طریقه انواع ختم صلوات برای حاجت محال فوری و سریع الاجابه

ختم صلوات برای حاجت

ختم صلوات برای حاجت بسیار مجرب بوده و به عنوان یک گره گشای فوری در بین مسلمانان از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد. ختم صلوات دارای آداب خاصی است که در ذیل اشاره به آن خواهیم داشت. همچنین ختم صلوات انواع و اقسام متفاوتی دارد که از جانب بزرگان دین در بسیاری از منابع دینی به ما مسلمانان توصیه شده است. امروز در این مطلب از آلامتو به طریقه انواع ختم صلوات برای حاجت محال فوری و سریع الاجابه پرداخته و آن را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. امید است مورد توجه و نظر شما عزیزان قرار گرفته و مفید و موثر واقع گردد. باشد که حاجت روا گردیم.

همچنین بخوانید: صلوات حضرت زهرا

ختم صلوات برای حاجت فوری و سریع الاجابه

صلوات حاجت دهنده فوری، ختم صلوات امام جواد (ع) می باشد که بسیار مجرب می باشد. چنان که مرحوم آیت الله کشمیری فرموده اند: برای گشایش در مشکلات به امام جواد (ع) توسل نموده و ختم صلوات نمایید. ثواب صلوات را نثار امام جواد نموده و ایشان را واسطه رسیدن به حاجات قلبی خود نمایید. آیت الله کشمیری این ختم صلوات را بهترین روش برای برآورده شده حاجات دنیوی بیان نموده اند.


ختم صلوات برای حاجت به نقل از امام رضا

امام رضا (ع) به نقل از رسول خدا صلى الله علیه و آله می فرمایند: هر آنکس كه در روز جمعه صد مرتبه بر پیامبر مکرم اسلام صلوات فرستد؛ سی حاجت دنیوی و سی حاجت اخروی، مجموعا شصت حاجت وی به اذن پروردگار برآورده خواهد شد.


روش ختم صلوات برای حاجت بر اساس حروف ابجد

ختم صلوات بر اساس حروف ابجد یکی از روش های بسیار مجرب بوده و بر اساس حروف ابجد مربوط به 14 معصوم صورت می گیرد. به طور مثال اگر صلوات به ساحت مقدس امیر المومنین حضرت علی (ع) تقدیم می گردد و آن حضرت را واسطه ای برای حاجت روایی خویش قرار داده می شود بایستی 110 مرتبه صلوات فرستاده و ختم را به پایان رساند.


طریقه ختم صلوات در ۱۴ شب برای حاجت روایی

ختم صلوات در ۱۴ شب از جانب حضرت آیت الله کشمیری که به نقل از استاد خویش ضرت آیت الله قاضی نقل شده است که در ذیل به طریقه این ختم خواهیم پرداخت:

در ختم صلوات چهارده شب بهتر است از شب شنبه پس از ادای نماز عشاء غسل نموده و هزار صلوات نثار حضرت محمد (ص) نموده و صدقه ای کنار گذاشته شود.

در شب دوم هزار صلوات نثار امیرمومنان حضرت علی (ع) و صدقه کنار گذاشته شود.

در شب سوم هزار صلوات نثار حضرت فاطمه زهرا (س) و صدقه کنار گذاشته شود.

این روال ادامه یافته و هرشب هزار صلوات و صدقه نثار یکی از 12 امام گردد.

در شب چهار دهم هزار صلوات نثار امام زمان (ع) و همچنین صدقه کنار گذاشته شود.

در این چهارده شب چهارده هزار صلوات تقدیم به معصومین می گردد که ختم کننده را نزد حضرت محمد و آل محمد محبوب می سازد و اینگونه است که حاجات قلبی ختم کننده برآورده شده و حاجت روا می گردد.

همچنین بخوانید: صلوات ضراب اصفهانی

طریقه انواع ختم صلوات برای حاجت محال فوری و سریع الاجابه


ختم صلوات برای حاجت با توسل به حضرت زينب (س)

صلوات و توسل به حضرت زينب (س) یکی از پر فضیلت ترین توسلات است که بسیار مجرب بوده و ختم صلوات آن موجب گشایش در امور و حاجت روایی می گردد. طریقه ختم حضرت زینب به این گونه است که در هر روز 69 صلوات فرستاده و تا 69 روز این روند ادامه یابد. در روز پایان ختم 69 تومان نیز صدقه داده شود.


طریقه ختم صلوات امام صادق (ع) برای حاجت محال

ختم صلوات امام صادق (ع) با صلوات بر حضرت محمد و آل ایشان آغاز می گردد. ایشان فرموده اند: ابتدا صلوات بر نبی و آلش فرستاده سپس حاجات قلبی خود را از پروردگار استدعا نمایید. سپس صلواتی بر محمد و آلش بفرستید. چرا که پروردگار کریم تر از آن است که دو سو را گرفته و میانه را رها سازد و محمد و آلش برای پروردگار محبوب ترین هستند.

همچنین بخوانید: طریقه ختم ذکر یونسیه

آداب ختم صلوات برای حاجت

بهتر است برای آغاز یک ختم صلوات سریع الاجابه برای حاجت با آداب ختم آشنا بوده و آن را در دستور کار خویش قرار دهید که در ذیل به اشاره خواهیم نمود.

اول آنکه وضو داشته باشید.
دوم آنکه لباسی تمیز و آراسته بر تن نمایید.
سوم آنکه بهتر در مکانی آرام و خلوت ختم صلوات صورت گیرد.
چهارم آنکه در مکانی رو به قبله نشسته یا بایستید.
پنجم آنکه از صحبت نمودن در حین ختم خودداری نمایید.
ششم آنکه بهتر است پیش از آغاز ختم صلوات استغفار نموده و از پروردگار طلب بخشش نمایید.
هفتم آنکه بهتر است صلوات به صورت کامل ادا گردد: اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم