روشن كردن رنگ مو با ليمو ترش

با لیمو موهایتان را روشن تر کنید

لیمو برای روشن کردن رنگ مو

آیا قصد روشن تر کردن موی سرتان را دارید؟ استفاده از مواد طبیعی برای رنگ مو یک راهکار کم هزینه و عالی است.

آب لیمو می تواند رنگ مو را به صورت طبیعی روشن کند. اما چطور اینکار را می کند؟  لیمو دارای اسید سیتریک است که تاثیرات روشن کنندگی دارد. وقتی آب لیمو را روی موهایتان می زنید باعث می شود رنگدانه های موی باز شده و رنگ مو روشن تر شود. استفاده از لیمو می تواند راهی آسان و کم هزینه برای روشن کردن مو باشد و همچنین کمترین صدمه را به مو می زند.

هرچند این را نیز باید در نظر داشته باشید که استفاده یکبار از این ماده فقط چند درجه موهای طبیعی شما را روشن  می کند و برای روشن تر کردن مو و تثبیت رنگ موهایتان بهتر است پنج بار در ماه از این روش استفاده کنید تا به نتیجه بهتری برسید.


نحوه روشن کردن رنگ مو با آبلیمو

  1. اگر قد موهایتان متوسط است یک لیمو برای کل مو کافی خواهد بود اما اگر موهای خیلی بلندی دارید بهتر است از دو لیمو استفاده کنید.
  2. لیمو را به دو قسمت تقسیم کرده و در یک ظرف، آب آن را بگیرید. دقت داشته باشید که لیموی طبیعی همیشه بهتر از آبلیمو تاثیر می گذارد.
  3. شما می توانید لیمو را مستقیما به موهایتان بزنید یا آن را با کمی آب گرم ترکیب کنید و با استفاده از یک اسپری روی موهایتان بپاشید.
  4. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید بهتر است قبل از اینکه لیمو را روی مو بزنید، موهایتان را نشویید. خشک بودن مو باعث می شود سرعت تاثیرگذاری لیمو بالاتر برود.
  5. پس از اینکه لیمو را به موهایتان زدید، زیر نور آفتاب به مدت یکساعت بنشینید. هر سی دقیقه تغییر رنگ مو را چک کنید.
  6. بیشتر بخوانید:  13 کاری که افراد دارای ذهن قوی انجام نمی دهند
  7. بعد از یکساعت موهایتان را بشویید. اسید سیتریک ممکن است در مو خشکی ایجاد کند. پس بعد از خشک کردن مو، از نرم کننده مو استفاده کنید تا خشکی موهایتان از بین برود.
  8. می توانید این کار را چهار یا پنج بار تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
  9. برای اینکه از خشک شدن موهایتان جلوگیری کنید می توانید آبلیمو را با کمی نرم کننده ترکیب کرده و استفاده کنید.

این مساله را در نظر داشته باشید که هنگامی که برای روشن شدن موهایتان در آفتاب هستید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید تا آسیبی به پوستتان نرسد. در مرحله اول منتظر تغییر محسوسی نباشید. مثلا موهای قهوه ای تیره شما به قهوه ای روشن تبدیل می شود نه بیشتر. اما در مراحل بعدی قهوه ای روشن را به رنگ روشن تر و بلوند می توانید تبدیل کنید.

لیمو روی موهای طبیعی تاثیر بهتری می گذارد، برای موهایی که رنگ مشکی دارد ممکن است خیلی نتیجه قابل ملاحظه ای نبینید. در ضمن، برای سرعت بخشیدن به روشن شدن مو نور خورشید لازم است هر چند لیمو بدون نور خورشید هم عمل می کند اما نتیجه ضعیف تری خواهد داشت، می توانید برای بهتر نتیجه گرفتن به این ترکیب عسل، دارچین یا چای بابونه اضافه کنید.

همچنین بخوانید: ترکیب خانگی حنا برای سلامت مو

نظر خود را بیان کنید