یاد خدا

یاد خدا ارامش بخش دلهاست اگر شخصی همیشه به یاد خدا باشد هم در این دنیا زندگی خوبی خواهد داشت و هم در ان دنیا …

انسانی که یاد خدا باشد در هر لحظه همیشه از گناه دوری میکند و این یکی از فواید یاد خدا بودن است .

اگر انسانی همیشه به یاد خدا باشد خدا هم مشکلاتش را اسان میکند “فاذکرونی اذکرکم… _ پس مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم …”

کسی که همیشه به یاد خدا باشد خدا همنشین او خواهد بود.

چگونه می توانیم به خدا نزدیک شویم؟

به گزارش آلامتو و به نقل از مردمان؛ خدا را دوست دارید؟ بعید می‌دانم فرد دین‌داری در جهان باشد که به این سوال پاسخ منفی بدهد. ولی اگر بخواهیم واقعاً صادق باشیم، شاید پاسخمان مثبت هم نباشد.

جوان‌ترها و بچه‌ها چطور؟ آیا آنها هم خدا را از ته قلب و فکرشان دوست دارند؟

حدود یک سال پیش به شناختی دست یافتم: اینکه من واقعاً خدا را دوست ندارم.

بله می‌توانم بگویم که دوستش داشتم، دستوراتش را رعایت می‌کردم، زمان زیادی را به او فکر می‌کردم و کلامش را دوست داشتم. ولی به دلیلی هیچ تلاش واقعی برای دوست داشتن واقعی او انجام نمی‌دادم.

من وقت و انرژی زیادی را برای تلاش به دوست داشتن دیگران گذاشته بودم ولی به دلیلی نمی‌دانستم که این دومین کاری است که باید انجام دهم، نه اولی.
اولی دوست داشتن خدا است.

ادامه مقاله: چگونه می توانیم به خدا نزدیک شویم؟

فضیلت تکیه کردن به خداوند در مشکلات زندگی

خسته شده بود. قلبش مالامال از خشم و عصبانیت بود. چرا خداوند جوابش را نمی‌داد؟ چرا از آن موقعیت نجاتش نمی‌داد؟

به نقل از سایت مردمان؛ کم‌کم دعا کردن‌هایش را کمتر کرد. یک روز متوجه شد دیگر به جز دعاهای روزمره‌ای که قبل از غذا خوردن می‌کرد، هیچ دعایی نمی‌کند. متوجه شد که دیگر هیچ انتظاری از خدا ندارد. اعتماد او به بزرگی خدا در گرمای مشکلاتش و سکوت خدا ذوب شده بود.

این مشکل خیلی‌هاست. خیلی‌ها به مرور زمان فقط از روی عادت یا ترس از روز جزا دعا می‌کنند. بعضی‌ها وقتی زندگی‌شان به سختی می‌خورد و آنطور که انتظار دارند از خداوند نشانه و کمکی نمی‌بینند، ایمانشان را از دست می‌دهند. خیلی‌ها هم آنقدر درگیر مشغله‌های زندگی می‌شوند که به کلی خدا را فراموش می‌کنند. خیلی‌ها هم از نمود مذهب در جامعه ناامید شده و بزرگی خدا را هم با همان خط‌کش اندازه می‌گیرند.

وقتی ایمانمان از یاری خداوند را از دست می‌دهیم خیلی راحت ممکن است به مغز خودمان برای تصمیم‌گیری‌های زندگی تکیه کنیم. ایمان به خدا در زمان‌هایی که شرایط زندگی‌مان سخت می‌شود کار آسانی نیست. خستگی‌ها، مشغله‌ها و آسیب‌هایی که در زندگی می‌بینیم باعث می‌شوند زمین بخوریم و خیلی وقت‌ها نمی‌دانیم چطور دوباره روی پاهایمان بایستیم. ایمان مثل ریسمانی می‌ماند که پاره کردن آن شما را میترساند.

ادامه مقاله: فضیلت تکیه کردن به خداوند در مشکلات زندگی