روز جهانی دنیای مجازی
دنیای مجازی (که فضای مجازی نیز نامیده میشود) یک محیط شبیهسازی شده با رایانه است. که ممکن است توسط کاربران زیادی پر شود که میتوانند یک آواتار شخصی ایجاد کنند، و به طور همزمان و مستقل دنیای مجازی را کاوش کنند، در فعالیتهای آن شرکت کنند و با دیگران ارتباط برقرار کنند. این آواتارها میتوانند متنی،نمایش گرافیکی، یا آواتارهای ویدیویی زنده با حس شنوایی و لمسی باشند. جهان های مجازی ارتباط نزدیکی با جهان های آینه ای دارند. در ادامه تاریخ دقیق روز جهانی دنیای مجازی را در تقویم شمسی، میلادی و قمری ارائه داده ایم.
تاریخ روز جهانی دنیای مجازی در سال 1401 کی و چه روزی است؟
تاریخ دقیق روز جهانی دنیای مجازی در تقویم شمسی:
تاریخ دقیق روز جهانی دنیای مجازی 1401 در تقویم شمسی مصادف است با:
تاریخ دقیق روز جهانی دنیای مجازی در تقویم میلادی:
تاریخ دقیق روز جهانی دنیای مجازی در تقویم میلادی سال 2022 مصادف است با:
Saturday, August 20, 2022
2022-08-20
تاریخ دقیق روز جهانی دنیای مجازی در تقویم قمری:
تاریخ دقیق روز جهانی دنیای مجازی در تقویم قمری سال 1401 مصادف است با:
السبت، ٢٢ محرم ١٤٤٤
۱۴۴۴/۰۱/۲۲
همچنین بخوانید:معنی ایموجی های قلب، دست، صورت و بی ادبانه در واتساپ و اینستاگرام
تاریخچه روز جهانی دنیای مجازی
مفهوم جهان های مجازی به طور قابل توجهی پیش از رایانه ها است. در میان اولین جهان های مجازی که توسط کامپیوترها پیاده سازی شدند، شبیه سازهای واقعیت مجازی بودند. جهانهای مجازی معاصر، بهویژه محیط های آنلاین چند کاربره، عمدتاً مستقل از این تحقیقات پدید آمدند، در عوض توسط صنعت بازیسازی، اما با الهام از المان های مشابه، پدید آمدند. محیط های مجازی در واقع یک ترفند فریبنده برای ادراک هستند. و در حقیقت چیزی را که وجود ندارد با استفاده از صداها و تصاویر به ادراک انسان القا می کند. جهانهای مجازی معمولاً بر محتوای جذاب ذهنی و احساسی تکیه میکنند که باعث ایجاد یک تجربه کاذب میشود. اولین دنیای مجازی ارائه شده در اینترنت جوامع و اتاق های گفتگو بودند که برخی از آنها به MUD و MUSH تبدیل شدند. اولین MUD، معروف به MUD1، در سال 1978 منتشر شد. مخفف آن در ابتدا مخفف Multi-User Dungeon بود، اما بعداً به معنای ابعاد چند کاربر و دامنه چند کاربر نیز آمد. MUD یک دنیای مجازی است که در آن بازیکنان بسیاری در زمان واقعی با هم تعامل دارند. در سال 1996، شهر هلسینکی فنلاند با شرکت تلفن هلسینکی (از زمان Elisa Group) اولین تصویر سه بعدی مجازی آنلاین را راه اندازی کرد که برای نقشه برداری از یک شهر طراحی شده بود. پروژه مجازی هلسینکی در نهایت به پروژه هلسینکی آرنا 2000 تغییر نام داد و بخش هایی از شهر در بافت مدرن و تاریخی به صورت سه بعدی ارائه شد.
در سال 1999، اولین دنیای مجازی مخصوص کودکان با پایگاهی در یادگیری مبتنی بر بازی و یکی از اولین اقتصادهای مبتنی بر ارز مجازی راه اندازی شده اندکی پس از آن، در سال 2000، Habbo راه اندازی شد و رشد کرد تا به یکی از محبوب ترین و طولانی ترین دنیای مجازی با میلیون ها کاربر در سراسر جهان تبدیل شود.
همچنین بخوانید:انشا در مورد فضای مجازی
اهمیت روز دنیای مجازی
اگرچه تعاملات اجتماعی شرکتکنندگان در دنیای مجازی اغلب در چارچوب بازیهای سهبعدی مشاهده میشود، اشکال دیگر تعامل نیز رایج هستند، از جمله انجمنها، وبلاگها، ویکیها، اتاقهای گفتگو، پیامرسانی فوری و کنفرانسهای ویدئویی. جوامع در مکان هایی متولد می شوند که قوانین، موضوعات، جوک ها و حتی زبان خاص خود را دارند. اعضای چنین جوامعی می توانند افرادی همفکر برای تعامل پیدا کنند، خواه از طریق اشتیاق مشترک، تمایل به اشتراک گذاری اطلاعات، یا تمایل به ملاقات با افراد جدید و تجربه چیزهای جدید باشد. کاربران ممکن است شخصیت هایی را در جامعه ایجاد کنند که با دنیای خاصی که با آن در تعامل هستند سازگار باشد، که می تواند بر نحوه تفکر و عمل آنها تأثیر بگذارد. دوستیهای اینترنتی و مشارکت جوامع آنلاین تمایل به تکمیل دوستیهای موجود و مشارکت مدنی دارند تا جایگزینی یا کاهش چنین تعاملاتی.