یک شوهر خوب چه خصوصیاتی دارد؟

10 ویژگی شوهر ایده آل

خصوصیات یک شوهر خوب

برای هر زنی دانستن خصوصیات اصلی یک همسر خوب مهم است چراکه در صورت پیدا کردن یک مرد با خصوصیات مورد نظر میتوان ازدواجی موفق داشت.

شوهر خوب چه خصوصیاتی دارد؟

بیشتر افراد همیشه به دنبال این هستند که بدانند چرا رابطه شان با دیگران همیشه با شکست مواجه می شود. چرا مردان رفتار بسیار بدی با آن ها دارند. چرا همیشه به آن ها آسیب وارد می کنند؟ چرا نمی توانند روابط خود را به درستی حفظ کنند؟

نکته مشترک در همه این موارد این است که زنان مردانی را انتخاب می کنند که شوهر خوبی برایشان نیستند و نمی توانند رابطه خوبی با آن ها برقرار نمایند. در چنین شرایطی رابطه عاشقانه ای نمی تواند ایجاد شود.

اگر می خواهید رابطه ای را با مردی برقرار کنید و به دنبال ازدواج با او هستید باید از خودتان شروع کنید و ببینید شوهر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

اگر نتوانید چنین فردی را پیدا کنید با مشکلات احساسی،عاطفی و فیزیکی متعددی مواجه خواهید شد. مشکل اینجاست که بیشتر افراد کیفیت هایی که ما مدنظر داریم را ندارند و نمی توانند نیازهایمان را برآورده سازند. تفاوت زیادی بین خواسته ها و نیازها به هنگام برقراری رابطه خواهد بود اما همیشه تمایز قائل شدن بین این دو اسان نخواهد بود.

ممکن است به این فکر کنید که مرد مدنظر شما باید قدبلند و مهربان باشد، مدیر عامل شرکت بزرگی باشد و ثروت زیادی داشته باشد اما مردی با چنین ویژگی هایی ممکن است سایر ویژگی ها را هم داشته باشد که برای شما مناسب نیست و همین امر باعث بروز مشکلات احساسی و عاطفی زیادی می شود.

چه مجرد باشید و چه در رابطه جدی باشید که بخواهید با فرد مقابل ازدواج کنید باید مواردی را برای طرف مقابل خود مدنظر داشته باشید.

به همین خاطر در این مقاله سعی می کنیم 10 ویژگی یک شوهر خوب را با هم مرور کنیم.


  1. او قابل اعتماد است:

زمانی که با او هستید احساس امنیت می کنید و می دانید که او همیشه با شما صادق است و دروغ نمی گوید و از فریب کاری در برابر شما استفاده نمی کند. می توانید به او تکیه کنید بدون اینکه نگران از دست دادنش باشید. او بخشنده است و می تواند تکیه گاه خوبی برایتان باشد.

در چنین شرایطی نگران شک کردن خود نباشید زیرا او همیشه با شما صادق است. شما می دانید که او به شما اعتماد دارد و هرگز خیانت نمی کند و آسیبی به شما نمی زند.


  1. او ویژگی های خوب شما را دوست دارد و ویژگی های بدتان را پذیرفته است:

شما نباید خود واقعی تان را از دیگران پنهان سازید. باید خودتان را به او نشان دهید تا بداند چه کسی هستید و چه نیازهایی دارید. شما می توانید خود واقعی تان را با او به اشتراک بگذارید و در عین حال احساس امنیت کنید. در این شرایط می دانید که او شما را درک می کند و ویژگی های بدتان را پذیرفته است.

مقاله مرتبط: ویژگی‌های یک مرد واقعی؟

  1. زمانی که به او نیاز دارید حضور دارد حتی اگر اینکار برایش راحت نباشد:

همراهی و همکاری گاهی از اوقات به فداکاری و مصالحه نیاز دارد. زندگی شرایط غیر قابل پیش بینی و غیر قابل انتظاری برایتان خواهد داشت.

نمی توانید پیش بینی کنید در اینده چه اتفاقاتی قرار است برایتان بیفتد و قادر نیستید برای این اتفاقات از قبل برنامه ریزی کنید مردی که شوهر خوبی برایتان است باید زمانی که به او نیاز دارید کنارتان باشد، با شما باشد و تلاش کند در این طوفان ها شما را همراهی کند هرچند انجام اینکار برایش مشکل باشد.


  1. به هنگام اتخاذ تصمیمات بزرگ یا کوچک، شما را مدنظر داشته باشد:

رابطه به معنای همراهی، همدلی و همکاری است. در نظر گرفتن شما به هنگام اتخاذ تصمیمات بزرگ یا حتی کوچک نشان می دهد این فرد احترام خاصی برایتان قائل است و می خواهد زندگی را با شما ایجاد کند و تنها خود را نمی بیند.

زندگی ما می تواند یک زندگی راحت و بی دردسر باشد. همیشه در نظر گرفتن یک نفر در تصمیمات زندگی آسان نیست اما این دقیقا همان چیزی است که یک رابطه خوب و البته طولانی مدت بدان نیاز دارد.


  1. او به سمت رشد حرکت می کند:

در دنیایی که ما زندگی می کنیم هیچ کس کامل نیست. همه ماها عیب ها و نقص هایی داریم و این عیب ها مختص یک قشر خاص نیست. هر فردی ممکن است نقاط قوت و نقاط ضعف خاص خود را داشته باشد. در یک رابطه، رفتار مرد بر روی شما و رفتار شما بر روی مرد تاثیر می گذارد.

برخی از اوقات صفات کمتر توسعه یافته مرد می تواند تاثیر منفی بر روی شما داشته باشد. مردی که همیشه به سمت رشد و تعالی حرکت می کند مشکلات را به شما خواهد گفت و به همراه شما آن ها را حل خواهد کرد. به عنوان مثال فرض کنید با مردی نامزد کرده اید که در مورد زمان اصلا حساس نیست و هیچ وقت سر زمان مقرر به مکان تعیین شده نمی رسد.

شاید زمانی که روز بدی را پشت سر گذاشته اید حمایت عاطفی از شما نکند و به جای آن، به شکل مستقیم نصیحتتان کند.

این رویکرد بی معنی برای حل مشکلات می تواند در برخی از محیط های کاری مناسب و مفید باشد اما زمانی که او با شما همدلی و همراهی نمی کند قطعا خطرناک و اسیب زننده خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که شما به مردی نیاز دارید که بداند تن صدای او می تواند خشن و آسی زننده باشد و تلاش می کند بر روی آن کار کند نه فردی که می گوید این مشکل خودت است و باید خودت حلش کنی. او ممکن است همیشه نتواند در حل مشکل به شما کمک کند اما در مسیر رشد حرکت می کند و حداقل تلاش خود را برای بهبود شرایط انجام می دهد.

همچنین بخوانید: جنتلمن واقعی کیست؟

  1. اعتقادات و باورهای یکسانی با شما دارد:

این مورد به نظر واضح می رسد اما بیشتر افراد به هنگام انتخاب همسر آن را نادیده می گیرند. اگر می خواهید یک عمر با یک نفر زندگی کنید باید مطمئن شوید که هردوی شما اعتقادات و باورهای مشابهی دارید.

اگر چنین نباشد، باید مطمئن شوید می توانید به اعتقادات هم احترام بگذارید و هر دویتان می توانید برای رسیدن به زندگی بهتر با هم مشارکت و همکاری کنید. این اعتقادات و باورها در برگیرنده باورهای مذهبی، ارزش های اصلی زندگی، اولویت های سبک زندگی، محل زندگی و تعداد فرزندان است.


  1. او شما را همانند یک شریک و همراه می بیند:

رابطه چیزی فراتر از شما و اوست. شما و همسرتان به همراه هم یک تیم منسجم را تشکیل خواهید داد. به عنوان یک تیم، هر دویتان باید بتوانید نقاط قوت خود را تقویت کنید و از نقاط ضعفی که دارید بکاهید. او در این شرایط باید شما را همانند یک فرد با ارزش بداند که می تواند به همراهش رشد و تکامل یابد نه فردی که کارهایش را تایید می کند و نیازهایش را برآورده می سازد.

او باید هر چیزی که در مورد شما وجود دارد را محترم بداند( افکار، احساسات، عقاید ، چیزهایی که می گویید، کارهایی که انجام می دهید). او نباید باعث شود شما احساس بدی نسبت به شرایط زندگی داشته باشید و باید به انتخاب هایتان و کارهایی که انجام می دهید احترام بگذارد.


  1. او دوست دارد همه تلاشش را برای برقراری و حفظ رابطه انجام دهد:

اگر مشکلی در رابطه وجود داشته باشد تلاش می کند راهی برای برطرف کردن آن بیابد، او سخت تلاش می کند، بهتر بودن را تمرین می کند. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که افراد مختلف زمانی که صحبت از برقراری یک رابطه موثر به میان می اید عقاید مختلفی خواهند داشت.

او ممکن است بر این باور باشد که سخت کار کردن و خوب بودن در شغل به خاطر فراهم آوردن امکانات خوب زندگی است. پس در این شرایط باید ببینید همسرتان چه چیزی را به عنوان تلاش در نظر می گیرد.


  1. می توانید با هم تعامل و رابطه موثر داشته باشید:

حتی در مورد مشکلات دشوار و حتی زمانی که ناراحت هستید باز هم می توانید با هم تعامل و رابطه موثری داشته باشید. اگر همسر مناسبی برای خود انتخاب کرده باشید نباید در مورد مسائل خاص یا مشکلاتی که در زندگی با آن مواجه می شوید احساس ترس یا نگرانی کنید.

شما می دانید که او بهتان احترام می گذارد و هر چیزی که می گویید را معتبر و مهم می داند. هر رابطه ای با مشکلات و موانعی مواجه خواهد شد. ممکن است درگیری، سوء تفاهم، بحث و سایر مواردی وجود داشته باشد که برطرف کردنش برایتان دشوار باشد.

تنها روش برای درک بهتر این شرایط همکاری و تعامل با هم است. همه چیز از یک ارتباط خوب آغاز می شود.

همچنین بخوانید: ویژگی های یک شریک زندگی خوب

  1. می خواهد با شما ازدواج کند:

این گزینه به نظر واضح می رسد اما بیشتر اوقات هم درک آن آسان نیست. مردی ممکن است همه ویژگی های خوبی که در این مقاله بیان کردیم را داشته باشد اما دوست نداشته باشد با شما ازدواج کند.

زمانی که مردی بخواهد با دختری ازدواج کند و بر این باور باشد که می تواند باقی زندگی خود را با او بگذراند از همان مراحل اولیه به این نتیجه خواهد رسید و خود را برای چنین شرایطی آماده خواهد کرد.

ممکن است از همان ابتدا نخواهد با شما نامزد کند اما او به درستی شما را می شناسد و ممکن است به وضوح بیان کرده باشد که قصد ازدواج دارد.

ممکن است فرد شرایط خوبی نداشته باشد، ممکن است بخواهد تا زمانی که شغل مناسبی به دست می آورد منتظر بماند، ممکن است بخواهد از لحاظ مالی به ثبات برسد اما باز هم به شما متعهد است و از همان ابتدا شرایط را برایتان روشن می کند و شما را در سردرگمی رها نمی سازد.

اگر رفتارهای غیر عادی از او دیدید که نشان می دهد دوست دارد سبک زندگی مجردی را ادامه دهد بهتر است بدانید که او آماده ازدواج نیست و نمی تواند تعهدی نسبت به شما داشته باشد.

اگر چیزی که در مورد او می خواهید جدی است ببینید تعهد دارد یا خیر. مطمئن شوید او اعتقادات و باورهای یکسانی با شما دارد. زمانی که فردی تعهد خوبی نسبت به شما دارد به وضوح همه چیز را بیان می کند. اگر چنین نباشد بهتر است با او بحث کنید.


10 عادت روزانه یک شوهر ایده آل

شوهر ایده آل

ازدواج، یک تصمیم مهم است و شما می‌خواهید مطمئن شوید مردی که قصد ازدواج با او را دارید، عادات خوبی دارد. این مقاله، ده عادت فکورانه‌ای را که باید پیش از ازدواج در او ببینید برای‌تان می‌گوید.

  1. او روز را با بوسیدن شما آغاز می‌کند.

هر روز، شروعی جدید است، و او روزش را همیشه با یک بوسه قشنگ صبحگاهی شروع می‌کند. این یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای اطمینان از این موضوع است که او باثبات است و به شما حس و حال بسیار خوبی برای شروع روزتان می‌دهد.

  1. بیشتر ترجیح می‌دهد گوش کند تا حرف بزند.

بعد از یک روز بلند، کوتاه، خوب یا بد، او آماده شنیدن حرف‌های شما درباره روزتان است. او صبورانه منتظر می‌ماند تا حرف‌تان را تمام کنید و از هر تصمیمی که در آن روز گرفته‌اید حمایت می‌کند. او اساسا 100 درصد حامی و تکیه‌گاه شماست، درست مثل شما که حامی او هستید.

  1. آشپزی می‌کند.

البته همیشه پیشنهاد بیرون رفتن برای شام یا سفارش غذا از بیرون، راحت است. با این حال یک مرد ایده آل، ترجیح می‌دهد خودش یک غذای ساده برای خانواده‌اش درست کند. هیچ چیزی بهتر از این نیست که از سرکار به خانه برگردید و یک پاستای خانگی با یک نوشیدنی خنک میل کنید.

  1. با مهربانی درآغوش می‌گیردتان.

وقتی روز به پایان می‌رسد و شما درحال استراحت و مطالعه یا تماشای فیلم هستید، او دقیقا آنجاست و شما را در آغوش می‌گیرد.

  1. راضی‌کننده است.

او هرکاری را که برای رضایت شما در رابطه جنسی لازم است انجام می‌دهد. وقتی شما حس عاشقانه دارید او هم رمانتیک می‌شود.

وقتی هم که حال و هوای ماجراجویی دارید یا احساس می‌کنید باید به موجود سرکش درون‌تان اجازه بروز بدهید، او هم هیجان‌انگیز و فی البداهه می‌شود. او از کمی ریسک کردن و مخاطره نمی‌ترسد، از کمی رابطه عاشقانه در تئاتر یا سینما یا روی پشت بام؛ البته بستگی به حالو هوای شما دارد.

  1. از بودن با دوستان و خانواده شما لذت می‌برد.

ازدواج یک قرارداد عمری است و مهم است هرکسی که در این رابطه قرار می‌گیرد مورد احترام باشد. او با دوستان و خانواده شما مهربان و فهیم است. او قادر است راننده برگزیده برای شما و دوستان‌تان باشد، همچنین می‌تواند وسیله رفت و آمد خانواده شما به فرودگاه باشد. این‌‌که نوروز یا شب یلدا را کجا دورهم جمع شوید، برای‌تان تبدیل به یک آشوب و جنجال نمی‌کند.

  1. کوچولوها را دوست دارد.

او واقعا عاشق بازی با بچه‌هاست. وقتی به خانه خواهرتان می‌روید، او با خواهرزاده‌های‌تان قایم باشک بازی می‌کند و دنبال‌شان می‌دود. او کاری می‌کند که بچه‌ها احساس امنیت کنند، برای‌شان داستان می‌خواند، و حتی می‌تواند گاهی بچه‌داری کند. می‌توانید تصورش کنید که چهاردست و پا می‌خزد و بچه‌های دوست داشتنی را دنبال می‌کند.

  1. از نظر مالی مسئولیت‌پذیر است.

فرقی نمی‌کند حرفه‌اش چیست، از آن تیپ افرادی نیست که فراتر از توانش، زندگی کند. او مسئول و متعهد است و صورتحساب‌ها را به‌موقع پرداخت می‌کند. او برای آینده هم برنامه ریزی می‌کند، مطمئنا یک آینده خوب هم برای شما.

  1. به شما توجه دارد.

در یک مهمانی نوروز یا یک مهمانی مجلل، تحسین‌تان می‌کند که چقدر زیبا شده‌اید و حتی زمانی که در جمعیت هم هست، دقیقا به شما نگاه می‌کند. جوری رفتار می‌کند که حس کنید شما تنها کسی هستید که اهمیت دارد. شما تنها کسی هستید که برایش مهمید ومی‌توانید این را بدون این‌که کلمه‌ای بگوید احساس کنید. می‌توانید این را از طرز نگاهش به خودتان بفهمید.

  1. از خودش مراقبت می‌کند.

حداقل پنج بار در هفته ورزش می‌کند؛ چه وزنه زدن باشد و چه دویدن، دوچرخه‌سواری، ضخره‌نوردی یا فیتنس. او به ظاهرش افتخار می‌کند و سروصورتش آراسته است. هوشمندانه لباس می‌پوشد و همیشه بوی خوب می‌دهد( البته غیر از زمان ورزش!). کتاب می‌خواند و به اندازه سلامت جسمی، مراقب سلامت روانی‌اش نیز هست.


1 دیدگاه

  1. سالومه

    من همیشه فکر می کردم که شوهر داری بلدم تا اینکه از دواج کردم و دیدم هیچی بلد نیستم. مثلا چند وقت پیش از عطر و ادکلن سان تارا یکی از بهترین رایحه ها رو خریدم و خواستم باهاش کمی دلبری بکنم اما واکنش شوهرم اصلا کاملا معکوس بود تا اینکه به سایت شما برخوردم. مطالب مفیدی بود و می بایست در این زمینه بیشتر تحقیق کنم.

نظر خود را بیان کنید