص خاص در زندگی، هم از جنبه فرد مورد علاقه‌تان و حتی شاید مهم‌تر از او، از جنبه خودتان که او را دارید.

این‌که اجازه دهید او بداند چه‌اندازه برای شما ارزشمند است، یک هدیه فوق‌العاده و لذت آفرین است، یادآوری روزانه میزان اهمیت فرد خاص برای شما، شیوه رفتار همیشگی شما با او را بهتر کرده و همچنین فداکاری و دلبستگی شما را نسبت به او بیشتر می‌نماید. و وقتی احساس کنیم برای او هم عزیزیم، میزان قدردانی‌مان نسبت به او بیشتر خواهدشد.


مسلما تعداد بسیار کمی از ما از هدایایی مثل جواهرات الماس، اتومبیل جدید، بلیط سفر به جاهای شگفت‌انگیز یا سایر علائم مشخص “اثبات” عشق کسی نسبت به خودمان ایراد خواهیم گرفت، اما روابطی که درآن مرتبا هدایایی چون توجه، تماس و قدردانی ارائه شده و با همان ارزش دریافت می‌شود، در برابر چالش‌ها، دوام خیلی بیشتری داشته و سرمایه گذاری احساسی دراین گونه هدایا، ماندگارتر است.

هدایای زیبا و گرانقیمت، می‌توانند موقتا پاسخگو باشند، اما اعتراف‌ها و اعلام‌های ساده روزانه درباره عشق و دلبستگی، می‌توانند منافع پایدارو لذت معتبر به شما تقدیم کنند.


1 دیدگاه

  1. فهیمه

    بسیار عالی بود

نظر خود را بیان کنید