تعبیر خواب پادشاه

دیدن پادشاه در خواب به چه معناست؟

تعبیر دیدن پادشاه در خواب چیست؟

پادشاه king

به عقیده فروید و با توجه به تئوری سمبولیسم در خواب او پادشاه در خواب هایی که ما می بینیم سمبول پدر است همان طور که جای دیگری از این کتاب نقل شده فروید معتقد است اشیاء و عوامل و همه چیزهایی که زندگی ما را پر کرده اند در خواب به صورت سمبول هایی ظاهر می شوند و او می گوید سمبولیسم جالب ترین فصل تئوری خواب است و به عنوان شاهد نمونه هایی نیز مثال آورده است.

اگر نظریه فروید را قبول داشته باشیم که درست به نظر می رسد پادشاه خواب پدر است و ملکه مادر.

معبران و خواب شناسان کهن ایرانی و اسلامی نیز تقریبا همین عقیده را دارند یعنی می گویند خیلی چیزها در خواب مظهر و نمونه چیزهای دیگری هستند که در زنگی روزانه آنها را لمس می کنیم.

در همین کتاب در قسمت ـ آ ـ کلمه آفتاب نوشتیم که معبران اسلامی معتقدند که آفتاب یا خورشید در خواب های ما پدر است.

ماه مادر و ستاره های دیگر به همین ترتیب معرف اشخاص دیگر می باشند. به خصوص فروید تاکید دارد که پدر به خصوص اگر سختگیر و مستبد و یکدنده و خشن باشد در خواب به شکل پادشاه متجلی می شود. با این تعریف نه تنها پدر و مادر بلکه اشخاص دیگری که در زندگی ما آمر و حاکم هستند می توانند در خواب پادشاه بشوند.

مثل رییس، کارفرما، معلم و یا هر کس دیگری که در مقام مقایسه ما خویشتن را در مقابل او ضعیف و بی مقدار می دانیم.

با این مقدمه می توانید پادشاه را در خواب خود بشناسید کیست و رویای شما از چه کسی با شما سخن می گوید.

اگر در خواب پادشاه ـ پدر ـ را ببینید که بشاش و خوشحال و راضی است خوب است و خواب شما از سکون و آرامشی که در زندگیتان پدید می آید خبر می دهد.

اگر پادشاهی مرده باشد و شما او را زنده ببینید خواب شما می گوید که در روزهای آینده با شخصی رو به رو می شوید و برخورد دارید که می تواند در زندگی شما تعیین کننده باشد.

اگر پشتش به شما بود نشان آن است که کار مهمی به اعمال قدرت و همت و هوش و فراست شما تعلیق می یابد و اگر پشت شما به پدر بود از کنار حادثه خوبی بی تفاوت می گذرید بی آنکه از آن سود ببرید و بهره مند شوید.

اگر دیدید که پادشاه وارد خانه ای شد که آن خانه به شخص پادشاه تعلق ندارد به صاحب خانه زیان وارد می آید ولی اگر متعلق به خود پادشاه بود سودی برای بیننده خواب متصور است.

چنانچه پادشاه را اندوهگین و گرفته خاطر دیدید خواب شما از یک غصه خبر می دهد.

اگر بیننده خواب ببیند که با پادشاه نشسته و صحبت می کند یا بر سر سفره قرار گرفته و غذا می خورد گرفتار غم و اندوه می شود و بین او و خانواده اش جدایی می افتد. اگر فقط پادشاه را بر سر سفره دیدید و خودتان کنار او نشسته بودید، خواب شما از عمر طولانی خبر می دهد.

چنانچه دختر جوانی خود را با پادشاه ببیند خواب او از عشق و ازدواج خبر می دهد و اگر پسر جوان و مجردی خویشتن را با پادشاه ببیند باید نگران یک رقابت عاطفی باشد و شکست در عشق را بپذیرد.

اگر در خواب دیدید که به تماشا ایستاده اید و پادشاه با اتومبیل می آید و از مقابل شما می گذرد مترصد دریافت خبری بزرگ باشید.

اگر دیدید از جایی که هستید پادشاه سوار ماشین شد و رفت امنیت و فراغت می یابید و نگرانی و تشویش شما زایل می گردد و اگر دیدید جایی که هستید پادشاه آمد و پیاده شد گرفتار بلایی می شوید و محدودیت برای شما به وجود می آید و اگر دیدید که با پادشاه به سفر می روید نیکو خوابی نیست.

☺ تعبیر خواب «پادشاه» برای من چیست؟

اگر در خواب‌تان «پادشاه» را دیده اید اما تعبیرخواب فوق جوابگوی شما نیست ابتدا بخش نظرات را بخوانید و در صورتی که همچنان به تعبیر خواب خود نرسیدید؛ جزئیات خواب‌تان را در بخش نظرات ارسال کنید تا به آن پاسخ مناسبی داده شود.

✚ کاربر گرامی نظرات تکراری پاسخ داده نخواهد شد. لطفاً بخش نظرات را با دقت مطالعه فرمایید.


30 دیدگاه

  1. محمدرضا

    سلام خدا قوت . من شب هفدهم رمضان خواب دیدم که رییس جمهور آلمان شدم و با رییس جمهور انگلستان صحبت میکنم . ممنون میشم تعبیر خواب من را بگید.

  2. آنا

    سلام
    من خواب دیدم یک ریس جمهور تعیین شده و من نزدیک. اطاقش می بینم ریس جمهور آمده. میروم داخل و اون دست خوده پیش می‌کند. میگه دوست. داشتی همرایم دست پرسی کنی باش آرزویت بر آورده شود . منم خوش میشم دستش را بوس میکنم و اون. دست من را بوس می‌کند و نم دهنش در پشت دستم باقی میماند بعد از صحبت برایم یک مکتوب می‌دهد میگه می‌توانی با این مکتوب مقرر شوی در هر مکتب که خودت بخواهی

  3. سید مهدی

    سلام،
    خواب دیدم ریسس جمهور، سابق کشور ما اشرف غنی با هلیکوپتر فرار کرد جوان و خوشحال بود، و تمام مردم مرگ بر او میفرستادن و من هم او طرف من دید و چیزی گفت و شی را انداخت من گمان به پول اما کارت شرط بندی بود قره توس و تعدای دیگر که گرفتم

    • تعبیر خواب

      با سلام
      این خواب ممکن است دقیقا تعبیر مشخصی نداشته باشد اما می تواند به این معنا هم باشد که نشانی از پدر شما در خواب است که ایشان در خواب ها به صورت پادشاه اید و از این رو ممکن است در ذهن شما کدورتی با ایشان باشد.
      سربلند و پیروز باشید

  4. مرتضی

    سلام. در خواب دیدم بر تخت پادشاهی نشستم از روبرو نور زیادی میامد انگار خورشید روبروم باشه و همجا سفید و پور نور بود دو تخت پادشاهی از داخل اون نور به من وارد شدن سمت راستی کوروش کبیر بود و سمت چپی نادرشاه افشار کوروش کبیر منشور حقوق بشر رو به دست راستم داد و گفت منشوری دوباره نگارش کن و از نو بنویس و نادر شاه شمشیرش رو به دست چپم داد و گفت ایران گشایی کن. این خواب معنا و چه تعبیری داره ممنون

    • تعبیر خواب

      با سلام
      این خواب می تواند نشان از حسرت های ذهنی شما باشد و از طرف دیگر هم ممکن است نشان از بزرگی باشد که در اینده به ان رسید و از هر دو طرف می تواند برای شما خوابی خیر باشد.
      سربلند و پیروز باشید

  5. Sohaiba azizi

    سلام خدمت شما
    خواب دیدم که باراک اوباما در مکتب ما میاید و با تعدادی زیادی از آدمای مشهور با یک استاد خارجی درس دوکتورا میخوانند و خیلی خوب بامن خرف میزند و وعده های خوب برای من میدهد ودر آخر من ازو امضا میگیرم اگر امکان دارد زودترجواب بدهید ممنون تان

    • یاسین صداقت

      با سلام
      تعبیر خواب شما هم صحبتی با پادشاه است و نیک است و نشان از این است که شما به دنبال فرصت هساید تا مقام تان را بالا ببرید و درجه های بالاتر کسب کنید که احتمالا اینگونه هم شود که خیر است.
      سربلند و پیروز باشید.

  6. Meti

    سلام ..
    خواب دیده بودم پادشاهی به همراه ی شاهزاده به بیرون رفتند شاهزاده جلو تر از پادشاه بود و همه مردم از دیدن شاهزاده سر به تعظیم فرود اوردند و پاهاشو میبوسیدند انگاری که خیلی شاهزاده بین مردم محبوب و محترم جلوه میومد ..پادشاهم که پشت سرش بود خوشحال به نظر میومد
    متشکر میشم که نظرتونو راجع بش بگین

    • یاسین صداقت

      با سلام
      در تعبیر خواب شما اینگونه آمده است که پادشان نشان از پدر دارد و اگر بشاش و خوشحال و راضی است خوب است و خواب شما از سکون و آرامشی که در زندگیتان پدید می آید خبر می دهد و اینکه شاهزاده هم نشان بر پسر دارد که در بین مردم و اهل محل فردی محبوب است.
      سربلند و پیروز باشید.

  7. رها

    سلام خسته نباشید
    تعبیر خواب را خیلی با تاخیر میزارید.
    البته ممنونم از بزرگواری شما . اما فقط ایراد سایت اینه که دیر تعبیر رو میزارید

    • یاسین صداقت

      با سلام
      ممنون از همراهی شما دوست عزیز حجم خوابها بالا میباشد و تعبیر ها به نوبت تاریخ جواب داده خواهد شد .
      ممنون از صبر و حوصله شما دوست عزیز .

  8. رها

    سلام خسته نباشید دیشب خواب دیدم یه جایی هستم که نمی شناختم. مثل دانشگاه و مدرسه نبود. اما قرار بود یه تعدادی آدم کاری انجام بدن و تحویل استادشون بدهند. دقیق خاطرم نیست. اما قرار بود من و یه نفر دیگه(غریبه) با هم یه کاری انجام بدیم که اون شخص بلد نبود اما من سریع با مقوا کاردستی درست کردم مثل خونه بود و تحویل استاد دادم و گفتم میشه خیلی بهتر و بزرگتر درست کرد. و استاد هم خیلی خوشش اومده بود.
    ممنون از سایت خوبتون.

    • یاسین صداقت

      با سلام
      تعبیر خواب شما نشان بر مسئولیتی مشترک که به عهده شما گذاشته خواهد شد دارد و اینکه شما در این مسیر نظر اطرافیانتان را جلب خواهید کرد و اینکه همانگونه بر شما اشکار است در این امر با موفقیت چشم گیری مواجهه خواهید شد .
      سربلند و پیروز باشید ..

  9. امیر

    با سلام بنده رئیس بسیار ناعادل و بی انصافی دارم که مرتبا مرا اذیت میکند و من انتقام از او را به خداوند واگذار کرده ام. شبی در خواب دیدم او با من بسیار سرسنگین است و من هم اهمیتی به او نمیدهم تا اینکه چالشی در خصوص کار ترتیب داد و مرا تهدید کرد که باید از خودت فیلم بگیری پس از انجام آن چالش در خواب این احساس را داشتم که من در میان همکارانم از همه موفق تر عمل کردم ولی خودم نمیتوانستم با یک دست فیلم بگیرم و با یک دست کار کنم در نتیجه یکی از همکارانم برای اثبات به مدیرم داشت فیلم میگرفت ولی بعد از اتمام کار او با اخلاق تند نظر مرا در مورد چالش پرسید و من برای جلوگیری از بحث و جدل تنها گفتم خوب بود چون میدانستم اگر چیز بیشتری بگویم باهام لج میکند ولی بقیه بیشتر تعریف کردند و او همچنان با من سرسنگین بود. ممنون میشوم اگر این خواب تعبیری دارد به من بفرمایید.

    • یاسین صداقت

      با سلام
      تعبیر خواب شما همانطور که بیان کردید نشان از این دارد که از افکار و مسائل روزمره برای شما متشکل شده است و اینکه در تعبیر این خواب برشما اینگونه معنی میشود که شما در امری مشارکت خواهید کرد و مورد تحسین اطرافیانتان قرار خواهید گرفت و اینگه احتمالا به دنباله همان برنامه مشارکتی موجب خوشحای و ازمون ایشان قرار خواهید گرفت و احتمالا علت رفتار ایشان نشان بر این دارد که نمیخواهد شخص برتری در محیط اطراف خود حس کند . چون شما از نظر هوش و زکاوت احتمالا بر ایشان برتری دارید پس با سیاست های رفتاری و محبت بیشتر و احترام های گوناگون به ایشان نزدیک شوید تا این رفتارشان حل شود .
      سربلند و پیروز باشید .

  10. م مولانا

    من خواب دیدم که رییس جمهور امریکا ترامپ رفته دستشویی و من دنبالش گشتم تا پیداش کنم و دیدم لباسهای ایشان جلوی درب دسنشویی روی یک صندلی هست ولی خودش نیست و گم شده و دستشویی کناری رو باز کردم دیدم یکنفر مرده و افتاده رو زمین دستشویی و لباسهای ترامپ و برداشتم با خودم اوردم و بعد ایشون رو دیدم کنارم نشست و موهای مشکی و پری هم داشت لطفا تعبیرشو به من بگین و چجوری میتونم جواب تعبیرم و ببینم ممنون

    • یاسین صداقت

      با سلام
      تعبیر خواب شما نشان از این دارد که شما مشغول به کاری هستید که دوندگی اداری دارد واینکه گره کار شما کارهشما به دست رئیس ان اداره باز خواهد شد و اینکه در محیط زندگیتان بسیار به دنبال کارهای بیهوده رفته اید و نتیجه خوبی هم دریافت نکرده اید که این خواب تعبیر بر اگاه سازی شما دارد که باید مسیرتان را عوض کنید تا نتیجه مطلوب را ببینید .
      سربلند و پیروز باشید .

  11. عبدالظهور

    من در خواب دیدم که ریس جمهور به من تحفه داده است

  12. مصطفی

    تمامی خواب ها حول محور پدر و مادر است….چرا؟؟؟ نميدانم!!!! فقط بدانید رضایت خداوند در رضایت پدر و مادر هست….حتی اگه مرحوم شدند…خیرات و خیر به دیگران به نیت پدر ومادر برسانید…درهای رحمت خدا باز میشه….جای ديگه ای نروید…..خیر دنیاواخرت.رضایت والدین هست

  13. مصطفی

    بدون شک خواب رییس و پادشاه را دیدن پدر هست….اگر مرده خیرات بدهید اگر زنده هست قدر بدانید….والسلام

  14. مهرسا

    سلام من زن جوانی هستم یکه بچه دارم درخواب رضاشاه رودیدم‌که عاشقش شدم او هم دست‌مرا گرفت وهم دیگرو بغل کردیم وبوسیدیم اومیتونست کارکنه بقیه نبیننش فقط‌ من‌میتونستم ببینمش عشق عمیقی بین ما به وجود اومده بود تعبیرش چیست

  15. Mina

    با سلام من دختر مجردی هستم ک درخواب دیدم که یکی از همراهان نزدیک پادشاهی هستم و مورد اطمینان او.ک روبروی سدبزرگی ایستاده ایم یکی از افراد مهم پادشاه به درون سد می افتد و من سریع برای کمک او میروم در این حین خود پادشاه و تعدادی از همراهانشان هم امدند داخل اب من اول فکر میکردم همه شان غرق شدند اما همه به سلامت از اب خارج شدند..اب از دور تیره به نظر میرسید اما وقتی بیرکن امدیم اب کاملا تمیزی بود ک بدنمان را بسار تمیز و سفید کرده بود.

  16. محمد

    سلام….من دیشب خواب دیدم که در مکانی شلوغ هستم که شاه ایران..‌. فوت کرده…. و همه میگفتن شاه ایران فوت کرده و فرار میکردند…تعبیرش چیست

  17. Ali

    سلام من در خواب ديدم پادشاه ووزيرش سوار بر ماشين من در حركت هستيم كه من پادشاه را به منزلش رساندم و ميخواستم وزير را نيز به منزلش برسانم حكم راننده انها را نداشتم در همين حال پادشاه گفت كه لطفا در مسير خانه وزير خانواده من را هم تا فلان جا برسان بعد يكم مسير ترافيك بود ولي حركت كردم

  18. فاطمه زهرا

    سلام دیدن غذاخوردن چند پادشاه بدجنس ونگاه کردن بچه ها به پادشاهان که غذا بهشون داده نمیشه

  19. امید

    سلام من خواب دیدم با ریس جمهوری ملاقات کردم و او مرا کمک کرده تعبیر خوابم چیست

    • sanam

      با عرض سلام…
      من‌ خواب دیدم که با ریس جمهور خود ما (اشرف غنی ) استم و برایم پیشنهاد رتبه یی‌ میکند و‌همچنان لباس همرنگ داریم .

      • یاسین صداقت

        با سلام
        تعبیر خواب شما نشان از این دارد که شما با افراد بلند مرتبه نشست و برخواست خواهید کرد و این خواب تعبیر نیکی دارد که شما مقامی به دست می اورید و اینکه هدیه ای هم دریافت هواهید کرد .
        سربلند و پیروز باشید .

  20. امید

    در خواب دیدم پادشاه با وزیرمالی اش برزمینی ایستاده است و از برنامه درمورد همان محل صحبت میکند نزدش آن رفتم با خوشی ملاقات کردیم چندی با من بودند و رفتن. تعبیر این خواب من چیست

نظر خود را بیان کنید