طریقه ختم امن یجیب برای حاجت

آیات و ادعیه بسیاری در کتب دینی ما آمده است که در روزهای سختی و برای نجات از مشکلات توصیه می شود و آیه أَمَّنْ یُجیب یکی از آنهاست که در ادامه به ختم آن اشاره می کنیم.

ختم امن یجیب برای حاجت روایی

آیه 62 از سوره نمل به أَمَّنْ یُجیب شهرت دارد که مسلمانان برای نجات از گرفتاری و به خصوص بیماری به آن توسل می کنند. مضمون این آیه بیشتر بر کلمه مضطر تاکید دارد، زیرا یکی از اصلی ترین شرایط حاجت روایی این است که دعا صادقانه خوانده شود و انسانی که دیگر درمانده شده و امیدی به جز پروردگارش ندارد، دعای حقیقی خود را در این حالت می خواند و خداوند نیز مستجاب می کند. در ادامه به طریقه ختم امن یجیب برای حاجت، شفای مریض و ازدواج را ارائه می کنیم.

همچنین بخوانید: ختم سوره واقعه چگونه است؟

معجزه ذکر امن یجیب

قرآن و تمامی آیات آن معجزه ای است که نازل شده و بر مسلمانان توصیه شده آن را در زندگی خود به کار گیرند. آن زمان که مشکلات گریبانگیر انسان می شود توسل بر این آیات است که معجزه می کند و شناخته شده ترین آنها نیز معجزه ذکر امن یجیب است.

مومن هر طور که از خداوند طلب کمک کند، خداوند حاجتش را مستجاب خواهد کرد. آن زمان که انسان درمانده شده و به درگاه پروردگارش دست بلند می کند و ذکر امن یجیب را صادقانه می خواند، حالتی است که دچار اضطرار شده و تنها به خدایش امید بسته تا مشکلاتش را برطرف کند. این اضطرار یکی از شرایط برآورده شدن دعاست که در این آیه آمده است و موجب شده انسان با تمامی جسم و قلب و روح خویش تنها از خدا یاری بطلبد و به خواسته خود دست یابد.

همچنین در خصوص تفسیر روایی ذکر امن یجیب در برخی روایات آن را به قیام امام مهدی (صلوات اللَّه و سلامه علیه) تفسیر می کنند. در روایتی از امام باقر (ع) آمده است: و اللَّه لکأنی انظر الى القائم و قد اسندظهره الى الحجر ثم ینشد اللَّه حقه…قال هو و اللَّه المضطر فى کتاب اللَّه فى قوله: أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ: به خداوند قسم مانند آن است که من مهدى سلام الله علیه را مى ‏بینم که برحجر الاسود تکیه زده و پروردگارش را به حق خود مى ‏خواند…سپس فرمود: به خدا سوگند مضطر در کتاب اللَّه در آیه أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ…او است.

همچنین در حدیثی از امام صادق (ع) روایت شده است: “نزلت فى القائم من آل محمد علیهم السلام هو واللَّه المضطر اذا صلى فى المقام رکعتین و دعا الى اللَّه عز و جل فاجابه و یکشف السوء و یجعلهخلیفه فى الارض” این آیه نیز درباره حضرت مهدی (عج) نازل شده و گفته شده که خدا قسم او مضطر است، آن هنگام که در مقام ابراهیم دو رکعت نماز می خواند و دست به درگاه پروردگار بلند می کند دعایش مستجاب می شود، غم ها برطرف می شود و او خلیفه روی زمین می شود.

همچنین بخوانید: دعای ختم قرآن برای شیعه و اهل سنت

طریقه ختم امن یجیب برای حاجت


دعای امن یجیب صوتی


طریقه ختم امن یجیب برای حاجت

زمانی که صحبت از ختم امن یجیب می شود، هدف این است که خدا را فریاد رس خود قرار دهیم و با درماندگی از درگاه او طلب دستگیری کنیم و این آیه به منظور امداد پروردگار و نجات از بلایا و گرفتاری خوانده می شود.

مهمترین طریقه ختم امن یجیب برای حاجت به این ترتیب است که دوازده هزار بار آیه مبارکه “أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِیلاً ما تَذَكَّرُونَ” را در یک مجلس بخوانید. اما اگر وقت کافی ندارید تا تمام آن را یکباره بخوانید، می توانید آن را بین افراد دیگر نیز تقسیم کرده و با کمک آنها در یک مجلس بخوانید. اگر این نیز برای شما ممکن نبود، 120 مرتبه این آیه را در یک مجلس بخوانید تا انشاءالله حاجت روا شود. در برخی منابع به دو هزار مرتبه تکرار این ذکر برای حاجت روایی اشاره شده است.


طریقه ختم امن یجیب برای ازدواج و بازگشت معشوق

ختم امن یجیب برای ازدواج با معشوق یکی از مجربترین ذکرها است. طریقه ختم ذکر امن یجیب به این ترتیب است که اگر کسی هر روز پس از نماز مغرب و عشاء به محضر خداوند استغفار کرده و ذکر امن یجیب را به طور کامل سه دور تسبیح به نیت ازدواج و بازگشت معشوق تکرار کنید تا صدای شما به خداوند رسیده و حاجت روا شوید.


طریقه ختم امن یجیب برای شفای مریض

یکی از روش های خواندن امن یجیب برای شفای مریض در نماز حاجت امام جواد (ع) است. روش خواندن این نماز بدین ترتیب است که در رکعت اول سوره حمد و قدر را خوانده و در دومن رکعت باید پس از سوره حمد، سوره کوثر خوانده شود. سپس سه مرتبه در قنوت بگو ” أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ” و پس از خواندن تشهد و سلام با تضرع 9 مرتبه “یا جواد الائمه ادرکنی” تکرار کن.

همچنین بخوانید: طریقه ختم ذکر یونسیه

ختم امن یجیب در شب جمعه

ختم امن یجیب در شب جمعه برای مواقعی است که در کاری دچار اضطرار شدی و به این ترتیب است که در شب جمعه پس از به جا آوردن دو رکعت نماز حاجت، 2423 مرتبه آیه ” أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ” را بخوان و شک نداشته باش که حاجت روا خواهی شد.


سخن آخر

امیدواریم این طریقه ختم امن یجیب برای حاجت، شفای مریض و ازدواج مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانید به حاجات قلبی خود برسید. اگر شما هم دیگر ختم های ذکر امن یجیب را می شناسید می توانید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.