خواص ختم سوره حمد

خواص ختم سوره حمد

سوره مبارکه حمد اولین سوره از قرآن است که در جزء اول قرآن واقع است و به فاتحة الکتاب نیز شهرت دارد. این سوره دارای 7 آیه است و از نظر ترتیب نزول در رتبه 5 است. سوره حمد در جزو سوره های مکی می باشد و اولین سوره کاملی است که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.

محتوای این سوره به توحید، ستایش خداوند و عبادت او طلب هدایت از پروردگار پرداخته است. در خصوص فضیلت سوره حمد از پیامبر اکرم (ص) آمده است: فضیلت خواندن سوره حمد همچون فضیلت حاملان عرش می باشد، هر که این سوره را قرائت کند، ثوابی به اندازه حاملان عرش به او عطا می شود. برای آشنایی با خواص ختم سوره حمد برای ازدواج، حاجت روایی و ثروت این مطلب از آلامتو را تا انتها دنبال کنید.

همچنین بخوانید: ختم انعام برای حاجت فوری

طریقه ختم سوره حمد

در منابع و روایات مختلف طریقه ختم سوره حمد برای حاجات و نیت های مومنین به چندین روش آمده است. یکی از مشهورترین طریقه ختم سوره برای مستجاب شدن حاجات به این ترتیب است که سوره حمد را در پنج نوبت یعنی صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء 100 مرتبه تلاوت کند. پس به هر چه از عزت و مقام می خواهی، دست می یابی و از شر تمام ناراحتی ها در امان خواهی ماند . فقر و گرسنگی بر تو غلبه نخواهد کرد.


ختم سوره حمد در سه روز

ختم سوره حمد در سه روز یکی از مجربترین ختم ها برای حاجت روایی و استجابت دعا است. ختم سه روز سوره حمد به این ترتیب است: ابتدا هفت مرتبه سوره حمد را بخوانید. سپس 700 صلوات بفرستید. بعد از آن 80 مرتبه سوره انشراح را بخوانید. سپس 1001 مرتبه سوره مبارک توحید را بخوانید. دوباره هفت مرتبه سوره حمد را بخوانید. در پایان 100 صلوات بفرستید. انشاءالله پیش از پایان سه روز حاجت روا خواهید شد.


ختم سوره حمد 41 بار

ختم سوره حمد 41 بار بسیار مجرب است و برای مستجاب شدن حاجات سفارش شده است. به این منظور باید برای 41 روز، روزی 41 مرتبه سوره حمد را بدون اشتباه بخواند و پس از آن 13 مرتبه بگوید:

“یا مُفَتّح  فَتِّح  یا مُفَرِّج فَرِّج  یا مُسَبِّب سَبِّب  یا مُیَسِّر یَسِّر  یا مُسَهِّل سَهِّل

یا مُدَبِّر دَبِّر یا مُتَمِّم تَمِّم  بِرَحمَتِکَ یا اَرحَم ِالرّاحِمین”

برای این ختم باید همه 41 روز را با ضو و به در یک مکان ثابت و ساعت معین رو به سمت قبله بشنید (در غیر اینصورت موثر نخواهد بود و باید ختم را از ابتدا شورع کند). شروع این ختم باید از روز جمعه باشد و با غسل پس از نماز صبح شروع کند. در ابتدای این ختم 100 مرتبه بگوید “الحمدلله رَبِ العالَمین  عَلی کُلِّ حال” و صد صلوات بفرستند و سپس ختم سوره حمد را شروع کند و بداند که حاجت روا خواهد شد به خواست خداوند.


ختم سوره حمد در روز پنجشنبه

اگر ختم سوره حمد در روز پنجشنبه را به روش توصیه شده انجام دهید، جمیع حاجات شما برآورده خواهد شد.

پس برای این ختم از روز پنجشنبه شروع کنید و دو حاجت را از دل بگذرانید: یکی را در “الرحمن الرحیم” و دیگری را در “ایاک نعبد و ایاک نستعین” پس از نماز صبح 21 مرتبه، پس از نماز ظهر 22 مرتبه، پس از نماز عصر 23 مرتبه، پس از نماز مغرب 24 مرتبه و پس از نماز عشاء 10 دفعه که روی هم رفته صد مرتبه قرائت سوره حمد می شود.

اگر حاجت شما تا ابتدای هفته به تاخیر افتاد، نا امید نشوید و هفته دوم نیز تکرار کنید که این ختم مجرب است.

همچنین بخوانید: طریقه ختم ذکر یونسیه برای ازدواج و حاجت

خواص ختم سوره حمد برای ازدواج سریع

یکی از خواص ختم سوره حمد برای ازدواج سریع است. برای ختم سوره حمد به این نیت دو روش توصیه شده است:

از روز یکشنبه شروع کرده و اعمال زیرا را انجام دهید. لازم است ابتدا غسل کنید. سه مرتبه صلوات بفرستد. دو رکعت نماز به نیت حاجت خود خوانده و در پایان سه صلوات بفرستد.

  • 70 مرتبه قرائت سوره حمد در روز یکشنبه پس از نماز
  • 60 مرتبه قرائت سوره حمد در روز دوشنبه پس از نماز
  • 50 مرتبه قرائت سوره حمد در روز سه شنبه پس از نماز
  • 40 مرتبه قرائت سوره حمد در روز چهارشنبه پس از نماز
  • 30 مرتبه قرائت سوره حمد در روز پنجشنبه پس از نماز
  • 20 مرتبه قرائت سوره حمد در روز جمعه پس از نماز
  • 10 مرتبه قرائت سوره حمد در روز شنبه پس از نماز.

روش دیگر ختم سوره حمد برای ازدواج به این ترتیب است که دو رکعت نماز حضرت باب الحوائج توصیه شده است که در هر رکعت بعد قرائت سوره حمد، 12 مرتبه سوره مبارکه توحید خوانده می شود و بعد از پایان نماز 100 مرتبه ذکر صلوات فرستاده شود و سپس به دعای زیر خوانده شود:

“اَللهُمّ اِنّی اَسئَلُکَ بِحَقِّ المَحبُوسَ فِی سِجْنَ هارونَ اَنْ تَقْضِیَ حاجَتی”

خواص ختم سوره حمد برای ازدواج سریع


خواص ختم سوره حمد برای حاجت فوری

برای کسب خواص ختم سوره حمد برای حاجت فوری، بهتر است دو رکعت نماز به جا آورده و در هر رکعت از آن 19 مرتبه سوره حمد را بخوانید. پس از پایان نماز 786 مرتبه “بسم الله الرحمن الرحیم” را تکرار کنید، انشاءالله حاجات شما هر چه زودتر مستجاب می گردد.


خواص ختم سوره حمد برای ادای قرض

برای خواص ختم سوره حمد برای ادای قرض در منابع روایی آمده است هر کس که بسیار مقروض است سوره حمد را زیاد قرائت کند و سپس استغفار و توبه کند، سپس بگوید:

“سُبْحَانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ مِنْ فَضْلِه”

قرض او به خواست خداوند ادا می شود.


خواص ختم سوره حمد برای محبت

اگر رابطه زوجی تیره و تار شده است، خواص ختم سوره حمد برای محبت می تواند موثر باشد. برای افزایش محبت ختم 7 روز سوره حمد را به این ترتیب انجام دهید؛ باید برای هفت روز، هر روز 25 بار صبح ها و 25 مرتبه عصر سوره حمد را به شکل زیر قرائت کنید:

“بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرحیم سَخَّرَ لی (فلانه بِنْتِ فلانه یا فُلَانَ بْنَ فُلَانِ) الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ العالمین یا رقیب سخرلی قَلْبِهِ یا قَلْبِهَا الرَّحْمَنِ الرحیم یا وَدُودُ سخرلی (فُلَانَ بْنَ فُلَانٍ) یا ملک یوم الدین یا رقیب سخرلی( قَلْبِهِ یا قَلْبِهَا) ایاک نَعْبُدُ وَ ایاک نستعین یا وَدُودُ سخرلی فُلَانَ بْنَ فُلَانِ اهْدِنَا الصِّراطَ المستقیم یا رقیب سخرلی (فُلَانَ بْنَ فُلَانٍ )غیر مغضوب علیهم یا رقیب سخرلی (فُلَانَ بْنَ فُلَانٍ) وَ لَا الظالین  امین یا وَدُودُ سَخَّرَ لی فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ”.

همچنین بخوانید: دعای ختم قرآن کریم برای شیعه و اهل سنت

خواص ختم سوره حمد برای ثروت


خواص ختم سوره حمد برای ثروت

امام علی علیه اسلام قرائت سوره حمد را برای رزق و روزی و ثروت سفارش فرمودند. از ایشان روایت شده است که اگر ثروت فراوان و رزق و روزی می خواهی و نمی خواهی به بنده ای نیازمند باشی و به آرزوهای خود برسی، سوره حمد را بخوان که در آن اسرار عجیبی نهفته است.

پس برای افزایش ثروت و رسیدن به خواسته ها سوره مبارکه حمد را به طور مکرر بخوانید.

همچنین از پیامبر اکرم (ص) آمده است هر کسی هنگام ورود به منزل سوره حمد و توحید را بخواند، برکت و ثروت به آن خانه جاری شده و فقر از آن دور می شود.


خواص ختم سوره حمد برای بازگشت معشوق

برای بهره مند شدن از خواص ختم سوره حمد برای بازگشت معشوق باید سوره مبارکه حمد را به صورت وارنه به نام شخص مورد نظر و مادرش بخواند، بی شک معشوق شما بازمی گردد. منظور از وارنه خواندن سوره حمد به شکل زیر است:

“اَلضّالین لا وَ عَلَیهِم المَغضوب غَیرِ عَلَیهم اَنعَمتَ الَّذینَ صِراطَ المُستَقیم الصِّراط اِهدِنا نستَعین اِیّاکَ وَ نَعبُدُ اِیّاکَ الَّدینَ یَوم مالِکِ الرَّحیم الرَّحمنِ العالَمین رب للهِ الحَمد الرَّحیم الرَّحمن اَلله بِسمِ”

همچنین می توانید به نیت جلب محبت کسی سوره حمد را بخوانید و زمانیکه به ” غیر المغضوب علیهم” رسیدید، نیت خود را بگویید.


خواص ختم سوره حمد برای شفای بیمار

در مورد خواص ختم سوره حمد برای شفای بیمار از حضرت ابی عبدالله علیه السلام روایت شده است: اگر کسی هفتاده مرتبه سوره حمد را بر میت بخواند و روح به بدنش بازگردد، جای تعجب نیست.

از امام صادق (ع) نیز در جواهر القرآن مسطور روایت شده است: اگر در فاصله بین نماز نافله صبح و نماز صبح، سوره حمد را به نیت شفای بیمار بخوانید، انشاءالله شفا می یابد.

در جای دیگر فرمودند هر که دچار بیماری شد 7 مرتبه سوره مبارکه حمد را بخواند، آن بیماری رفع می شود و اگر نشداین سوره را هفتاد مرتبه بخواند و من ضمانت می کنم که شفا پیدا کند.

همچنین بخوانید: ختم سوره واقعه

سخن آخر

امیدواریم این مطلب از آلامتو با عنوان خواص ختم سوره حمد برای ازدواج سریع، حاجت فوری و ثروت مورد پسند شما همراهان سایت قرار گرفته باشد. اگر تجربه ای از ختم سوره حمد دارید می توانید آن را در بخش نظرات با همراهان سایت به اشتراک بگذارید.