خواص ذکر حسبی الله برای حاجت

ذکر حسبی الله

واژه حسب که در احادیث و آیات قرآن با عناوین متفاوت “حسبی الله”، “حسبنا الله” و “حسبک الله” آمده است بسیار معجزه گر بوده و ذکر آن با اعتقادی از اعماق قلب نتایج شگفت انگیزی در بر خواهد داشت. با نگاهی اجمالی به قرآن و احادیث روایت شده از بزرگان در می یابیم که دین اسلام سرشار از کلماتی است که معجزاتشان به اثبات رسیده است. کلمه حسبی الله یکی از وتژه هاییست که افراد بسیاری شاهد معجزاتش بوده و با شنیدن آن اشک در چشمانشان حلقه می بنند. در این مطلب از سایت آلامتو به خواص ذکر حسبی الله برای حاجت، ازدواج، رزق و روزی و دفع دشمن خواهیم پرداخت. امید است با مطالعه این مطلب ارزشمند ما را از دعای نیک خویش بهره مند نسازید. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: ذکر ایام هفته برای حاجت

ذکر حسبی الله یعنی چه و برای چیست؟

حسب به معنای کافی بودن و حسبی به معنای مرا کافیست می باشد که با ترکیب این دو واژه کلمه ترکیبی حسبی الله حاصل می گردد که به معنای خداوند مرا کافیست می باشد. در واقع تنها خداوند عالم و بزرگ است که بر هر بنده ای کافیست و با گشایش چشم به درگاهش بر هر بنده و هر چیز دیگری بی نیاز خواهد گشت. اما براستی که چه سری در ذکر حسبی الله نهفته است؛ که طبق روایات بسیاری این ذکر بر نگین انگشتری امام حسن(ع) و امام رضا(ع) حک شده بوده است. معجزات ذکر حسبی الله هر بنده دلسپرده ای را بیدار ساخته و در پی توکل بر خدای خویش خواهد کشاند که توکل بر پروردگار غلبه بر دشواری هاست.


خواص ذکر حسبی الله برای حاجت

به نقل از مرحوم نایینی به منبع گوهر شب چراغ جلد 1 صفحه 153 که می فرمایند: در استجابت دعا با قرائت ذکر حسبی الله شکی نبوده و بسیار مجرب است چنانچه 1000 بار ذکز آمده در ذیل را بگویند که براستی به حاجات قلبی خویش خواهد رسید.

اکنون بخوان:

“حَسْبِيَ اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ وَ لَا حَوْلَ‏ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ‏ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ 

إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ”

همچنین بخوانید: ذکر یا ودود برای ازدواج و حاجت

خواص ذکر حسبی الله برای ازدواج

ذکر حسبی الله برای ازدواج نیز بسیار مجرب بوده و شواهد بسیاری در اثبات این امر حاضر گشته اند. از آنجا که ذکر حسبی الله برای کلیه حاجات قلبی مجرب بوده و طبق بسیاری از روایات استجابت دعا با قرائت تین ذکر حادث گردیده است. امر ازدواج نیز ممکن است به عنوان حاجت قلبی برخی افراد در نظر گرفته شود. لذا قرائت ذکر حیبی الله برای ازدواج نیز مجرب خواهد بود.


خواص ذکر حسبی الله برای رزق و روزی

آنگاه که تنگدستی بر شما غلبه نموده و چرخش امورات شما کند گشت برای حاصل گشتن وسعت رزق و روزی از درگاه پروردگار 66 مرتبه آیه 129 سوره توبه را معروف به ذکر حسبی الله می باشد را قرائت نموده و شاهد معجزات خارق العاده آن باشید.

اکنون بخوان بخشی از آیه 129 سوره توبه:

“حَسْبِیَ اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ”

هر گاه به حاجات قلبی خویش دست یافته و وسعت رزق و روزی شما فراهم گردید. برای امتداد خواص ذکر حسبی الله بهتر است حداقل 8 مرتبه خوانده شده و تنگدستی را از خود و خانواده دور نمایید.

همچنین بخوانید: ذکر یونسیه برای گشایش کار

خواص ذکر حسبی الله برای حاجت، ازدواج، رزق و روزی و دفع دشمن


خواص ذکر حسبی الله برای دفع دشمن

خواص ذکر حسبی الله برای دفع دشمن نیز در برخی روایات آمده و آثار معجزات آن به وفور رویت گشته است. گفته اند برای دفع شر دشمن به مدت یک هفته که بهتر است روز آغاز آن پنج شنبه باشد 146 مرتبه ذکر حسبی الله را زمزمه نموده و خویش را از شر دشمنان و مخالفان ایمن نمایید.