شادی happy

آیا در یک رابطه قرار دارید؟ روابط خوب به شما کمک می‌کنند رشد کرده و به شادی متقابل برسید، اما گاهی روابط می‌توانند ناهنجار شوند و تاثیر منفی روی هردو طرف بگذارند.

این ده چیز را هرگز قربانی رابطه‌تان نکنید.


  1. شادی‌تان

طرف مقابل شما باید شادی و لذت را به زندگی‌تان بیاورد، نه‌اینکه ملول و خسته‌تان کرده و احساس اندوه به شما بدهد. اگر او باعث شود که در مورد خودتان یا زندگی‌تان احساس خستگی کنید، این رابطه دیگر درست و سالم نیست. شریک شما همیشه حس وحال خوبی نخواهد داشت، اما اگر تعمدا آزارتان دهد، باید کنارش بگذارید.

این‌گونه افراد باید روی خودشان کار کنند تا بتوانند رابطه درستی برقرار نمایند.

همچنین بخوانید: برای شاد بودن در رابطه زناشویی چه کنیم؟

  1. تفریح‌تان

آیا همراه با شریک‌تان می‌خندید و چیزهای جدید را باهم تجربه می‌کنید؟ هرچند داشتن اختلافات طبیعی است اما رابطه‌تان باید بیشتر شاد و مفرح باشد. مهم است که از زندگی‌تان در کنار او و دوستان‌تان لذت ببرید، و فردمقابل‌تان هم باید این را بفهمد و احترام بگذارد.


  1. آزادی‌تان

در یک رابطه سالم، شما باید بتوانید بدون شریک‌تان هم بیرون بروید و از تفریح کردن لذت ببرید بدون این‌که نگران یا اذیت شوید. رفتار سلطه‎‌گرایانه، طبیعتا دلالت بر ناامنی دارد و ناامنی هم مشکل شخصی است که نمی‌توانید برطرفش کنید. یک رابطه درست و پایدار شامل وقت گذرانی دو طرف با یکدیگر و همچنین تنهایی می‌شود.


  1. آرامش درونی‌تان

حفظ آرامش درونی‌تان برای شادی خودتان، اهمیت دارد. اگر شریک شما باعث شود احساس اضطراب، خشم، یا نگرانی کنید ممکن است افسرده یا منزوی شوید. اگر مدام درحال جنگ و جدال با هم هستید، زمان آن است که از خودتان بپرسید آیا مشکلی در رابطه‌تان جریان دارد؟ آیا می‌توانید همدیگر را شاد کنید؟ آیا این مشکل حل شدنی است؟


  1. تجربیات‌تان

زندگی هیجان انگیز است، شما باید در تمام زندگی‌تان، تجربیات درخشانی داشته باشید که عاقل‌تر وشادتر شوید و به آرامش بیشتری در خودتان برسید.

اگر فردمقابل شما قادر نیست چیزهای جدیدی را تجربه کند، و شما را هم از این تجربیات باز می‌دارد، مجبور می‌شوید برای شاد ماندن با او وارد مبارزه و کشمکش شوید. شریکی که از نظر احساسی ثابت و محکم باشد، شما را به تجربیات جدید و خوش گذراندن تشویق خواهد کرد.


  1. شخصیت‌تان

شخصیت شما، هویت شماست و شریک درست و مناسب، شخصیت شما را فراتر از هرچیزی دوست خواهد داشت. دریک رابطه شاد، هیچ‌کدام از طرفین، نمی‌خواهند شخصیت دیگری را تغییر دهند، زیرا همدیگر را بخاطر همان چیزی که هستند دوست دارند.

البته، سازش و مدارا طبیعی و درست است، اما کسی که سعی دارد شخصیت شما را تغییر دهد یعنی شما را بخاطر خودتان دوست ندارد.


  1. روابط دیگرتان

در آغاز یک رابطه، خیلی از افراد به ماه عسل می‌روند، زمانی پراز هیجان، شیدایی و میل و اشتیاق به تمام مدت باهم بودن. با این‌وجود، اگر چند ماه است که باهمدیگر هستید و همچنان خیلی به‌ندرت دوستان یا خانواده‌تان را دیدار می‌کنید، می‌تواند نشانگر رفتار سلطه‌جویانه باشد.

مهم است که در زندگی، روابط سالم و مناسب زیادی داشته باشید و اغلب وابستگی زیاد به شریک زندگی، چندان خوب نیست.


  1. احساسات‌تان

بخش بزرگی از یک رابطه سالم، احترام است: هر دو طرف باید واقعا به همدیگر گوش دهند و سعی کنند احساسات و عقاید همسرشان را بدون قضاوت درک نمایند. اگر احساس می‌کنید همسر شما به احساسات‌تان توجهی ندارد، از خودتان این‌ها را بپرسید: آیا من به احساسات او اهمیت می‌دهم؟ چرا او به احساسات و عواطف من توجهی نمی‌کند؟ آیا می‌توانیم این وضعیت را تغییر دهیم؟


  1. رویاهای‌تان

یک رابطه خوب، مشارکتی است، هر دو طرف در هرگامی که در مسیرشان برمی‌دارند، از همدیگر حمایت می‌کنند. داشتن رویاهای متفاوت، نرمال است اما شما بازهم باید به همدیگر روحیه داده و تشویق کنید.

عشق، این است که بخواهید آن دیگری هم لذت و شادی را تجربه کند. رویاهای شما اغلب بخش بزرگی ازهویت‌تان هستند، و مهم است که رابطه‌تان از رویاهای‌تان حمایت کند.


  1. باورهای‌تان

باورها و عقاید شما برای‌تان مهم و ارزشمندند و هیچ‌کس در زندگی نباید سعی کند مذهب یا باورهای‌تان را تغییر دهد. هرچند همسر شما مجبور نیست به همان چیزهایی معتقد باشد که شما هستید، اما باید به ارزش‌های شما احترام بگذارد.

دیگر چه چیزی را نباید فدای رابطه‌تان کنید؟ ایده‌های‌تان را به اشتراک بگذارید!


نظر خود را بیان کنید