زیباترین معابد چین باستان

10 معبد شگفت انگیز در چین

چین یکی از قدیمی ترین فرهنگ های جهان است و امپراطوری عظیم آن با معابد بودایی اجین شده است.

وقتی قدم بر آستانه ی یکی از این معابد در چین می گذارید، به فضایی می روید که در آن زمان معنا ندارد. بودایی ها اعتقاد دارند برای گذشته و آینده پایانی وجود ندارد. وارد باغ های چین شوید تا خود را در یک تاریخچه قدیمی غرق کنید.


  1. معبد لینگین

معابد چین,زیباترین معبدهای چینی,معبد لینگین-lingyin_temple

برای ورود به معبد لینگین اول باید وارد تالار رسمی پادشاهان آسمانی شوید. چان بودیسم برای قرن ها خانه کوه های وولین بود.

منطقه کوهستانی خوش منظره و زیبا در اطراف معبد به عنوان معبد ارواح شناخته می شود. باید برای ورود به منطقه دیدنی کوهستانی Lingyin-Feilai که پر از پل ها، بناهای تاریخی، مجسمه، grottoes، آثار هنری است ورودی پرداخت کنید.

این معبد یکی از بزرگترین و ثروتمند ترین معابد در چین است. معبد دارای تالار بزرگ سیج، تالار پزشکی بودا، کتابخانه سوترا ، هال Huayan و سالن از پنج صد Arhats است.


  1. معبد Nanshan

معابد چین,زیباترین معبدهای چینی,معبد Nanshan

معبد Nanshan بزرگترین محل مقدس بودایی است که از زمان تأسیس جمهوری خلق چین در چین ساخته شده است. این معبد یک مجسمه سفید 100 متری (350 فوت) دارد که بر روی یک خروجی سنگی در دریای جنوبی سانیا ساخته شده است.

تمام زمین های معبد با این مجسمه به عنوان نقطه کانونی ساخته شده است. میدان ورودی اصلی آن توسط ساقه باریک سفید که به مجسمه در دریا می رسد احاطه شده است.

یک حوضچه زیبا در یک طرف خیابان و یک خوشه از چوب در سوی دیگر توجه شما را جلب می کند.

این معبد چین جنوبی به نام یک گفتگوی محبوب بودایی نامیده می شود – “بختتان به خوبی دریای شرق باشد؛ طول عمرتان مانند Nanshan زیاد باشد”.


  1. معبد اسب سفید

معابد چین,زیباترین معبدهای چینی,معبد اسب سفید-white_horse_temple

سنت می گوید معبد اسب سفید نخستین معبد بودایی ساخته شده در چین بود.

معبد باستانی، که در سال 68 میلادی ساخته شده است، فقط در خارج از دیوارهای پایتخت شرقی هان قرار دارد. این بازدید برای گردشگران غربی آسان است زیرا تمام نشانه ها در ماندارین و انگلیسی وجود دارد.

معبد اصلی بارها و بارها در طول سالها، مخصوصا در دوران سلسله مینگ و چینگ، در دهه 1950 و اخیرا در سال 1973 پس از انقلاب فرهنگی، مرمت شده است. سالن های متعدد به باغ های وحش و گالری در این معبد زیبا باز می شود.

توجه داشته باشید مجسمه های زیبا مانند دو شیراساطیری در ورودی، Jade Buddha، و Sakyamuni مشهور جهان و Maitreya بوداها نیز در معبد وجود دارد.


  1. غار بزرگ گوزن وحشی

معابد چین,زیباترین معبدهای چینی,غار بزرگ گوزن وحشی

این معبد در طول سلسله تانگ در 652 درست شده است که 7 طبقه است. این معبد در طول قرن ها بارها ترمیم شده است و در اصل پنج طبقه بوده است.

یکی از اهداف ساخت این معبد، استفاده از آن به عنوان خانه مجسمه های بودا که از هند آورده می شدند بود.

ارزش دارد به این ساختمان باستانی سفر کنید و تغییرات آن را به محیط مدرن ببینید. همچنین بازار در هوای باز نیز در جنوب وجود دارد.


  1. معابد سرزمین Longmen

معابد چین,زیباترین معبدهای چینی,معابد سرزمین Longmen

2300 غارنورد به صخره های سنگ آهک که تقریبا در یک مایلی استان هنان قرار دارند سفر می کنند. در غارها نمونه های برتر جهان از هنر چینی از سلسله شمالی وای و تانگ (907- 316) دیده می شود.

مجموعه ای از پله های فلزی و سنگ آهک می تواند شما را به غارهایی که در بالای صخره هستند برساند تا بتوانید تمام 110،000 مجسمه، 60 مقبره و 2800 کتیبه را ببینید.

مجسمه ها و بودا ها از سنگ آهکی ساخته شده اند که دامنه تپه را تشکیل می دهند. این صخره ها بالای رودخانه یی واقع است.


  1. معبد لاما

معابد چین,زیباترین معبدهای چینی,معبد لاما-lama_temple

درست در وسط ستون بودایی در پکن، معبد لما دیده می شود. این معبد محل اقامت سابق امپراتور یونگ ژنگ بوده است که در سال 1744 به لاماسی تبدیل شد. اگر فقط می توانید یک معبد را در چین ببینید حتما معبد لاما را انتخاب کنید.

این معبد معروف ترین معبد بودایی تبتی در خارج از تبت است. معبد لاما، در قلب یکی از بزرگترین شهرهای چین است که دارای نقاشی های نفس گیر، نمایشگاه 18 متری (بودایی 60 فوت) در تبت، مجسمه های تانتری، نجاری دست ساز و سقف های خیره کننده ای است. معبد به پنج سالن بزرگ تقسیم شده است.


  1. معبد شائولین

معابد چین,زیباترین معبدهای چینی,معبد شائولین-shaolin_temple

معبد شائولین معبد اصلی مدرسه بودایی 1500 ساله شائولین است. معبد و مدرسه مکررا هدف حملات در طول قرن ها بوده است، آخرین مأموریت در سال 1928 هنگامی که مدرسه آتش گرفت، بود.

سالن های باقی مانده برای توریست هامدرن شده اند. امواج مسافران هر ساله سالن این معبد را پر می کنند. شائولین، برای افرادی که هنر رزمی را تمرین می کند مکانی مناسب است.

همچنین مرکز آموزش وو شو نیز می باشد. می توانید به یک حیاطی که پر از تازه واردان کونگ فو می باشد نیز سر بزنید.


  1. جوخان

معابد چین,زیباترین معبدهای چینی,جوخان-jokhang

شما از کنار زائران بودایی که در خارج از معبد یوکوهانگ باستانی در مرکز تبت قرار دارند می گذرید.

آنها برای عبادت مجسمه 1،300 ساله مرکزی طلایی بودا آمده اند. معبد توسط مدرسه Gelug نگهداری می شود، اما همه فرقه های مختلف بودایی را قبول می کنند.

سقف طلای خیره کننده این معبد دو طبقه دارای ظاهری زیبا و بی نظیر است. در صبح هنگام به معبد مراجعه کنید در این زمان معبد در دسترس است. در بعد از ظهر، بخش معبد خاموش است و فقط از طریق گیت ها قابل مشاهده است.


  1. صومعه آویز

معابد چین,زیباترین معبدهای چینی,صومعه آویز-hanging_monastery

این صومعه به صخره ای صخره 75 متری (246 پا) آویخته شده است. خانه های نمادین زیبای بودایی با پایه های طولانی به سمت صخره ها مجهز شده اند.

پل های باریک و راهروهای کوچک این خانه ها را به پرستش متصل می کنند، اما شما نمی توانید برای مدت طولانی بازدید کنید.

تعداد زیادی بازدیدکنندگان، اثربخشی پایه ساختمان را کاهش می دهد. Hengshan در سال 491 ساخته شده است. واقعیت این است که این مدت باعث تعجب معماری می شود


  1. معبد بهشت

معابد چین,زیباترین معبدهای چینی,معبد بهشت-temple_of_heaven

معروف ترین معبد در چین، معبد بهشت است که ​​از لحاظ فنی یک معبد نیست. این معبد یک محراب است. اما راهبان و عبادت کنندگان را در اینجا پیدا نخواهید کرد. اما معماری آن در قلب پکن خیره کننده است.

باغ متساوی دارای ورودی های چهار نقطه قطب نمای است. باغ در داخل به طور جدی در بخش های خطی نگهداری می شود تا ناقص بودن طبیعت را از بین ببرد.

سالن های معبد به شدت تحت تاثیر باغ ها قرار می گیرند. ساختمان ها دور هستند در حالی که پایه های آنها مربع است تا منعکس کننده باور قدیمی که بهشت ​​و زمین مربع است، باشد.

ویژگی برجسته این مکان، پارک سالن عبادت یک ساختار زیبا با سقف چتر ناهار خوری سه گانه ای که در تراس مرمر سه لایه نصب شده می باشد.

گردشگران همچنین جذب دیوارها شده اند که در آن می توان از یک سمت به سمت دیگر نگاه کرد و شگفت زده شد. کل ساختار کنفوسیوس برای یک امپراطور شناخته شده به نام “پسر بهشت” ساخته شده بود که از محراب برای دعا کردن برای فتنه مردم خود استفاده کرد.


نظر خود را بیان کنید