صبحانه سالم یکی از بهترین موضوعات انشا در مدارس است و برای آماده کردن یک مقاله عالی در مورد صبحانه ما در این صفحه بهترین مقالات مرتبط با صبحانه را برای شما آماده کرده ایم.

چگونه صبحانه بخوریم تا چاق نشویم؟

چه کسی فکرش را میکند که اگر صبحانه را اشتباه بخورد ممکن است چاق شود؟

به گزارش آلامتو و به نقل از روزیاتو؛ خوردن صبحانه و اهمیت آن از نظر هیچ کس پنهان نیست. امروز بر آن هستیم که اشتباهات رایجی را که در خوردن صبحانه انجام می دهیم و چندان هم از آنها آگاهی نداریم را برشماریم.

البته باید گفت که چندان هم مقصر نیستیم، چرا که سبک زندگی مدرن و بالا رفتن سرعت زندگی به تبع آن، تولید بسته های آماده غذا حتی صبحانه، تبلیغات نادرست روی این بسته ها، دشواری در کنار گذاشتن روش های سنتی خوردن نان، پنیر و چای شیرین و سایر عوامل راه را اندکی برای ما دشوار هم ساخته است.

اما نکته مثبت این است که اکنون می توانیم با استفاده از یافته های علمی انجام شده، بهترین روش را برای این وعده بسیار مهم غذایی به کارگرفته و به تناسب اندام خود کمک کنیم. با این کار اندیشه نادرست نخوردن صبحانه یا نوشیدن تنها یک فنجان چای، قهوه یا آبمیوه را نیز کنار خواهیم گذاشت و با اندکی صبر به روند صحیح وعده صبحانه مبادرت خواهیم کرد.

ادامه مقاله: صبحانه برای چاق نشدن

نخوردن صبحانه چه عوارضی دارد؟

متاسفانه بسیاری از مردم صبحانه را نادیده می گیرند. برخی با این کار سعی می کنند میزان مصرف کالری را کاهش دهند، برخی اول صبح آنقدر سرشان شلوغ است که فرصت نمی کنند و افراد دیگری هم هستند که می گویند اصلا احساس گرسنگی ندارند. تحقیقات نشان داده خوردن صبحانه بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است.

در یک تحقیق که توسط دانشگاه هاروارد انجام گرفت محققان به این نتیجه رسیدند آقایانی که صبحانه نمی خورند در مقایسه با گروهی که صبحانه می خورند، 27 درصد بیشتر در خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی قرار دارند. با اینکه در این تحقیقات به یک دلیل مشخص اشاره نشده اما محققان فکر می کنند غذا نخوردن برای مدت زمان طولانی روی بدن فشار می آورد و مجبورش می کند سخت تر کار کند، در نتیجه مشکلات متابولیسم به وجود می آید.

تغییر در هورمون ها جهت کمک به تثبیت سطح قند خون و حرکت به سمت اضافه شدن وزن در افرادی که صبحانه را جا می اندازند می تواند منجر به بیماری های قلبی شود. این تغییرات منجر به انباشته شدن پلاک در شریان و افزایش خطر مشکلات قلبی می شود.

ادامه مقاله: عوارض نخوردن صبحانه